Permalänk
Medlem

Skärm för runt 2000?

Har beställt ny dator och får hosta upp lite pengar till en skärm också! datorn är till spel, så jag undrar om man kan få en bra skärm för runt 2000? (gärna under om det går)

Här är datorn jag beställde http://www.inet.se/kundvagn/visa/2176377/datrerdade

/tack

Kanske ska flyttas till skärm tråden

Permalänk
Medlem

Vad har du för krav på storlek på skärmen och vill du ha bildkvalitet eller är det viktigare med högre Hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DH82:

Vad har du för krav på storlek på skärmen och vill du ha bildkvalitet eller är det viktigare med högre Hz?

24" skulle vara trevligt med 1980x1050 upplösning och minst 60Hz antar jag

Permalänk
Medlem

Om jag skulle vara du så skulle jag gå över din budget med 190kr och köpa denna på webhallen nu i helgen LG 27 tum IPS bara du skapar dig ett använderkonto på deras sida så får du den för 2190:- nu under helgen.

Annars så skulle jag nog ta någon annan typ 23tums panel med IPS och varför jag säger 23 tum är för att du kan du komma riktigt billigt undan medans om du går upp till 24tum får betala mycket mer för en IPS skärm.

Samma sak nu under helgen på webhallen så får du denna 23tums IPS för 1390:-

Annars kan du ju alltid söka på Prisjakt på detta.

Om du kan tänka dig en billig TN panel så finns det hur mycket skärmar som helt för nästan ingenting på marknaden men där är jag inte så insatt vad som är är det bästa av det sämsta så att säga. Det ska väl isåfall vara en skärm men 120Hz det är ju bra för spelande men om jag inte minns fel så kostar dem en hel del. Som du kanske har märkt så före språkar jag IPS men det är helt enkelt för att jag tycker dem är bättre för dem återger färger bättre, bilden ändrar inte färger om du sitter lite vid sidan av skärmen och sen min personliga uppfattning så tycker jag att vitt tex ska vara vitt. Hmm hoppas detta kan hjälpa dig iallafall.