Dålig prestanda i Rallisport Challenge

Permalänk
Medlem

Dålig prestanda i Rallisport Challenge

Helu på er därute
Sitter o försöker få spelet o flyta tillfredställande men det vägrar
Får konstanta hack i spelet med jämna mellanrum (2s-3s)

Och ljudet låter som om det faller efter och liknande
Min burk står i signen.

Nån som hade liknande problem och hittade en lösning?

tacksam för svar

Mvh Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Hade inte dem problemen, nej.
Men testa Via 4in1 och andra detonator drivare

Permalänk
Medlem

Som Falcon säger, testa Via 4in1 och nyaste detonator drivarna.

Måste bara säga att Rallisport Challenge är fan det skönaste rally spelet på många år....

EDIT: Jag kom på att det var lite hackigt när jag först körde spelet, men efter jag installerade dom nya detonator drivarna så funka det kanon bra.

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av "Hardware Accelerated Sound" alltså hårdvaru accelererat ljud. Det gjorde skaplig skillnad för mej och nu flyter det fin fint.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk

precis! jag fick reda på det där med ljudet idag oxå! ställ in det i spelet i sound options. nu flyter det perffa för mig! (1280x1024x32 allt max)

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tank82
Måste bara säga att Rallisport Challenge är fan det skönaste rally spelet på många år....

Verkar som det bara är jag, i hela världen, som tycker det spelet suger...

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har piff och puff-ljud i mitt spel. Alltså upp-pitchat något enormt alltså.

hlp plz!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter som nåt Sb Live! strul ...

OffT: Ännu en "Provmedlem" , weeeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

Verkar som det bara är jag, i hela världen, som tycker det spelet suger...

Rally Masters är hästlängder bättre. Tror att RSC hade haft betydligt bättre körkänsla om force feedbacken fungerat.

Varför ska konsollerna förstöra alla bilspel?

Permalänk
Medlem

Tack för all respons grabbar
Det här med detonator o via är de 1a ja installerar vid formatering så det är de inge fel på.
Kör med v4.37 som sägs vara snabbast. Vet inte vad ni tycker

Körde först 40.72 men ja testade 41.04 o de kvittade.
en rolig grejj var att samma konstiga hack förekom även vid lägsta upplösning så det är nått helskumt.

Ljudet har jag oxo mixtrat med o det har tyvärr inte hänt nått.
Avinstallerade mitt SB 128bit o kör nu med det integrerade ljudkortet men det gjorde ingen verkan

Jag vill ju ha min urquattro!
Är de ingen annan som har något annat förslag?

Mvh Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tank82
Som Falcon säger, testa Via 4in1 och nyaste detonator drivarna.

Måste bara säga att Rallisport Challenge är fan det skönaste rally spelet på många år....

EDIT: Jag kom på att det var lite hackigt när jag först körde spelet, men efter jag installerade dom nya detonator drivarna så funka det kanon bra.

Rallisport Challenge har inte en chans mot tex Colin McRae Rally 2! Bilen känns inklippt jämfört med McRae Rally. Banorna är tråkiga och spelkänslan är riktigt kass. Usch, här har Digital Illusions verkligen gjort bort sig!

Visa signatur

4 datorer: 9 cpuer (plats för 4 till), 10scsi+1satadisk, 7.75gb ram, bara Linux
http://isitfika.net http://code.kryo.se

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Låter som nåt Sb Live! strul ...

OffT: Ännu en "Provmedlem" , weeeee

Jag har inte kvar mitt SB live!, sålde det.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Rally Masters är hästlängder bättre. Tror att RSC hade haft betydligt bättre körkänsla om force feedbacken fungerat.

Varför ska konsollerna förstöra alla bilspel?

Vad menar du med "fungerat"? att du inte har nån alls eller att den suger?

Den fungerar för mig

Permalänk
Medlem

Det är ingen riktig force feedback det är mera "rumble" feedback. Alltså det är bara skakningar i ratten ingen kraft så man känner inte tex om däcken tappar grepp i underlaget.

Förmodligen är det en brist i XBOXen som är överförd till PC:n.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

Verkar som det bara är jag, i hela världen, som tycker det spelet suger...

Nä! Du är verkligen inte ensam.. Jag har aldrigt varit med om sämre spelkänsla. Snyggt som fan men NOLL känsla.

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Permalänk

rallisport är så jävla uselt portat, det kräver på tok för mycket av datorn

Permalänk
Medlem

Men använd för guds skull "inte" 3D Analyser och klicka i "Remove Stuttering" !!

Permalänk

Ja spelar man Rallymasters och sedan Colin McRae Rally 2 tycker man nog ändå att känslan är bättre i Rallymasters......men Rallisport suger ju totalt i känsla....tyvärr....

Nu är man ju bara livrädd att CMR 3 blir lika illa eftersom PS2 versionen var först.......hoppas jag har fel.......men NÄR FAN KOMMER DET DÅ !!!

Visa signatur

XP1700+ GF4 Ti4400 och 11339p i 3DMark2001SE

Permalänk

Bör tilläggas att Rallisport Challenge inte är rakt av portat! =P om jag minns rätt, men nåja jag har också de där problemmen med hack, spelet flyter på hur lätt som helst i vilken upplösning jag än väljer, men hacket stannar kvar, jag ska testa det är med ljudet idag, får se om det fixar biffen!