Permalänk

Tips till tangentbord

Ja, då var det dags för ett nytt tangetbord, då mitt gamla Logitech media keyboard ansluts med PS/2 kontakt, och mitt nya moderkort inte har PS/2 uttag (vet att det finns adapter, men det är dags för nytt)

Krav:

  • Trådbundet (Måste vara USB)

  • Numpad.

  • bakgrundsbelysning

Önskemål:

  • Media knappar (play, Pause, Stop, till Spotify)

  • Slimmat (tangenter som på en laptop, hela tangentbordet behöver ej vara ultra-thin eller så.)

Vet inte vad jag ska leta efter riktigt, många snackar om vilken typ av switch det sitter i, och jag har fattat att det är dem som avgör om det är tyst eller ljudligt, hårt eller mjukt..

Jag skulle gärna vilja ha ett slimmat tangentbord, som känns att man trycker på knapparna, men som ändå är ganska tyst.. vill gärna inte känna mig som jag skriver på en skrivmaskin..

behöver inte vara knäpp tyst, men absolut inte skrivmaskin ljudligt. gärna så det krävs lite för att trycka ner tangenterna, men inte så jag behöver 2 kg tryck per tangent

Har ni några tips? Kommer att användas till spel och rapportskrivning.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Det ser mycket snyggt ut, men ska tydligen ha väldigt stor problem i spel. då jag kommer att spela tunga spel (läs: Bf3, Gw2, PS2) så är detta inte optimalt.
å andra sidan, hur ofta använder man Shift, W och mellanslag samtidigt?

Skrivet av 2222thebeast:

1. kanske något dyrt.. (tänkte mig mer runt 6-700 som topp)
2. Ej Slimmat.
3. Låter tydligen som 80-tals skrivmaskin.

Glömde även nämna att en önskvärd sak till är belysning, de två ni länkade har båda det men uppmärksammar det för framtida tips.

När jag önskade ett slimmat tangentbord menade jag egentligen bara att knapparna skulle vara smala (som Illuminated) hela tangentbordet behövde inte vara ultra-thin :=)

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

microsoft sidewinder x4! riktigt soft tangentbord om ni frågar mig!

EDIT:ej slimmat dock!

ej slimmat dock!
Visa signatur

CPU: i5 2500 3,4 GHz | GPU: XFX HD6870 1GB | Ram: Corsair 8GB | HDD: SEAGATE 500GB |
PSU: CM 460W | MB: Gigabyte P67A-D3-B3 Socket 1155, P67, ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Det ser mycket snyggt ut, men ska tydligen ha väldigt stor problem i spel. då jag kommer att spela tunga spel (läs: Bf3, Gw2, PS2) så är detta inte optimalt.
å andra sidan, hur ofta använder man Shift, W och mellanslag samtidigt?

Då drar jag tillbaka min rekommendation, den knappkombinationen använder jag konstant. Finns inget värre än att inte kunna hoppa samtidigt som man springer. https://www.inet.se/produkt/6606143/microsoft-sidewinder-x4-g...
Detta är det mest prisvärda speltangentbordet som finns, vad som är negativt med det är att färgen på wasd lossnar efter väldigt hård användning.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av phlextro:

microsoft sidewinder x4! riktigt soft tangentbord om ni frågar mig!

EDIT:ej slimmat dock!

Ser lovande ut, hur är ljudet?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

det låter inte allt för mycket,
(skriver kommentaren på ett sidewinder)
är grymt skönt att spela på, och det går att trycka ned
hur mycket du vill samtidigt.
tar ett tag att vänja sig vid den stora enterknappen dock

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Skrivet av abbebandy:

det låter inte allt för mycket,
(skriver kommentaren på ett sidewinder)
är grymt skönt att spela på, och det går att trycka ned
hur mycket du vill samtidigt.
tar ett tag att vänja sig vid den stora enterknappen dock

Tittar på Sidewinder och G110 just nu. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=575358#reviews
Båda verkar lovande..

dock har jag ingen användning av 5 makron.. än mindre 36 makron..

Kan de inte sälja en version utan alla makron knappar

Tror faktiskt jag är mer inne på G110, gillar volymknappen och att det är blått ljus, dessutom kan man stänga av windows tangenten samt få det att lysa lila om man så vill

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Plasmatic:

Tittar på Sidewinder och G110 just nu. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=575358#reviews
Båda verkar lovande..

dock har jag ingen användning av 5 makron.. än mindre 36 makron..

