Datorn kraschar (bsod) hela tiden! Har fotat bilden med kamera, behöver hjälp!

Permalänk

Datorn kraschar (bsod) hela tiden! Har fotat bilden med kamera, behöver hjälp!

Datorn kraschar typ hela tiden frekvent, 2-3 gånger i veckan. Den har kraschat i HoN, WoW och Rift, och oftast kraschar den när jag kollar på youtube videor osv! (speciellt webbläsare med adobe flash / youtube videor den kraschar vid!)

Här är bsod:en jag får:

tacksam för all hjälp eller om nån kan hjälpa mig/vet vart felet ligger!

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Hejsan, detta kanske hjälper. http://forums.techguy.org/hardware/1042117-solved-stop-error-...

Gjorde en snabb sökning, annars är det bara för dig att söka på " 0x00000116 " och leta efter en lösning.

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk

Har googlat och alla verkar få det av olika orsaker.. mitt problem är ju just främst flash videor (youtube osv) och även i hög belastning (t.ex om jag har WoW i windowed mode + öppnar en youtube video) eller spelar just Youtube videor inne i HoN spelet (aldrig BSod:at i en match) eller Rift i staden med massa online... så det verkar vara nån sorts av belastning problem?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Har samma problem som dig, bokstavligen. Får flera BSOD i veckan när jag tex spelar wow eller har igång youtube videos på andra skärmen. Kör även wow i window-mode men har fått samma problem med fulkscreen också.

Detta problem har jag haft på 2 olika datorer under flera månaders tid, mer eller minde gällande intervallen av BSOD. Jag har alltid alla senaste drivrutiner och är väldigt säker på att jag saknar skadliga virus.

Skulle uppskatta all hjälp, ska skicka in datorn för tredje gången snart, och denna gång ska jag kräva något av företaget om dem inte fixar det. (Tidigare gånger har den funkat i 2-3 veckor sedan uppstår problemen igen).

Edit: Jag kör med HD6970, i7 930, Corsair Force 240gb (Har även haft en intel SSD innan med samma problem då med).

Permalänk

Det sår att det är ju atikmpag.sys på bilden. Så det är något med grafik drivrutinerna. Kör en driversweep. Och installera om dem. Annars kan det vara register nycklar i Windows som spökar.

Tanka hem detta och se om det kan ge dig några svar vad som orsakar BSOD.

Ladda ner BlueScreenView programmet.

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk

Hej,

Jag bygde för ett tag sen min första dator. Efter 1 vecka började jag få BSOD minst 2ggr/dag då jag som du säger surfade/spelade. Provade då att ominstallera alla drivrutiner, hjälpte inte. Provade då att sätta in ett annat grafikkort, sen dess har jag inte fått en enda BSOD. Mailade leverantören om detta och väntar nu på svar. Så har du möjlighet, kolla med ett annat grafikkort!

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Medlem

Som Paratroper är inne på, detta lär vara fel på grafikkortet. Bör gå som garantiärende, kontakta ÅF.

Permalänk
Medlem

rensa ur din gamla drivisar och installera om, om inte det hjälper formaterar du datorn och ser om problemet fortsätter, om det fortsätter får du skicka tillbaka ditt grafikkort om du har garanti, eftersom detta är 100% grafikkortsrelaterat

om du inte har garanti rekommenderar jag att du kollar om fläkten på kylaren fortfarande snurrar som den ska på ditt grafikkort, om det inte gör det köp en aftermarket kylare och applicera ny kylpasta osv, finns massa videos på nätet

om det inte fungerar med en ny aftermarket kylare kan du testa och "baka" kortet i ugnen, finns hundratals guider på näter hur man gör det!

om inget av detta fungerar så är det bara att införskaffa ett nytt grafikkort

Edit: såg att du hade 2x 6970, antagligen är det väl 1 kort som inte är friskt längre, testa och köra dom 1 och 1 tills du hittar vilket av korten som krånglar, tror verkligen inte båda är sönder

Permalänk

Jag har ju Crossfire.. så av vilket ska jag byta ut?

Sen är de två olika modeller.. av 6970... ett "Battlefield-edition" och ett "standard"... Är det det grafikkortet som är "närmst" CPUn på moderkortet som är "Main" GPU , och som hanterar Flash och så eller? (kan inte tänka mig att Crossfire används vid flash filmer)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag har ju Crossfire.. så av vilket ska jag byta ut?

Sen är de två olika modeller.. av 6970... ett "Battlefield-edition" och ett "standard"... Är det det grafikkortet som är "närmst" CPUn på moderkortet som är "Main" GPU , och som hanterar Flash och så eller? (kan inte tänka mig att Crossfire används vid flash filmer)

plocka ut det ena och testa dom 1 och 1 och spela som vanligt och se till att göra dom sakerna som gör så det kraschar tills du hittar det felande kortet och skicka tillbaka det på garanti, se till att damma av kortet rejält om du skickar tillbaka det eftersom de kan vägra ta tillbaka det om det är igendammat pga av vanvård, komplett är väldigt duktiga på att klaga på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasDS:

Har samma problem som dig, bokstavligen. Får flera BSOD i veckan när jag tex spelar wow eller har igång youtube videos på andra skärmen. Kör även wow i window-mode men har fått samma problem med fulkscreen också.

Detta problem har jag haft på 2 olika datorer under flera månaders tid, mer eller minde gällande intervallen av BSOD. Jag har alltid alla senaste drivrutiner och är väldigt säker på att jag saknar skadliga virus.

Skulle uppskatta all hjälp, ska skicka in datorn för tredje gången snart, och denna gång ska jag kräva något av företaget om dem inte fixar det. (Tidigare gånger har den funkat i 2-3 veckor sedan uppstår problemen igen).

Edit: Jag kör med HD6970, i7 930, Corsair Force 240gb (Har även haft en intel SSD innan med samma problem då med).

mitt 5770 hade samma problem och kraschade drivrutinerna när jag satt på youtube och spelade WoW och andra spel.. slutade med att jag skaffade ett GTX 460 och inte haft några problem sen dess!

själv kommer jag aldrig köpa AMD igen även om de är mycket bättre kort för pengarna.. har helt tappat förtroendet

mitt 4670 led av samma problem

och min laptop med 5470m lider av samma problem..

Permalänk

Well jag har provat dem 1 och 1.. det gjorde jag i början.. har ju dock vari¨t såhär ganska många månader och jag har skitit i det och trott att de skulle fixa sig med nyare drivrutiner från AMD.. men ack så var det inte... jag har ju köpt ett kort på webhallen och ett på komplett.. jag provar nog byta de hos webhallen först.. jag ska gå dit och höra vad dom säger. är väl mer än 1 år garanti, eller?

Inköpt i Mars 2011 ca~

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080