Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Beror på vilken modell det är du beställt?

Det är GDDR3-varianten men det verkar som om de ibland skeppar GDDR5 då de har brist på GDDR3. Men utgå ifrån att det är GDDR3 iaf, det är det vi köper så att säga, sen om man får bättre är det bara att tacka och ta emot.

Det är 17 tummaren jag har beställt.

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Extreme85:

är det svårt att installera in ny hårddisk på 11 tuman?

Nejdå

Skrivet av Extreme85:

kommer ni att sätta in gtx680m kortet i era 15 elelr 17 tumarna?

Det kommer ja

Skrivet av ultra_experience:

Mejlet kommer snart, eller?
Edit:
Ringde precis kundtjänst och den har kommit i lager
Fick dessutom ett PC-spel som kompensation för väntan.
Tack webhallen

Sorry tog någon timme längre än väntat där och jag glömde i ärlighetens namn bort att informera dig (vi har firat av en av våra inköpare som slutade idag: http://www.webhallen.com/blog/#post-7153 så var lite upptagen med att äta tårta )

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Nejdå

Det kommer ja

Sorry tog någon timme längre än väntat där och jag glömde i ärlighetens namn bort att informera dig (vi har firat av en av våra inköpare som slutade idag: http://www.webhallen.com/blog/#post-7153 så var lite upptagen med att äta tårta )

vad kommer dom att kosta då? vet du om dom kommer snart 1 till 2 månader?

Permalänk
Medlem

Eftersom ni verkade ha missat min frågeställning så lägger jag ett till inlägg

Jag har beställt 17" modellen, tänkte höra när man kan tänkas få hem den? Jag beställde den tidigare i veckan.

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk
Medlem

Jag har fått besked av personalen i uppsala att datorn är redan skickad till mig så den borde komma måndag-tisdag nån gång

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk
Medlem

Någon som kan slänga ihop någon liten mini-recension på 17" som har fått den tro?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Någon som kan slänga ihop någon liten mini-recension på 17" som har fått den tro?

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk

När kommer nästa 17" in?
Är sugen på en sådan annars blir de pckonsulten.

Mvh Micke

Permalänk
Medlem

Fick hem min 17":are igår, fungerar fin fint, fick dock lov att ominstallera den helt för den blåskärmade hela tiden, vet ej varför men efter en ominstallation med W7 Ultimate så fungerar den perfekt.

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk
Medlem

Vilken Bluetooth Styrkrets är de som sitter i 17"aren? Har provat installera med både Intel och Realtek 8723AE, Men ingen av dom verkar vilja fungera.

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rasmus89:

Vilken Bluetooth Styrkrets är de som sitter i 17"aren? Har provat installera med både Intel och Realtek 8723AE, Men ingen av dom verkar vilja fungera.

Hej, kolla här:

http://www.clevo.com.tw/en/e-services/download.asp

Välj modell: P150EM/P151EM/P170EM
Driver: Optional

Ladda ner:

Realtek RTL8188CE series WLAN + Bluetooth combo card driver for Windows 7.
eller
Realtek RTL8723AE WLAN + Bluetooth combo card driver for Windows 7.

Testa om du får det att fungera, hör av dig annars.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej Webhallen!

Denna frågan kanske har blivit ställd redan men kommer ni ta in något AMD baserat system längre fram?

Tack på förhand.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej Webhallen!

Denna frågan kanske har blivit ställd redan men kommer ni ta in något AMD baserat system längre fram?

Tack på förhand.

Vad jag förstått så har inte ens AMD några riktiga högprestanda-processorer för high-end-laptop segmentet, kanske jag har fel.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad jag förstått så har inte ens AMD några riktiga högprestanda-processorer för high-end-laptop segmentet, kanske jag har fel.

Måste det vara en högprestanda dator då? De har släppt Trinity som har gott om grafikkraft tex.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, kolla här:

http://www.clevo.com.tw/en/e-services/download.asp

Välj modell: P150EM/P151EM/P170EM
Driver: Optional

Ladda ner:

Realtek RTL8188CE series WLAN + Bluetooth combo card driver for Windows 7.
eller
Realtek RTL8723AE WLAN + Bluetooth combo card driver for Windows 7.

Testa om du får det att fungera, hör av dig annars.

Det är dom 2 jag provat, fungerar ej.
Men jag har ändå löst problemet, jag avinstallerade kortet och alla drivrutiner sen lät jag windows installera det själv via Windows Update, fungerar klockrent.

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej Webhallen!

Denna frågan kanske har blivit ställd redan men kommer ni ta in något AMD baserat system längre fram?

Tack på förhand.

Hej,
utan att kasta oss in i ett AMD vs. Intel krig så vet vi av erfarenhet att det är väldigt svårt att sälja AMD-baserade datorer i allt annat än lågprissegmentet.
Det finns såklart entusiaster som har koll på pris/prestanda-fördelar de kan ha men gemene man ratar dem.

Så med andra ord: inte om vi inte ser mer efterfrågan på det (t.ex. här på sweclockers eller folk som frågar i butiker/kundtjänst)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

Väldigt intressant läsning för de som har varit osäkra inför AMD Enduro-tekniken:
http://www.anandtech.com/show/6243/amds-enduro-switchable-gra...