Kan de inte sälja en version utan alla makron knappar

Tror faktiskt jag är mer inne på G110, gillar volymknappen och att det är blått ljus, dessutom kan man stänga av windows tangenten samt få det att lysa lila om man så vill

Skulle absolut inte rekommendera dig att ta ett G110 framför X4, X4 är ett av de bästa tangentborden du kan köpa, som inte har mekaniska brytare.
Med tanke på att X4 är bland de billigaste tangentborden på marknaden, och det bästa tangentbordet för gaming som inte är meknaiskt så är det inte ens något att fundera över.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Skulle absolut inte rekommendera dig att ta ett G110 framför X4, X4 är ett av de bästa tangentborden du kan köpa, som inte har mekaniska brytare.
Med tanke på att X4 är bland de billigaste tangentborden på marknaden, och det bästa tangentbordet för gaming som inte är meknaiskt så är det inte ens något att fundera över.

men betyder inte mekaniska brytare ett tydligt klick klack ljud? (som jag gärna vill undvika)

vad har G110 för nackdelar som X4 inte har? bara sett bra recensioner från både X4 och G110.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

men betyder inte mekaniska brytare ett tydligt klick klack ljud? (som jag gärna vill undvika)

Ja och nej, det är bara de blå mekaniska brytarna som låter, alla andra brytarna är ljudlösa men om man trycker ner knapparna fullständigt så slår plasten i knappen emot resten av tangentbordet vilket låter. Man behöver inte trycka ner dem fullständigt, en som skriver snabbt trycker bara ner dem så mycket som behövs och då kommer de aldrig låta något(touch type). Mekaniska tangentbord är väldigt välbyggda, varje enskild brytare klarar av 50 miljoner nedtryckningar, skulle en knapp slitas ut kan man byta ut den utan att behöva byta ut hela tangentbordet, i regel är plasten de är gjorda av mer kvalitativ än vanliga tangentbord och därför kan man utan problem använda ett mekanisk tangentbord i säkert 20 år med rätt skötsel.
Jag äger ett mekaniskt tangentbord från Filco med bruna brytare som kostade 1500kr, det låter för att jag inte kan touch type men det bryr jag mig inte om för jag vet att jag inte kommer behöva tänka på att köpa tangentbord igen på väldigt många år. Det kan jag inte säga om x4 även om det är ett sjukt bra tangentbord.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Jag är väl medveten till att du vill ha rubber dome tangenter, men jag vill ändå ge dig tipset på att kolla lite på mekaniska tangentbord i butiker för att känna hur de känns, eftersom de är ultimata att spela och skriva på. Det enda du inte ska kolla på är blåa brytare
https://www.inet.se/produkt/6606163/steelseries-6g-v2-mechani...
Svarta brytare (låter helt okej), dock inte belysning tror jag, men de ligger i en behaglig prisklass

Satt nämligen och kolla lite, och SideWinder X4 är det enda alternativet annars tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Det ser mycket snyggt ut, men ska tydligen ha väldigt stor problem i spel. då jag kommer att spela tunga spel (läs: Bf3, Gw2, PS2) så är detta inte optimalt.
å andra sidan, hur ofta använder man Shift, W och mellanslag samtidigt?

Tur att man köpte sitt illuminated keyboard tidigt, då jag kan trycka ner shift+w+mellanslag utan problem. Verkar som bara dem nya tangentborden har problem med det http://forums.logitech.com/t5/Keyboards-and-Keyboard-Mice/BEWARE-Logitech-Illuminated-Keyboard/td-p/509008/page/4. Lite synd att logitech ändrade på det annars hade jag rekommenderat det då det är mycket skönt att skriva på samt spela.

Visa signatur

Dagens ordspråk:
Den som väntar på något gått väntar alltid för länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Ja och nej, det är bara de blå mekaniska brytarna som låter, alla andra brytarna är ljudlösa men om man trycker ner knapparna fullständigt så slår plasten i knappen emot resten av tangentbordet vilket låter. Man behöver inte trycka ner dem fullständigt, en som skriver snabbt trycker bara ner dem så mycket som behövs och då kommer de aldrig låta något(touch type). Mekaniska tangentbord är väldigt välbyggda, varje enskild brytare klarar av 50 miljoner nedtryckningar, skulle en knapp slitas ut kan man byta ut den utan att behöva byta ut hela tangentbordet, i regel är plasten de är gjorda av mer kvalitativ än vanliga tangentbord och därför kan man utan problem använda ett mekanisk tangentbord i säkert 20 år med rätt skötsel.
Jag äger ett mekaniskt tangentbord från Filco med bruna brytare som kostade 1500kr, det låter för att jag inte kan touch type men det bryr jag mig inte om för jag vet att jag inte kommer behöva tänka på att köpa tangentbord igen på väldigt många år. Det kan jag inte säga om x4 även om det är ett sjukt bra tangentbord.

