Permalänk
Medlem

Söker Logitech MX 1100

Jag har försökt hitta den här musen väldigt länge. Men ingen verkar sälja den. På Amazon och Ebay skickar dom inte till Sverige. Finns det nånstans jag kan beställa den. Måste ha den.

Musen är: Logitech MX 1100

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag testade att lägga en begagnad MX 1100 i varukorgen och välja min svenska adress på tyska amazon. Verkade funka!

http://www.amazon.de/Logitech-MX1100-Laser-Cordless-rechargea...

Permalänk
Medlem

Har en liggande, fast den funkar inte så bra längre efter att jag hade slitit ut knapparna.
Tyvärr var den redan då utgången ur sortimentet
Skaffade en Performance Mouse MX och tycker att det är en riktigt skön ersättare till min MX1100, samt den har bättre mottagning och avläsning av underlaget, tack vare Darkfield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Har en liggande, fast den funkar inte så bra längre efter att jag hade slitit ut knapparna.
Tyvärr var den redan då utgången ur sortimentet
Skaffade en Performance Mouse MX och tycker att det är en riktigt skön ersättare till min MX1100, samt den har bättre mottagning och avläsning av underlaget, tack vare Darkfield.

Jag är ute efter ny. Den ska ersätta min MX 1000. Visst är MX 1100 en multimedia mus? Hur kändes den? Är det stor skillnad med mottagningen mellan Performance MX och MX 1100?

Funderar på skaffa en BOX i USA och beställa dit sen skickade till Sverige.

Permalänk
Medlem

Har gått från en MX1000 till en MX620 till en MX1100 till en Performance MX. Har alltid gillat möss med sköna former och extra knappar efter min första egna mus jag skaffade på 90-talet (Logitech MouseMan Wheel Optical).

Till dina frågor:
1. Ja, på liknande sätt som MX1000, fast med några extra funktioner som, snabbskrollning, DPI inställning, inte laddningsbar (grym batteritid dock) och annat.
2. Stor och skön och passade i min hand som en handske, de flesta knappar sitter där de skall, men DPI knapparna sitter lite knepigt. Performance MX ligger nån stans mellan MX1000 och MX1100 i storlek och form, och saknar MX1100's DPI knappar (inget jag saknar), men är laddningsbar via sladd (batteritiden är inte den bästa, men man kan använda den medans man laddar, vilket gör att det inte spelar så stor roll).
3. Tror att den stora skillnaden i mottagning är de olika protokollen som mössen använder, MX1100 har den gamla stickan medans Performance MX kör med Unifying. Jag kunde inte ha den gamla stickan sittandes bak i datorn under skrivbordet för då hade jag ingen mottagning alls ovanpå skrivbordet (löste detta genom att sätta den bakom skärmen i en förläggningssladd, och där efter fungerade det ypperligt). Dock känns det som att Unifying tekniken är bättre, bättre räckvidd och mindre "glapp".

Skulle nästan vilja säga att Performance MX är uppföljaren till MX1100. Tror inte att jag skulle byta tillbaka till en MX1100 om alla knapparna fungerade som de skulle igen. Visst MX1100 är dock fortfarande en riktigt skön mus.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren. Hur ställer man in knappen vid tummen så att kommandot blir: TAB+Windows knappen?
Har gått på inställningar men Windows knappen kommer inte med. Måste ha den inställningen.
Detta gäller Logitech Performance Mouse MX.

Permalänk
Medlem

^ Enligt vad jag hittar på Logitech's Support forum så är det inte möjligt att tilldela en knapp windows tangenten (även om de har svårt att förstå det i vissa fall). Det man får göra är att editera det manuellt i user.xml filen någonstans, vet inte hur det fungerar men det skall tydligen gå på något sätt.

Permalänk
Medlem

Följer det med nån dockningsstation till MX1100 likt den till MX1000?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

^ Enligt vad jag hittar på Logitech's Support forum så är det inte möjligt att tilldela en knapp windows tangenten (även om de har svårt att förstå det i vissa fall). Det man får göra är att editera det manuellt i user.xml filen någonstans, vet inte hur det fungerar men det skall tydligen gå på något sätt.

Ok. Försökt hitta där man kan ändra utan nå framgång. Har du sett något i forum får du gärna länka

Permalänk
Medlem

^^ Nej, där får du manuellt byta batteri, dock så har den grym batteritid och man klarar sig rätt länge (månader) på ett par Alkaliska batterier.

^ Googla på: site:forums.logitech.com win key
Så borde du hitta något.
Hittade en post som länkade till en sida där det verkade som om de hade en lösning: http://uberoptions.net/
Alternativet är ju att skapa ett macro eller liknande i något annat program och sen få setpoint att peka på makrot istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

^^ Nej, där får du manuellt byta batteri, dock så har den grym batteritid och man klarar sig rätt länge (månader) på ett par Alkaliska batterier.

MX 1100 gjordes faktiskt i två olika varianter, en med vanliga AA-batterier och en med ett inbyggt uppladdningsbart batteri. Man kan se skillnad på dem genom färgen på texten bredvid DPI-knappen och på sidan av musen, som är blå för den uppladdningsbara och gul för den andra. Den uppladdningsbara varianten laddas med en micro-USB sladd tror jag, så ingen dockningsstation till den.

Permalänk
Medlem

^ Det var inget jag visste, klarade mig dock bra med alkaliska batterier, bara man såg till att skaffa ett par så att man kan byta när batterierna tar slut.
Så de använde samma princip med kabel som Performance MX musen då, vilket jag helt och hållet föredrar över en laddningsdocka för då kan man ju alltid fortsätta använda musen när batteriet dör.