Spel med (BRA) Story, RPG

Permalänk
Skrivet av StenTuff:

Dark Chronicles

Googla på det och kan inte hitta någon stans att det är ett PC spel som var kravet. Det jag hittar är att det bara släpptes till Playstation 2

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Thief serien ,baldurs gate med dess efterföljare icewind dale, torment, + ultima underworld annars så är nog system shock2 favoriten
+väldigt många äventyrspel om det är story du vill ha
Discworld4 , zork serien, Tex Murphy serien,Gabriel knight serien +massa fler

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Är inte san andreas ett rpg på sätt o vis bara undrar .... Rätta mig om jag har fel tack !

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Skrivet av arision:

Är inte san andreas ett rpg på sätt o vis bara undrar .... Rätta mig om jag har fel tack !

Alla GTA är väll RPG men detta är en lista på spel där du väljer själv hur du vill klara spelet... Men andra ord dina val gör så att spelet behandlar dig på det sättet.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Skrivet av Ase:

Thief serien ,baldurs gate med dess efterföljare icewind dale, torment, + ultima underworld annars så är nog system shock2 favoriten
+väldigt många äventyrspel om det är story du vill ha
Discworld4 , zork serien, Tex Murphy serien,Gabriel knight serien +massa fler

Thief: The Dark Project var en av mina favorit spel när jag var yngre. Men jag kan inte påstå att du gör val i spelet. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Skrivet av Ripsaw:

Jade Empire!

Tack, äntligen någon som tar upp detta briljanta spel! Det är gjort av Bioware och kom 2005 (alltså efter KotOR) och har en grym story och hyffsat gameplay. Rekommenderas varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Thief: The Dark Project var en av mina favorit spel när jag var yngre. Men jag kan inte påstå att du gör val i spelet. Rätta mig om jag har fel.

nope du har inte fel men om man gillar de spel du nämnde så är det värt att nämna dom

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd

Tycker om The Walking Deads story! Riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Thief: The Dark Project var en av mina favorit spel när jag var yngre. Men jag kan inte påstå att du gör val i spelet. Rätta mig om jag har fel.

Du gör inga val direkt nej men det är super story i det och längtar till nästa, bara de inte gör samma miss som med Deus

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ripsaw:

Jade Empire!

Skrivet av EvilPuppy:

Tack, äntligen någon som tar upp detta briljanta spel! Det är gjort av Bioware och kom 2005 (alltså efter KotOR) och har en grym story och hyffsat gameplay. Rekommenderas varmt.

Vad gör man för val i spelet kan inte hitta någon stans att det är "Interactive Storytelling" eller att du kan påverka den.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Har du inte lirat uppföljaren till Redemption då, Bloodlines? (Mitt favoritspel all time)

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Vad gör man för val i spelet kan inte hitta någon stans att det är "Interactive Storytelling" eller att du kan påverka den.

Precis samma stuk som KotOR och Mass Effect. Dvs du har ett antal val i varje konversation (och det är många av dom).
Under spelets gång beroende på vilka val du gör så kommer du att luta åt antingen "The way of the closed fist" eller "The way of the open palm", vilket ungefär motsvarar God / Ond.

Fantastiskt spel och kan inte rekommenderas nog.

Permalänk
Medlem

Super mario bros.
Bättre story än "Princessan har blivit bortrövad. Rädda henne!" samt "Princessan är inte kvar i detta slott" får du leta efter. Det finns ingen risk att du glömmer vad spelet handlar om.

Permalänk
Medlem

Skyrim! Gillade inte de tidigare Elder Scrolls, men skyrim är helt fantastiskt! Har aldrig tidigare levt mig in i en karaktär som i det spelet. Otroligt spännande story och alla de andra sidoquesterna, både långa questchains och småuppdrag lite här och där. Har gjort fyra olika karaktärer, alla på olika sätt, och har fortfarande inte gjort samma quest mer än en gång (med undantag för mainquesterna). Rekomenderar att spela på PC då mods kan göra otrolig skillnad.

Edit: Läste titeln igen och förstog att det kanske inte var rollspelet du var ute efter, utan bara en bra story. Har hört att Mass Effect ska vara otroligt bra på detta. Även Metal Gear Solid (1998) gillade jag skarpt, fast det kanske känns lite gammalt nu, längesen jag spelade det.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Vissa spel i listan har jag inte spelet så om någon ser ett spel som inte ska vara där hojta bara till.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Skrivet av gudbrandsen:

Vad gör man för val i spelet kan inte hitta någon stans att det är "Interactive Storytelling" eller att du kan påverka den.