Touchtype kallas det när man inte kollar på tangenterna när man skriver, inget annat.

http://www.youtube.com/watch?v=QVXgFtCFjtk

Denna snubben skriver fort och slår tangenterna riktigt hårt

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Ja och nej, det är bara de blå mekaniska brytarna som låter, alla andra brytarna är ljudlösa men om man trycker ner knapparna fullständigt så slår plasten i knappen emot resten av tangentbordet vilket låter. Man behöver inte trycka ner dem fullständigt, en som skriver snabbt trycker bara ner dem så mycket som behövs och då kommer de aldrig låta något(touch type). Mekaniska tangentbord är väldigt välbyggda, varje enskild brytare klarar av 50 miljoner nedtryckningar, skulle en knapp slitas ut kan man byta ut den utan att behöva byta ut hela tangentbordet, i regel är plasten de är gjorda av mer kvalitativ än vanliga tangentbord och därför kan man utan problem använda ett mekanisk tangentbord i säkert 20 år med rätt skötsel.
Jag äger ett mekaniskt tangentbord från Filco med bruna brytare som kostade 1500kr, det låter för att jag inte kan touch type men det bryr jag mig inte om för jag vet att jag inte kommer behöva tänka på att köpa tangentbord igen på väldigt många år. Det kan jag inte säga om x4 även om det är ett sjukt bra tangentbord.

hur vet jag om ett tangentbord är mekaniskt eller inte? (är det digitalt annars eller?)

Skrivet av Reyintaz:

Jag är väl medveten till att du vill ha rubber dome tangenter, men jag vill ändå ge dig tipset på att kolla lite på mekaniska tangentbord i butiker för att känna hur de känns, eftersom de är ultimata att spela och skriva på. Det enda du inte ska kolla på är blåa brytare
https://www.inet.se/produkt/6606163/steelseries-6g-v2-mechani...
Svarta brytare (låter helt okej), dock inte belysning tror jag, men de ligger i en behaglig prisklass

Satt nämligen och kolla lite, och SideWinder X4 är det enda alternativet annars tror jag

vill gärna ha belysning då det kommer att bli många sena nätter med både spel och skol rapporter..

Hade gärna gått ut o kollat lite i affärer, om det fanns några Närmaste är Växjö, och där är det Elgiganten eller mediamarkt typ, och de har ju inte direkt några spel tangentbord..

hittade ett annat tangentbord som jag är nyfiken på..
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/144877-tt_esports_cha...
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/133713-tt_esports_cha...
vad tror ni?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Im just gonna go right ahead and say that this shit is amazin'. http://www.inet.se/produkt/6606319/cyborg-keyboard-v5

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag är väl medveten till att du vill ha rubber dome tangenter, men jag vill ändå ge dig tipset på att kolla lite på mekaniska tangentbord i butiker för att känna hur de känns, eftersom de är ultimata att spela och skriva på. Det enda du inte ska kolla på är blåa brytare
https://www.inet.se/produkt/6606163/steelseries-6g-v2-mechani...
Svarta brytare (låter helt okej), dock inte belysning tror jag, men de ligger i en behaglig prisklass

Satt nämligen och kolla lite, och SideWinder X4 är det enda alternativet annars tror jag

Det där är en smakfråga.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Jag använder personligen Challenger Ultimate och den e ganska najs förutom att tangenterna är vääääldigt svampiga. Annars har de många härliga funktioner

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Jag använder personligen Challenger Ultimate och den e ganska najs förutom att tangenterna är vääääldigt svampiga. Annars har de många härliga funktioner

vad menar du med svampiga?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

vad menar du med svampiga?

Dom känns billiga, som rubberdometangentbord brukar göra.

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Dom känns billiga, som rubberdometangentbord brukar göra.

tror inte jag använd rubberdome tangenter någon gång.. alltid varit plast, och ganska flötig sådana..

skulle du rekommendera den över x4?

Om du skulle köpa ett nytt bord, skulle du välja det igen? eller skulle du vilja testa nåt nytt?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

tror inte jag använd rubberdome tangenter någon gång.. alltid varit plast, och ganska flötig sådana..

skulle du rekommendera den över x4?

Om du skulle köpa ett nytt bord, skulle du välja det igen? eller skulle du vilja testa nåt nytt?

