Video: "Floskler från Apple-fanatiker"

Permalänk
Melding Plague

Video: "Floskler från Apple-fanatiker"

Fanboys finns i alla former och inte heller datorvärlden är förskonad från fenomenet. Scott Rose och Andrew Baird gör stor humor av Apple-fanatikernas vanligaste argument.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De enda jag inte hört än är "I love Apple", men lär väl dyka upp förr eller senare

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Hahaha klockrent:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Det är alltid lika roligt att se fanboys tjafsa med varandra! Gw2 fanboys mot wow fanboys är ju ett ganska hett ämne i världen just nu.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Pnorberg:

De enda jag inte hört än är "I love Apple", men lär väl dyka upp förr eller senare

Bara några gånger.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Haha, detta gjorde min annars tråkiga dag på jobbet bra mycket roligare!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Tack! Ni förgyllde min dag!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Underbart

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Fanboys kommer alltid finnas. Det enda positiva med det är väl att det finns komedier om olika fanboys xD

Permalänk
Medlem

kul med artikel men lite jobbig att ingen länk till sketch finns, måste väl googla

Permalänk
Medlem

Gör en miniserie please!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

<3

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatus_se:

kul med artikel men lite jobbig att ingen länk till sketch finns, måste väl googla

Finns högst upp i TVn

Fantastiskt roligt, det värsta/bästa är att man känner folk som säger dom här grejerna på fullaste allvar!

Permalänk
Medlem

brukar låta exakt sådär från vissa personer ja!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Undrar hur många Fanboys som sitter och tänker "Var är det roliga i det? allt de sa är ju sant"

Permalänk

Man känner igen sig så rejält i videon, två av mina vänner är precis som honom. Som att prata med en vägg med enda svaret tillbaka "Skaffa iPhone/Mac så fortsätter vi diskussionen".

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Kristendom är också populär, av liknande anledningar.

En del folk behöver nåt att tro på.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt
Sorgligt med apple fanatiker för mänskligheten.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Kristendom är också populär, av liknande anledningar.

En del folk behöver nåt att tro på.

"Jag skiter fullständigt i vad du har för religion eller tro, du får tro på vad du vill. Sålänge du inte trycker upp det i ansiktet på mig. Vad skulle du tycka om jag trodde på en stor penis-gud, skulle du vilja att jag körde upp den i ansiktet på dig?"

Tycker jag passar ganska bra här

Satt och...blev bara sur på killen i videon..mest för att jag känner ganska många som är allt för lika honom för att det ska va bekvämt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Riktigt rolig, känner igen flera personer i min omgivning som är helt applefanatiska

Permalänk
Medlem

Antingen kan man skaffa sig en MAC lr så skaffar man sig en riktig dator!

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Finns högst upp i TVn

Fantastiskt roligt, det värsta/bästa är att man känner folk som säger dom här grejerna på fullaste allvar!

hehe, kollade det sen igen för den TV var inte tillgänglig när jag läste artikel (flash och gpu drivrutiner började krångla på dator så...)

Permalänk
Medlem

Hahahaha klockrent!

Permalänk
Avstängd

Forskare har ju funnit att hjärnan hos Apple fanboys reagerar liknande som hos religiösa fanatiker. Så Apple är ju egentligen en religion och det gör denna film lite extra rolig.

Permalänk
Medlem

Hade exakt denna diskussion igår med en jobbkollega. Det var inte jag som var fanatikern.

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att sett en liknande med Android-floskler

Permalänk
Skrivet av Blofeld:

Hade varit kul att sett en liknande med Android-floskler

Kommer aldrig va lika illa som med apple

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag gillar Apples produkter, men det här var fan riktigt roligt Nu väntar jag bara på en likadan film om Android fanboys.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Forskare har ju funnit att hjärnan hos Apple fanboys reagerar liknande som hos religiösa fanatiker. Så Apple är ju egentligen en religion och det gör denna film lite extra rolig.

Det gäller inte enbart Apples fanboys utan fanatiker i överlag. Så en Samsung eller Intel fanboys hjärna kommer reagera på exakt samma sätt som hos en kristen eller en Apple fanboy. Är man en fanboy så har man en överdrivet stor känsla för något för något man tycker om.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skäggig legend

Jag gillar Apple. De gör mycket bra produkter och har otrolig kvalité. Men jag skulle inte klara mig utan en Windows baserad dator pga spel annars skulle jag nog ha en Apple baserad dator just för att de är snygga och inga jävla sladdar.

Jag äger ingen Apple dator men många Apple produkter. Jag jobbar däremot med en iMac 27" i7 med SSD, otrolig maskin.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 