Call of Duty: Black Ops 2 stöder DX11 – utesluter Windows XP

Permalänk
Medlem

Det enda fula jag tycker med black ops/mw3 är vissa texturer folk överdriver så mycket att de löjligt, men att det är samma skit i nytt paket där kan jag hålla med. Hur som helst så gillade jag första black ops så black ops 2 har jag faktiskt förbeställt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chupket:

Kul att trailern grafikmässigt lika väl skulle kunna vara gjord i mw/bo/mw2/mw3/vilketcodsomhelst.
Alltid gillat cod men tycker det är dags att dom släpper ett nytt spel snart och inte bara expansioner till dom gamla.
Längtar fortfarande till dagen då dom släpper ett spel som är lika bra som / bättre än mw/mw2

Jag är ett stort fan av Modern Warfare 2 singleplayer kampanjen. Men efter flertalet releaser (expansioner eller mer känt som DLCs) med samma spelmotor, så känns de faktiskt som om de helt har tappat sin nytänkande förmåga eller kanske har folk rentav börjat att accepterat ett P2W och Run-and-Gun koncept, fy skäms! :cry:

Permalänk
Medlem

Hahaha alla P12ors våta dröm:
Fullt krig i staden med alla möjliga robotar och flygplan + massa lullull all over the place.
Och så hästar för F12orna också!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara riktigt få polygoner på allt i videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chupket:

Kul att trailern grafikmässigt lika väl skulle kunna vara gjord i mw/bo/mw2/mw3/vilketcodsomhelst.
Alltid gillat cod men tycker det är dags att dom släpper ett nytt spel snart och inte bara expansioner till dom gamla.
Längtar fortfarande till dagen då dom släpper ett spel som är lika bra som / bättre än mw/mw2

Kommer tyvärr nog aldrigkomma något så bra CoD spel som MW2

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Att konsolspelen förstör PC-spelen är ju allmänt kännt. Jag tror inte det finns någon som gillar portningar. Jag menade bara att det knappast är uppseendeväckande att de inte orkar utveckla spelet med XP i åtanke, eftersom det är gammalt och få gamers faktiskt använder det.

Det var inte riktat mot dig, men jag kom att tänka på det jag skrev när du skrev ditt inlägg.

Dock var det inte allmänt känt för 3 år sedan vill jag påstå. Var ganska många som trodde att alla spel som skulle släppas skulle ha DX11 grafik och hade man inget DX11 grafikkort så fick man surt se "dålig DX9" grafik.

Dock denna felaktiva uppfattning tog nog fart på allvar när Crytek släppte en fusk-video där skillnaden mellan DX9 och DX10 jämfördes till deras då nya Warhead spel, där de fuskade stort i jämförelsen genom att ta bort grafik helt i videon när DX9 skulle visas. Rök, skuggor och ljus tog bort helt, som så klart finns i DX9, även om DX10 kanske har lite finare versioner.

Mitt inlägg handlade lite om detta. Alltså en återblick på gamla konstigheter.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om spelet kommer fungera på en gt 275? (200 serien = DX10)

Permalänk
Skrivet av tatt2d:

landstinget i eskilstuna gör det suck..

Där jag jobbar nu finns det en xp dator som används varje dag, förra året när jag praktisera så fanns det några windows 95/98 som användes lite nu och då

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Någon som har koll på om spelet kommer fungera på en gt 275? (200 serien = DX10)

Grafikkort: Geforce 8800GT 512 MB eller Radeon HD 3870 512 MB

om det funkar med dessa kort funkar det självklart med 275.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Grafikkort: Geforce 8800GT 512 MB eller Radeon HD 3870 512 MB

om det funkar med dessa kort funkar det självklart med 275.

Faceplant dær... att jag inte tænkte på det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ni är lite fåniga ni som frågar om folk fortfarande använder XP. Det är gott om kottar som sitter och spelar på XP datorer med gammal hårdvara; vi är lite speciella på SweClockers med våra monsterdatorer, tro det eller ej.

Tyvärr har du nog fel där, för den sortens datorer ligger sedan länge i en container någonstans eftersom ifall datorn är slö måste man ju byta allt i hårdvaran, en ominstallation har ju aldrig hjälpt någon...

Kom på att jag har en kompis som körde XP fram till och med för typ fem dagar sedan. Detta mest för att han är Linux-native, och hade en gammal multiboot-Windows-installation för vissa spel som helt plötslig vägrade bete sig som den skulle.

Permalänk
Medlem

Oh nej nu börjar väl alla noobs och gråta.

Jag blir jätteledsen att det inte finns windows 3.11 stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Tyvärr har du nog fel där, för den sortens datorer ligger sedan länge i en container någonstans eftersom ifall datorn är slö måste man ju byta allt i hårdvaran, en ominstallation har ju aldrig hjälpt någon...

Kom på att jag har en kompis som körde XP fram till och med för typ fem dagar sedan. Detta mest för att han är Linux-native, och hade en gammal multiboot-Windows-installation för vissa spel som helt plötslig vägrade bete sig som den skulle.

Haha finns telefoner som är fetare än det du beskriver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Där jag jobbar nu finns det en xp dator som används varje dag, förra året när jag praktisera så fanns det några windows 95/98 som användes lite nu och då

Används till word ja.

