Permalänk
Medlem

Cad dator

Hejsan allihopa!

Jag ska bygga en dator som ska klara av Cad och andra liknande program. Det jag undrar är om detta kommer att räcka och om inte rekommendera utbytes produkt och om ni tycker det är overkill rekommendera en mer passande produkt.

Här är en länk till varukjorgen: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2262829/cad-build

Tackar på förhand för hjälp!

//Magenus

Permalänk

Det kommer räcka gott och väl för en CAD-dator. Om den ska vara en renodlad CAD-dator så bör du kanske tänka på dyrare CAD-kort. Egentligen så är jag inte särskilt insatt i sådant här, men om du har en budget på 10k så fungerar troligtvis ett Gamingkort bättre då priserna är lägre om man jämför med prestandan med quadro-korten. Detta pga att quadro-korten är byggda för att vara tysta, strömsnåla och det finns ju inte heller så mycket konkurrens i den delen.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Det kommer räcka gott och väl för en CAD-dator. Om den ska vara en renodlad CAD-dator så bör du kanske tänka på dyrare CAD-kort. Egentligen så är jag inte särskilt insatt i sådant här, men om du har en budget på 10k så fungerar troligtvis ett Gamingkort bättre då priserna är lägre om man jämför med prestandan med quadro-korten. Detta pga att quadro-korten är byggda för att vara tysta, strömsnåla och det finns ju inte heller så mycket konkurrens i den delen.

Okej tack för svar!

Tycker du något är overkill eller för klent?

Permalänk
Skrivet av Magenus:

Okej tack för svar!

Tycker du något är overkill eller för klent?

Ja, med tanke på datorerna vi har på min skola skulle jag säga att det är overkill, men de suger så nej. Det är nog en bra CAD-dator.

Visa signatur

Insert funny joke here