Permalänk
Medlem

YouTube... går det utför?

Är det bara jag som upptäckt att youtube börjar bli smått oanvändbart med videor som buffrar för att sedan helt stanna av, filmer som fryser mitt i och kräver ändring av kvalité eller t.o.m reload av sidan o.s.v? Händer på alla kanaler jag följer, och nej, det är inte hastighetsproblem från min sida. Händer på alla datorer i hushållet, och med alla webbläsare också.

Det är även ganska populära kanaler med 50 - 100K träffar på videorna.

Någon som sett ett vettigt svar från Google/YouTube? Vet att det finns officiella trådar i supportforumen (kommer inte ihåg vilket) utan något som helst konkret svar, eller med inofficiella svar som "Du har för segt internet" eller "Det är nog för att det är opopulära videoklipp". Jag vet inte jag, men nog borde 100/100 Mbit räcka, och huskeystarcraft, HDstarcraft och theyoungturks har tillsammans över 1 miljard visningar, så deras videor bör ju inte ligga på 486-servrar direkt...

Edit1: Textförfining

Bara en iaktagelse.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

jag har också upplevt samma sak fast jag har tänkt att det säkert är pga att flash är kast.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Har inget förslag varför, men det är samma sak för mig. Flash är ju också helt galet.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Blame flash not Google!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Inga problem här.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt att videos inte buffrar, många gånger. Men tror inte att jag upplevt frys mitt i videon, eller att behöva ändra kvalité.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Jag har själv märkt samma grejer, och vissa filmklipp får man dåliga hastigheter så man måste vänta typ 1 min innan man kan se dem. Dock det är inte så ofta men att det stannar upp och måste reload sidan är 90% av alla gånger när jag ser något typ.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Om det är flash så borde Adobe läggas på en sträckbänk. Jag håller på att bli skogstokig på att hela skiten funkar som en påse skridskor. :-|

Skrivet av dmr:

Inga problem här.

Vad kör du med för webbläsare? Jag kör med FF men har testat IE och Chrome också... ingen skillnad. Frågan kanske snarare borde vara vilken version av Flash du kör..?

Undrar när youtube går över till HTML5? Eller har dom börjat redan? *nyfiken och oinsatt*

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

"vad skönt att höra" då är jag alltså inte ensam om det.

Har 100 lina och brukar få ladda om videos rätt ofta för dom
Inte buffrar, senaste dagarna har det även varit problem för mig när jag ska sätta på 1080p/720p med att det inte ändras överhuvudtaget. Även väldigt segt att buffra ibland, och så brukar det även hända när jag sett halva klippet att den startar om ifrån början så man måste
Hitta vart man var

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag har själv märkt samma grejer, och vissa filmklipp får man dåliga hastigheter så man måste vänta typ 1 min innan man kan se dem. Dock det är inte så ofta men att det stannar upp och måste reload sidan är 90% av alla gånger när jag ser något typ.

När den fryser funkar ibland ingenting. Den börjar inte buffra om om jag försöker ticket med att "spola" tillbaka eller fram lite heller. Reload är det enda som funkar. Känns som om YouTube gått från ver. 7.0 till beta...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

"vad skönt att höra" då är jag alltså inte ensam om det.

Har 100 lina och brukar få ladda om videos rätt ofta för dom
Inte buffrar, senaste dagarna har det även varit problem för mig när jag ska sätta på 1080p/720p med att det inte ändras överhuvudtaget. Även väldigt segt att buffra ibland, och så brukar det även hända när jag sett halva klippet att den startar om ifrån början så man måste
Hitta vart man var

Händer mig också, men inte lika ofta längre (inte hänt på ett tag nu).

Däremot kan jag få byta kvalité 5 ggr under t.ex. en starcraftmatch. Ibland funkar det, ibland är det reload som gäller.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Om det är flash så borde Adobe läggas på en sträckbänk. Jag håller på att bli skogstokig på att hela skiten funkar som en påse skridskor. :-|

Vad kör du med för webbläsare? Jag kör med FF men har testat IE och Chrome också... ingen skillnad. Frågan kanske snarare borde vara vilken version av Flash du kör..?

Undrar när youtube går över till HTML5? Eller har dom börjat redan? *nyfiken och oinsatt*

http://www.youtube.com/html5

Krävs att man aktiverar samt har en webbläsare som stödjer det bara.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

http://www.youtube.com/html5

Krävs att man aktiverar samt har en webbläsare som stödjer det bara.

WTF, jag kör redan den! Kanske är DET som är problemet!

