Permalänk
Medlem

Hjälp Tele2-comviq

Halloj. Om man har en iphone som är låst till tex tele2. Kan man då använda ett comviq kontantkort i den?

Snabbt svar uppskattas!

Permalänk
Medlem

Ja, eftersom Tele2 & Comhem är samma operatör.

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

Halloj. Om man har en iphone som är låst till tex tele2. Kan man då använda ett comviq kontantkort i den?

Snabbt svar uppskattas!

Ja. Tele2 och Comviq är samma operatör.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krass:

Fel.

Frågan är väl snarare varför, man kan byta nummer, och jag antar att du ändå betalar för ett abonnemang.

Permalänk
Medlem

So does it work or not? Var inne på tele2 och kolla efter ett kontantkort och då får man ju ett comviq kort så tänker att det borde ju gå isf. Behöver ett korrekt svar

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

So does it work or not? Var inne på tele2 och kolla efter ett kontantkort och då får man ju ett comviq kort så tänker att det borde ju gå isf. Behöver ett korrekt svar

Jag vet att det kommer funka. Är Tele2-säljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Fel.

Frågan är väl snarare varför, man kan byta nummer, och jag antar att du ändå betalar för ett abonnemang.

Har inte ett abonnemang, är bara 17. Funderar om jag ska ta och köpa en iphone 4 på blocket och jag har ett comviq kontantkort hemma så. Snackar inte så mycket så jag vill inte ha abonnemang och betala 8-9000kr för en mobil. Betalar hellre för mobilen och lägger in pengar på kortet när jag behöver det

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

jag har ett comviq kontantkort hemma så.

Du kommer få klippa lite bara eftersom det är microsim i äpplefoner.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Du kommer få klippa lite bara eftersom det är microsim i äpplefoner.

Jo jag vet, beställde ett nyss

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba svar! uppskattas

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Tele2 och Comviq

Ahh sant, tänkte inte på det. Lite för trött atm. Så ja det kommer fungera så ignorera mitt tidigare svar :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Jag vet att det kommer funka. Är Tele2-säljare.

Har faktiskt testat detta just i dagarna och det fungerar inte på iPhone, men på androidmobiler så fungerar det. Det är som vanligt med iPhone, ingen kompatibilitet överhuvudtaget.

Permalänk
Skrivet av ksm1963:

Har faktiskt testat detta just i dagarna och det fungerar inte på iPhone, men på androidmobiler så fungerar det. Det är som vanligt med iPhone, ingen kompatibilitet överhuvudtaget.

Sorry men du måste ha gjort något annat fel. Comviq = Tele2, ingen skillnad bortsett från namnet. Tele2 har valt att kalla sin kontantkortsdel till Comviq bara.

Permalänk
Avstängd

Det är 2 olika företag nu