För att företagen inte har behov att updatera datorn bara för att ni ska kunna köra songpop på facebook.
samt att de ofta är snåla.

Permalänk
Medlem

vad tror ni då kommer det vara nåt att hänga i granen? ja tror att det var dags att kolla efter en ny riktining! spelet har ju haft samma motor sedan tidigt 70-tal och varje år släpps ett nytt spel med nya vapen och banor allt det andra är samma.. börjar ju bli less..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Fy fan vad fult det ser ut på bilderna. Ser dessutom extremt tråkigt ut (också baserat på bilderna).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatt2d:

landstinget i eskilstuna gör det suck..

Tja, vore väl rätt oansvarigt att spendera pengar på att byta ut saker som fungerar tillfredställande. Ligger nog inte direkt i Landstingets intresse att de anställda ska kunna spela nyare spel på deras datorer.

Även om det kan vara tråkigt att arbeta med omodern utrustning så tycker jag det å andra sidan inte spelar någon större roll om det är XP eller Win7 på arbetsdatorer, kör ju samma program oberoende av det i vilket fall.

Permalänk

Minns att gears of war var lika trevlig, stödjer inte xp.. Men fans trix för att få den att fungera på xp.
Eller så minns jag fel.
Kunde installera men när det kom fram en "error" ruta och tryckte man på ok eller stängde rutan så raderades spelet.. Trixet var att kopiera spel mappen och sen trycka ok.

Eller var det halo 2?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Tittade precis på trailern i artikeln....Jävlar vad gräsligt dålig grafik, eller är det bara jag som är knäpp?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Högre upp lösningar, bättre sent än aldrig... Man är litte less på uppskalad 720p i den serien vid det här laget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Det ska bli kul att se när majoriteten har insett att cod spelen faktiskt bara är remakes på samma sak(säger inte att det är dåligt, förutom black ops då). Enligt mig finns det ingen anledning att spela något annat spel än cod4 då det har allt som behövs. Varför köpa ett nytt spel med samma innehåll mer eller mindre när man kan spela föregångaren.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Det var inte riktat mot dig, men jag kom att tänka på det jag skrev när du skrev ditt inlägg.

Dock var det inte allmänt känt för 3 år sedan vill jag påstå. Var ganska många som trodde att alla spel som skulle släppas skulle ha DX11 grafik och hade man inget DX11 grafikkort så fick man surt se "dålig DX9" grafik.

Dock denna felaktiva uppfattning tog nog fart på allvar när Crytek släppte en fusk-video där skillnaden mellan DX9 och DX10 jämfördes till deras då nya Warhead spel, där de fuskade stort i jämförelsen genom att ta bort grafik helt i videon när DX9 skulle visas. Rök, skuggor och ljus tog bort helt, som så klart finns i DX9, även om DX10 kanske har lite finare versioner.

Mitt inlägg handlade lite om detta. Alltså en återblick på gamla konstigheter.

Dock ger dx10/11 bättre prestanda än dx9 + en massa funktioner som inte finns i äldre versioner (tesselering t.ex). Men jag med dig om att det är lite fusk attrapp bort vissa effekter bara för att de numera kört med dx11. Jag har för mig att heaven gjorde något liknande. Saker som numera gjordes med tesselering togs helt bort i stället för att använda andra sätt att få nästan samma reaultat. Piggarna på draken i mitten av tiger har jag för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Nog om hårdvarukraven, vad tycker ni om spelet i sig? Nog är det säkert roligt att spela, men jag tycker dom förstör serien med ett futuristiskt spel. Men visst, allting går väl framåt gissar jag. Men det betyder inte att jag inte kommer spela det, för det ska jag. Är så pass få spel mitt grafikkort pallar av, detta bör ju funka iaf ^^

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt. Gillar treyarch (stavning?), de vågar alltid testa något nytt och faktiskt ger pc lite extra saker.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk

finns det fortfarande gamers som kör xp? :s

gött att det inte är någon port iallafall

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av PezFTW:

Riktigt trevligt. Gillar treyarch (stavning?), de vågar alltid testa något nytt och faktiskt ger pc lite extra saker.

Dom vågar alltid testa något nytt? Tillåt mig att skratta!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd

ADHD spel - nu endast genom DX11

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Dom vågar alltid testa något nytt? Tillåt mig att skratta!

Skratta på du. Annan story än det vanliga i deras spel, Dedicated servers, Dx11 stöd, många intressanta spellägen. Infinity wards spel har kopierat varandra rakt av sedan cod 4. Och bara gjort det sämre för PC varje spel de har släppt.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kan dom inte använda en Direct3D 9 och en Direct3D 11 renderer, så väljer den automatisk den som finns tillgänglig?

Så om DX11 finns, så använder den DX11 och det blir snyggare och snabbare.
Om DX11 inte finns, så använder den DX9 som fallback och då tillämpas inte alla effekter.

Det skulle antagligen fungera, då DX11 API:t är bakåtkompatibelt t.o.m. DX9-hårdvara, men det skulle ju ändå inte fungera på XP.

Permalänk
Medlem

same same but?....

Du får samma gamla ostmacka

Plus: räksallad, ketchup, senap, rostad lök, pickles, red hot chili pepper och vitlökssås.

Jättegott!

Tugga och svälj!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"