Nu ska vi se om inte Adobe är den oförstådde hjälten trots allt... Isf så är du den SANNA hjälten!

Återkommer imorgon dock... ska upp och jobba om 5,5 h... sitta på kurs och sova...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

WTF, jag kör redan den! Kanske är DET som är problemet!

Nu ska vi se om inte Adobe är den oförstådde hjälten trots allt... Isf så är du den SANNA hjälten!

Återkommer imorgon dock... ska upp och jobba om 5,5 h... sitta på kurs och sova...

Jag har testat båda, och fick samma problem på båda.
Trodde jag skulle "fixa" problemet med att gå över till html5 men hjälpte inte.

Hoppas det fixar sig för dig iallafall.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Är det bara jag som upptäckt att youtube börjar bli smått oanvändbart med videor som buffrar för att sedan helt stanna av, filmer som fryser mitt i och kräver ändring av kvalité eller t.o.m reload av sidan o.s.v?

Händer hela tiden, jävligt irriterande också Flash borde inte användas för film, låt det vara kvar för de som gillar att slänga ihop animationer i guess..

Permalänk

Finns betatest av HTML5 istället för Flash ute om nån vill prova?

http://www.youtube.com/html5

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Själv körde jag opera(FF15 nu)

Och med HTML5 hade inga problem, funkade klockrent så länge man bara markerade Flashfältet(med det gör man i vilket fall)

FF15 kan jag inte utrycka mig så mycket om, funkat bra till lite musik videor

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Aaargh... har samma problem
Driver mig till vansinne, men jag har inte tittat på lösningar då jag utgick från att min dator är usel/eldräven är överbelastad. Uppenbarligen är det värre.-

Permalänk
Medlem

Det är segt som sirap för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Vad kör du med för webbläsare? Jag kör med FF men har testat IE och Chrome också... ingen skillnad. Frågan kanske snarare borde vara vilken version av Flash du kör..?

Firefox 15.0.1
Flash 11.4.402.265

Har dock aldrig haft några speciella problem med tidigare versioner av Firefox/Flash på Youtube, några enstaka krascher men det ser jag som standard när det gäller flash. Aldrig brytt mig om html versionen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Linux maskinen har problem men det beror på att flash på linux är värdelöst så där blir det ofta crash av webbläsare. men om jag kör igång windows och Maxthon som webbläsare så har jag noll problem.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Här fungerar det kanon! Har faktiskt aldrig haft problem med farten... Brukar ticka på runt 10MB/s. Däremot kan den fastna på 10MB/s ner hela tiden, vilket är konstig, skapade en tråd om det för några månader sedan.

Permalänk
Medlem

Gamle burken hade feta problem, var drivrutinerna till mig x1300 grafikkort som spökade. Avinstallerade och tog en äldre version så funkade tuben fint.
Och det på mobilt bredband...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Jag har också problem med detta,dock bara vissa klipp som inte vill vara med och leka..:/

Btw-är det fler som använder Maxthon?

Visa signatur

Ett sexpack ska man ha *I* magen-inte på!

Permalänk
Medlem

Har också problem. Bytte till HTML-5 utan framgång. Till råga på allt så har ju AMD bajsat ned sig med senaste drivisarna. Går inte att ha maskinvaruacceleration påslaget i firefox när man har CF.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med videor som laddar segt eller stannar. (Sitter på 18mbit ADSL eller 12mbit som det visst är nu...)
Dock har flash varit ett riktigt jävla helvete på sistone, lag, frysningar och att få upp panelen som ändrar kvalité har varit otroligt seg.

Provade nu HTML5 versionen och det löste sig.

Firefox (Aurora): 17.0a2
Flash: 11.4.402.265

Permalänk

Sitter på 100/100 och kan ofta ladda upp en 4 gig video snabbare än jag kan streama den

Permalänk
Medlem

Flash kraschar, filmer som startas om, buffrar segt. sitter på en 100lina. Börjar bli riktigt trött på Youtube men men en ominstallation ska snart göras så jag får se om det blir någon skillnad med lite ny hårdvara.

Permalänk

Har endast märkt av att video klipp slutar att funka, ungefär att dom bara stannar. Brukar vara i mot slutet. Sen går det inte att starta klippet igen. Eller hoppa fram 2-5 sec, den endast hoppar tillbaka. Måste då ladda om sidan. Sitter förövrigt på en 24Mbit lina från Tele2

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

Youtube fungerar dåligt? Personligen är jag riktigt imponerad över hur bra det fungerar snarare. Vissa gamla klipp med få "views" kan gå långsamt, men generellt sett laddar jag hem i ett par megabyte i sekunden från youtube.