Det jag menade var att han menade att tangentbordet känns billigt och dåligt när han sa att det känns svampigt, jag har alltså inte det tangentbordet :). Sidewinder verkar ju vara ett av dom bättre rubberdome tangentborden som säljs idag iaf, har dock inte testat det.

Har du aldrig använt rubberdome? Vad har du för tangentbord nu isåfall?

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

vad menar du med svampiga?

Att den har dålig känsla när man skriver och att den har gansa dålig byggkvalitet

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Plasmatic:

tror inte jag använd rubberdome tangenter någon gång.. alltid varit plast, och ganska flötig sådana..

skulle du rekommendera den över x4?

Om du skulle köpa ett nytt bord, skulle du välja det igen? eller skulle du vilja testa nåt nytt?

Jag har en x6 till salu på marknaden. Jag gillade det faktiskt men i dagsläget skulle jag inte rekommendera det till någon just för att jag fallit i smak med mekaniska brytare. Jag använde min x6 i 4 månader och efter 1 månad kom den vanliga markant kända känslan av robberdome... knarrar när man skriver och känns helt enkelt svampiga, usch.

Är du säker på att du inte ska hoppa in i det himmelska landskapet som kallas mekaniska brytare?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Det jag menade var att han menade att tangentbordet känns billigt och dåligt när han sa att det känns svampigt, jag har alltså inte det tangentbordet :). Sidewinder verkar ju vara ett av dom bättre rubberdome tangentborden som säljs idag iaf, har dock inte testat det.

Har du aldrig använt rubberdome? Vad har du för tangentbord nu isåfall?

Logitech media keyboard som typ inte har sålts på 10 år..

kanske till och med heter logitech multimedia keyboard..

Det är bara plast, och det låter en hel del när man skriver, även när man bara precis trycker nog för att registrera (mekaniska brytare?)

Vet inte om jag ska satsa på X4 som alla verkar tycka är helt suveränt, eller TT Esport Ultimate som jag tycker verkar mer lockande..

Får nog bli X4.. det är visserligen bara rött (föredrar blått) men det är en hel del billigare och folk verkar dyrka det överallt

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6101699/cooler-master-storm-trigge...

Har själv lillebror utan numpad. Helt underbar

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

vad menar du med svampiga?

Det är inte förens man har använt ett mekaniskt tangentbord ett tag som vanliga rubberdome tangentbord känns svampiga. Köper du aldrig ett mekaniskt tangentbord kommer du aldrig veta vad du missar och därför inte lida av det.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2222thebeast:

Läste du öht OP eller skriver du bara RBWU i varenda "tangentbordstråd" du hittar?

Sen är det ett väääldigt vågat påstående att säga att mekansika tangentbord är det ultimata till detta och detta. Det KAN vara det ultimata för personer som föredrar dem. Men om OP efterfrågar ett slimmat tangentbord med laptopknappar är ju ett mekaniskt tangentbord så jävla långt från det man kan komma.

OP: Det du letar efter är tangentbord med saxbrytsre(scissor-switches)

Kan tänka mig att det är något i stil med detta du letar efter:
http://www.amazon.co.uk/Saitek-Illuminated-Keyboard-Multifunc...

Och jag undanber mig kommentarer och PM(tro mig, det har hänt) om att jag har fel som inte anser att mekaniska brytare(och då självklart cherry-brytare, det finns ju inga andra...) är guds gåva till mänskligheten bara man har råd. Läs min signatur, verkar det som att jag hatar mekaniska tangentbord? Det jag säger är att det inte är för alla.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Läste du öht OP eller skriver du bara RBWU i varenda "tangentbordstråd" du hittar?

Sen är det ett väääldigt vågat påstående att säga att mekansika tangentbord är det ultimata till detta och detta. Det KAN vara det ultimata för personer som föredrar dem. Men om OP efterfrågar ett slimmat tangentbord med laptopknappar är ju ett mekaniskt tangentbord så jävla långt från det man kan komma.

OP: Det du letar efter är tangentbord med saxbrytsre(scissor-switches)

Kan tänka mig att det är något i stil med detta du letar efter:
http://www.amazon.co.uk/Saitek-Illuminated-Keyboard-Multifunc...

Och jag undanber mig kommentarer och PM(tro mig, det har hänt) om att jag har fel som inte anser att mekaniska brytare(och då självklart cherry-brytare, det finns ju inga andra...) är guds gåva till mänskligheten bara man har råd. Läs min signatur, verkar det som att jag hatar mekaniska tangentbord? Det jag säger är att det inte är för alla.

Den ser ut precis som jag vill ha, typ.. men den finns ju inte att beställa någonstans..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970