Våta hörlurar, vad skall man göra?

Permalänk
Medlem

Våta hörlurar, vad skall man göra?

Tja!

Har gjort ett misstag, råkade igår när jag var ute i trädgårn lägga ifrån mig mina hyffsat nya Apple standard-lurar på fönstergaveln, på utsidan av huset, glömde dem sedan där och insåg detta idag. Och i göteborgsområdet har det ös-regnat ner hela natten så jag undrar hur länge jag borde vänta tills jag prövar dem igen och om jag kan snabba på processen något. Har hänt en liknande historia förut med ett par skit lurar som farsan råkade köra i maskinen. Dessa fungerade dock direkt.

Tacksam för svar!
// Orkhan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkhan:

Tja!

Har gjort ett misstag, råkade igår när jag var ute i trädgårn lägga ifrån mig mina hyffsat nya Apple standard-lurar på fönstergaveln, på utsidan av huset, glömde dem sedan där och insåg detta idag. Och i göteborgsområdet har det ös-regnat ner hela natten så jag undrar hur länge jag borde vänta tills jag prövar dem igen och om jag kan snabba på processen något. Har hänt en liknande historia förut med ett par skit lurar som farsan råkade köra i maskinen. Dessa fungerade dock direkt.

Tacksam för svar!
// Orkhan

Skickades från m.sweclockers.com

Ajdå, har hänt en liknande sak för mig..
Satt och åt frukost när brorsan putta till mig, wops så flög hörlurarna ner i flingskålen som var fylld med mjölk..

Ska jag vara helt ärlig, om det har kommit in vatten i dem eller som i mitt fall mjölk, även om det bara var för någon sekund så är chansen väldigt stor att dem har gått i sönder.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk

Jag råkade tvätta mina, men de funkade endå. Låt de bara torka ordentligt innan du försöker använda de

Permalänk

Har kört många hörlurar i tvättmaskinen, funkar fortfarande klockrent.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Lägg dom i okokt ris och sen får du vänta och se typ :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Jag råkade tvätta mina, men de funkade endå. Låt de bara torka ordentligt innan du försöker använda de

Skrivet av DilluTioN:

Har kört många hörlurar i tvättmaskinen, funkar fortfarande klockrent.

Okej, ja det mest logiska vore förmodligen att köra dem i torktumlaren i så fall

Men tack, lägger dem nog i ris ett tag.

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem

Hallå!

Tänkte bara säga att lurarna funkade prima när jag kom hem efter 7-8 timmar. Vad man skall göra när hörlurar blir blöta är att bara låta dem ligga torrt i ett tag. Pröva dem inte när 3.5 kontakten fortfarande är blöt då det kan skada vad du än stoppar in dem i.

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkhan:

Hallå!

Tänkte bara säga att lurarna funkade prima när jag kom hem efter 7-8 timmar. Vad man skall göra när hörlurar blir blöta är att bara låta dem ligga torrt i ett tag. Pröva dem inte när 3.5 kontakten fortfarande är blöt då det kan skada vad du än stoppar in dem i.

detta är från fall till fall skulle jag säga, det kan fortfarande vara fukt i membranet osv.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |