Permalänk
Medlem

html eller javascript

Har ett problem med att starta program på min dator direkt från en webbsida. Då jag använder en webbsida som skrivbord vill jag kunna öppna ett program direkt från en länk. Vanliga länkar till hemsidor har jag och nu vill jag kunna öppna t.ex word eller outlook express från en länk. Är trött på alla ikoner. Går detta?

Visa signatur

Bengt

Permalänk
Hedersmedlem

Nja, det går om man ändrar lite i registret. Dock så är det nog betydligt mycket anklare om du lägger in LiteStep eller liknande.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu hade jag inte tänkt mig att byta gränssnitt eller vad som nu sker om man använder LitesStep. Egentligen är det fråga om vanlig html-kod. Med javascript eller utan.

Man ska helt enkelt kunna öppna Word från en webbsida. Inte ett dokument utan själva winword.exe. Ska alltså inte spela någon roll om sidan är på min egen dator eller ute på en server på internet. Går det?

Visa signatur

Bengt

Permalänk
Medlem

Remote Administrator

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack, jag förstår faran om det skulle vara så att en exe-fil kan tas hem till dig och startas direkt bara genom att man klickar på en länk.

Men länken ska så att säga bara öppna ett program på den dator som just är på sidan. ingen exe-fil ska hämtas. Länken ska då ha sökvägen C:\program\microsoft Office\office\winword.exe i sig, men detta kanske är att försöka ta ner månen.

Man kan ju öppna outlook express med mailto:, men det är kanske inte svårare än att öppna Word med ett givet Word-dokument med x.doc i länken. Nu får jag ju en fråga om jag vill ta hem winword.exe från min egen dator, men jag vill ju inte ta hem den utan starta den.

Visa signatur

Bengt

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det är ju precis det som beskrivs hur man gör i den sista länken: http://forum.sweclockers.com/showth...ighlight=starta

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack, ska sätta mig in i detta. Läste väl inte hela vägen. Såg ju lite dystert ut i början.

Visa signatur

Bengt