EDIT: för dem som inte orkar läsa

  • Generella drivrutiner som går att ladda ner från AMD.com

  • Pga ovan: tätare uppdateringar för drivrutinerna

  • Högre prestanda i allmänhet

  • Switching mellan iGPU och dGPU kraftigt förbättrat

  • Att manuellt tvinga d eller i GPU ska nu fungera fullt ut

  • Stöd för OpenGL och OpenCL

  • Förbättrat gränssnitt för Enduro i Catalyst-kontrollpanelen

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Någon som vet ifall Enduro är löst nu eller ej, funderar starkt på att köpa en men detta problem vill jag slippa

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Webhallen
Skrivet av The man swe 90:

Någon som vet ifall Enduro är löst nu eller ej, funderar starkt på att köpa en men detta problem vill jag slippa

Se inlägget ovan ditt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Väldigt intressant läsning för de som har varit osäkra inför AMD Enduro-tekniken:
http://www.anandtech.com/show/6243/amds-enduro-switchable-gra...

EDIT: för dem som inte orkar läsa

  • Generella drivrutiner som går att ladda ner från AMD.com

  • Pga ovan: tätare uppdateringar för drivrutinerna

  • Högre prestanda i allmänhet

  • Switching mellan iGPU och dGPU kraftigt förbättrat

  • Att manuellt tvinga d eller i GPU ska nu fungera fullt ut

  • Stöd för OpenGL och OpenCL

  • Förbättrat gränssnitt för Enduro i Catalyst-kontrollpanelen

Goda nyheter, dock påverkar det inte mig då jag valde alienware så jag är förskonad från detta problem. Har dock lärt mig av erfarenhet att man ska ta det AMD säger med en lastbilsflak salt. Sen är ju generella förbättringar av drivrutiner alltid positivt, förhoppningsvis kan det driva upp fps:en även för mig.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Se inlägget ovan ditt

Först när flera användare skrivit att problemet är löst så kommer jag tro på att problemet är borta.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Webhallen
Skrivet av The man swe 90:

Först när flera användare skrivit att problemet är löst så kommer jag tro på att problemet är borta.

Så är det förstås, previewn som anandtech skrive rom släpps ju inte förrän om en dryg månad vad vi hört så före dess lär man inte höra något från "vanliga" användare.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Webhallen: När är det planerat att ni ska erbjuda en 15´6" med Nvidia GTX 680M grafik?
Är det lätt att byta ut eran bärbara med dvd-rw till en med Bluray?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av gisburne:

Webhallen: När är det planerat att ni ska erbjuda en 15´6" med Nvidia GTX 680M grafik?
Är det lätt att byta ut eran bärbara med dvd-rw till en med Bluray?

Hej,

Har tyvärr inget bättre svar än "så snabbt det är möjligt".
Att byta ut den optiska läsaren är enkelt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Den är säkert mycket bättre än exempelvis Razer Blade. Razer tjänar bara pengar på att det är just märket razer. Har haft en diamondback, inget märkvärdigt, köpte senare nån x7 mus på ullared som är mycket bättre! Lessen, lite OT men älskar att gnälla på 12åriga razer fanboys. Men

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Inaktiv

Hej Webhallen,

Vet ni på ett ungefär hur lång leveranstid det är på 17" Webhallen config?
Är det möjligt att ni kan byta ut DVD-läsaren till Blu-ray så garantin finns kvar?

Permalänk
Skrivet av Sir.Snooze:

Hej Webhallen,

Vet ni på ett ungefär hur lång leveranstid det är på 17" Webhallen config?
Är det möjligt att ni kan byta ut DVD-läsaren till Blu-ray så garantin finns kvar?

Utgår från att samma sak gäller med webhallens clevos som med pc-konsulten, etc.

I sånna fall så bryter du inte garantin för att du öppnar datorn och byter ut saker. Lite det som är grejen med en clevo; du kan till och med byta ut grafikkortet om du är lite hax, men det antar jag bryter garantin.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem

Vad tyst det blev! Ingen som har något mer att säga eller fråga webhallen om?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sir.Snooze:

Hej Webhallen,

Vet ni på ett ungefär hur lång leveranstid det är på 17" Webhallen config?
Är det möjligt att ni kan byta ut DVD-läsaren till Blu-ray så garantin finns kvar?

Vi utför tyvärr inte installationer/uppgraderingar.

Men angående garantin:
Om du byter själv och datorn går sönder så är det lugnt att skicka in den så länge du sätter tillbaka originaldelen.

Går det däremot att påvisa att ingreppet skadade datorn så gäller förstås inte garantin. Men man får ha bra mycket otur/oskicklighet om man på något sätt lyckas skada en dator av att byta optisk läsare.

Däremot är det som sistergodiva säger: försöker man sig på att byta ut CPU eller grafikkort själv då ryker garantin direkt.

RAM-minne, hårddisk, nätverkskort och optisk enhet är det helt ok att pilla med så länge man byter tillbaka till originaldelen vid ett garantiärende och sål änge det inte går att härleda problemet till just bytet av någon av dessa komponenter.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om AMD har löst problemen med Enduro och 7970m i kombination med Clevo ?

Skickades från m.sweclockers.com