Permalänk
Medlem

Dags för ny spelmus

Känner att det börjar bli dags för en ny spelmus. Har i nuläget en Razer Diamondback 3g som jag varit sjukt nöjd med. Växlar mellan claw och palm i användande. Någon på forumet som vet någon likvärdig mus som diamondback i passform?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Intellimouse explorer 3.0 är väl relativt lik.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av voffen1:

Känner att det börjar bli dags för en ny spelmus. Har i nuläget en Razer Diamondback 3g som jag varit sjukt nöjd med. Växlar mellan claw och palm i användande. Någon på forumet som vet någon likvärdig mus som diamondback i passform?

TT Black Element Sjukt härlig mus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Intellimouse explorer 3.0 är väl relativt lik.

Det håller jag inte med om alls.

Diamondbacken är lägre och har mycket skarpare vinkel innåt mitten av musen under gummikanterna på sidorna.
På IE 3:an är det bara vid tummen.

Har en IE 3 själv och brorsan en Diamondback (jag hade även en för många år sen).

Permalänk

Razer deathadder, Jag kör den och riktigt grym

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem

Logitech g400, billig och riktigt bra! Inte direkt lik i passform, men man kan väl variera sig litegranna?

Permalänk
Medlem

Köp 3-4 st Intellimouse 3.0 så du har i lager xD

Permalänk
Medlem

Någonting från Logitech.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

någon av rat 7-9 då kan du göra om den precis som du vill.
har en rat 9. som jag är sjukt nöjd med.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Känner att det börjar bli dags för en ny spelmus. Har i nuläget en Razer Diamondback 3g som jag varit sjukt nöjd med. Växlar mellan claw och palm i användande. Någon på forumet som vet någon likvärdig mus som diamondback i passform?

Alltså mus är väääldigt speciellt per person.

Jag t.ex har väldigt stora händer och har pga detta inte hittat någon bättre än MX518/G400 och den är rena museum grejen.

Specificera gärna lite mer.
T.ex ska den ha extra knappar på sidorna.
Antislip?
Sensitivity control?

Letar själv konstant efter ny mus pga hur sliten min nuvarande är.
Sista modellen som jag funderade på och testade var Logitech G600 vilket är en riktigt bra mus med knappar på vänster sida med möjlighet att känna de specifika knapparna t.ex för MMO's och RPG's.

DOCK var/är G600 anpassad för lite mindre händer i jämförelse med mina.

Permalänk

Steelseries Xai ftw

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Någonting från Logitech.

Å så hjälpsam du va. Om du tror en 50kr mus ens går att jämföra med en mus som har en bra sensor så kan du slänga dig i väggen.

Skitmöss klarar inte ens av snabba dragningar i FPS.

Skrivet av Shoppey:

Jag t.ex har väldigt stora händer och har pga detta inte hittat någon bättre än MX518/G400 och den är rena museum grejen.

Hur är G400 gammal? Det är ju den uppdaterade versionen av MX518 och släpptes ju inte för så länge sen. Varenda sida har den i lager.

Det är dessutom en av dom bästa mössen ute just nu med tanke på den perfekta sensorn och att dom fixat angle snapping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snefan:

Å så hjälpsam du va. Om du tror en 50kr mus ens går att jämföra med en mus som har en bra sensor så kan du slänga dig i väggen.

Skitmöss klarar inte ens av snabba dragningar i FPS.

Slänga mig i väggen? Det enda jag menade var att han skulle välja någonting från Logitech inom den prisklass han tänkt sig. Och så länge det inte handlar om någon hundralapp kommer det blir bra.

Till exempel är Logitech G400 väldigt prisvärd, och den går lös på 250 kronor.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en Mionix Naos 5000 Gaming Mouse nyligen, det är lätt den skönaste musen jag haft i alla fall. Ytan är av ett gummiliknande material så musen känns inte svettig efter några timmars användande.

https://www.youtube.com/watch?v=E0B7UgKq3Vs

/Trhuster

Permalänk
Medlem

Det enda jag behöver är en tum knapp också. Har kikat lite på logitechs produkter, passformen är bra men de känns plottriga. Qpad är också väldigt sköna men jag diggar inte tumknapparna på dem. Så Razer är väl det som ligger närmast. Jag vill gärna gilla sensei men den kändes alldeles för stor för min hand.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Jag köpte mig en Mionix Naos 5000 Gaming Mouse nyligen, det är lätt den skönaste musen jag haft i alla fall. Ytan är av ett gummiliknande material så musen känns inte svettig efter några timmars användande.

https://www.youtube.com/watch?v=E0B7UgKq3Vs

/Trhuster

Kan bara instämma! Samma mus jag själv använder. Men kanske inte optimal för Claw grip som trådskaparen är efter.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Alltså mus är väääldigt speciellt per person.

Jag t.ex har väldigt stora händer och har pga detta inte hittat någon bättre än MX518/G400 och den är rena museum grejen.