Sorry mitt fel, skulle varit tydligare. Det var därför jag skrev att det är Bioware som gjort det och att det kom efter KotOR, eftersom de spelen är väldigt lika - du gör val i princip i varje konversation

Permalänk
Skrivet av EvilPuppy:

Sorry mitt fel, skulle varit tydligare. Det var därför jag skrev att det är Bioware som gjort det och att det kom efter KotOR, eftersom de spelen är väldigt lika - du gör val i princip i varje konversation

Köpte nu båda Kotor och Jade Empire på steam nu så man har dom. Lite missnöjd att jag var tvungen att ladda ner mss32.dll för att får Kotor att funka fast det är steam :S men det funkar nu ialla fall.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Köpte nu båda Kotor och Jade Empire på steam nu så man har dom. Lite missnöjd att jag var tvungen att ladda ner mss32.dll för att får Kotor att funka fast det är steam :S men det funkar nu ialla fall.

Underligt att du behövde .dll filen på steam. Men men, bra köp iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

babbys first SMT.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

MAFIA och MAFIA II

MAFIA 1 har fan den bästagame storyn jag någonsin spelat, vilket mästerverk det är

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Skrivet av macbang:

MAFIA och MAFIA II

MAFIA 1 har fan den bästagame storyn jag någonsin spelat, vilket mästerverk det är

Spelen är mycket bra gjorda men kan dock inte komma ihåg att man har några val. Påminn mig om jag har fel.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Might and magic del fem, sex, och sju!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Som titeln lyder. Söker efter spel med interaktiv story. Har inget krav på grafik, men det ska va ett RPG där du gör val. Har spelet igenom Mass Effect för många gånger nu och vill hitta något nytt. Så jag tänkte att vi kan göra en lista på interaktiv Story RPG spel, ge förslag så fyller jag i. Ända kravet är att man ska göra val. Om man väljer en väg kan det finnas konsekvenser.

Mass Effect series| 2007/2010/2012
Dragon Age series| 2009/2011/20XX
Fallout series| 1997/1998/2008/2010
The Witcher series| 2007/2011
Neverwinter| 2002
Vampire - The Masquerade Redemption och Bloodlines| 2000/2004
Star Wars Knights of The Old Republic 1-2| 2003/2005
Deus Ex series| 2000/2003/2011
Jade Empire| 2005

Äldre "Top view" isometriska spel
Planescape: Torment| 1999
Baldurs gate 1-2| 1998/2000
Icewind dale| 2000
Arcanum of Steamwork & Magick Obscura| 2001

Finns säkert massor av andra spel men jag kommer inte på några nu. Som sagt detta är en lista på RPG spel som du väljer val. Finns många spel med bra story men det är linjära spel utan val. Detta är självklar en lista på endast PC spel.

Pokémon serien!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Dark Messiah of Might and Magic är riktigt grymt, vore dock roligare om man hade kunnat påverka spelets gång lite mer.

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem

Du har skrivit "Neverwinter | 2002". Spelet heter Neverwinter Nights. Just spelet Neverwinter är ett annat och släpps nästa år. Sedan missade du även att skriva in Neverwinter Nights 2 och Icewind Dale 2

Sedan kan jag tipsa om att ge en liten slant till Project Eternity som är under utveckling av Obsidian Entertainment. Det ska vara i samma stil som just Baldur's Gate, Icewind Dale och NWN.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Vampire The Masquarade Bloodlines. Det spelet är valbaserat och vissa raser är mer speciella än andra. Har patchats fram tills i dag.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Tråden ligger ju i "Övriga Datorspel" delen men då jag har sett att andra har dragit till med spel för konsol så tänkte jag att jag gör det också. Tactics Ogre - Let Us Cling Together http://www.gamespot.com/tactics-ogre-let-us-cling-together/ till antingen SNES (Enbart släppt i japan), PSX eller PSP är ett väldigt bra Tactical RPG. Har själv bara kört PSX versionen av spelet och älskar det, men med det man har sett av PSP remastern så verkar den senare vara den absolut bästa utgåvan av spelet.

För er som inte känner till spelet så är det alltså ett Tactical RPG, typiskt japanskt med grymt bra story som skiftar stort beroende på vilka val man gör i spelet.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Skrivet av Dew87:

Tråden ligger ju i "Övriga Datorspel" delen men då jag har sett att andra har dragit till med spel för konsol så tänkte jag att jag gör det också. Tactics Ogre - Let Us Cling Together http://www.gamespot.com/tactics-ogre-let-us-cling-together/ till antingen SNES (Enbart släppt i japan), PSX eller PSP är ett väldigt bra Tactical RPG. Har själv bara kört PSX versionen av spelet och älskar det, men med det man har sett av PSP remastern så verkar den senare vara den absolut bästa utgåvan av spelet.

För er som inte känner till spelet så är det alltså ett Tactical RPG, typiskt japanskt med grymt bra story som skiftar stort beroende på vilka val man gör i spelet.

Säkert bra spel, men för att det ska läggas till i listan så ska det vara PC

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g