Specificera gärna lite mer.
T.ex ska den ha extra knappar på sidorna.
Antislip?
Sensitivity control?

Letar själv konstant efter ny mus pga hur sliten min nuvarande är.
Sista modellen som jag funderade på och testade var Logitech G600 vilket är en riktigt bra mus med knappar på vänster sida med möjlighet att känna de specifika knapparna t.ex för MMO's och RPG's.

DOCK var/är G600 anpassad för lite mindre händer i jämförelse med mina.

http://www.youtube.com/watch?v=MPnqmuuXcFM&feature=g-u-u

Jag är som sagt väldigt nöjd med min Diamondback 3g men den börjar bli sliten då man haft den i 5 år typ.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Kan bara instämma! Samma mus jag själv använder. Men kanske inte optimal för Claw grip som trådskaparen är efter.

Äsh, clawgrip använder man bara för att musen inte är skön att hålla i från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Slänga mig i väggen? Det enda jag menade var att han skulle välja någonting från Logitech inom den prisklass han tänkt sig. Och så länge det inte handlar om någon hundralapp kommer det blir bra.

Till exempel är Logitech G400 väldigt prisvärd, och den går lös på 250 kronor.

Det vore ju OK om det nu va så att dom inte hade så många modeller att välja på, och dom flesta har ett eller fler fel på sensorn.

G400 är mycket bra, så där håller jag med.

Permalänk
Ljusskygg

Som tidigare användare har tipsat om:
RAT 7 eller 9 är jättebra.
Om du har begränsad budget skall du ta RAT 5.
Rat är förmodligen den mest anpassnings bara musen gjort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av snefan:

Å så hjälpsam du va. Om du tror en 50kr mus ens går att jämföra med en mus som har en bra sensor så kan du slänga dig i väggen.

Skitmöss klarar inte ens av snabba dragningar i FPS.

Hur är G400 gammal? Det är ju den uppdaterade versionen av MX518 och släpptes ju inte för så länge sen. Varenda sida har den i lager.

Det är dessutom en av dom bästa mössen ute just nu med tanke på den perfekta sensorn och att dom fixat angle snapping.

Nu va det ju faktiskt så att för mig är den gammal.. Köpte G400n istället för att köpa en mx518 just för den va billigare.
Förstår inte varför du hoppar på mig över att G400 inte är gammal?
Mitt exemplar är gammalt nu på grund av hur sliten den är.
Snitt 11 timmars användande varje dag..

Har nog totalt missuppfattat min version av gammal...

Permalänk
Medlem

Bytte från Diamondback 3G för ett par veckor sen till Razers Lachesis Refresh 5600dpi! Ovant första dagarna, nu ligger den perfekt i handen Razer Taipan är efterföljaren till lachesis vad jag förstått

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk
Medlem

Zowie's möss är grymma, sköna, driverfria och kommer med 1000hz polling rate rakt ur kartongen! Rekommenderas varmt.

Visa signatur

4.5 GHz Core i7 3820 CPU
Gigabyte X79-UD3 MOBO
2133MHz 16GB HyperX Savage RAM
NVidia GTX 670 GPU
188GB SSD + 2.25TB HDD

Permalänk
Medlem

Zowie EC2 är en riktigt fin mus, polaren gamear med en sån. Är inget fan av Razer, dyra produkter med dålig kvalité, vet inte hur många som klagade på glappande sladdar till diamondback när det begav sig. Kör själv med en Ie3.0 från - 03 and still going strong. Har fått laga den en gång, scrollhjulet sväller efter några tusen timmar.

Har en extra reserv men har inte behövt använda den än.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

Rekommenderar starkt R.A.T 7 contagion har en sån och är riktigt nöjd funkkar som den ska, snabb och väldigt bekväm

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa logitech g9x, mest för att många koreanska sc2 pro gamers har den. +bra reviews + claw grip + att den är liten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Jag ska köpa logitech g9x, mest för att många koreanska sc2 pro gamers har den. +bra reviews + claw grip + att den är liten

Skickades från m.sweclockers.com

Ok. Den lär väl vara skaplig.
Dock verkar det där med bra reviews inte vara mycket att gå efter. Det verkar som att de flesta testare ger såg gott som alla möss överbetyg.
Skulle önska att testarna var lite mer noggranna och verkligen testade de tekniska egenskaperna lite mer. Som det är nu står det oftast bara några rader om "Ja, den var skön när jag spelade den här first person shootern" eller liknande.
Som konsumentvägledning tycker jag därför att testerna har varit fullständigt värdelösa när jag letat mus.

Bättre då att googla vad riktiga musnördar, som testat saker på allvar, har att säga om mössen.
Vad gäller form och ergonomi är det dock bara man själv som kan avgöra vad som känns bra i ens hand.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Den musen som känns bäst i handen är det bara o köpa? Gå inte efter vad folk tycker.. Dra till en affär och prova o känn istället.

Permalänk
Medlem

G300

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Razer Imperator.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul