Permalänk
Medlem

[Arma2/DayZ] Lingor (Private hive)

Har nu under ett par dagar försökt connecta till 1911 servern utan att lyckas,

Så efter mycket ångest och svordomar så slängde jag upp en egen.

30slot Lingor server, har bara varit aktiv en dag "soo far" dvs. den syns nog inte under DayZ commander ännu.
Tanken är att köra in rMod på servern vid ett senare tillfälle men just nu så är det en "vanlig" Lingor server.

Scriptblocking etc är aktiverat så hackers bör inte vara ett större problem.

Servern startas om automatiskt var 6:e timma dvs, 6:00, 12:00, 18:00 och 24:00.
5minuters varning ingame när detta sker.

IP: 94.254.50.135
port: 2302

Permalänk
Medlem

Hahaha,

Trevligt med lite fler på servern, fick "dodga" helikopter en bra stund, och det visslade kulor om öronen på mig mer än en gång

Fett kul killar

Permalänk
Medlem

haha, hade du fixat den hellin själv? kändes väldig mycket hacker över det hela då vi blev kickade direkt när du hade skrivit som admin..
hade varit roligt med lite dog fight!

Permalänk
Medlem

Woot

Joo, jag och en polare fixade den.
Hmmmm, hojta gärna till om ni upptäcker några konstiga "kicks" har ställt in scriptblockern ganska hårt.
Bla. så blir man kickad om man krashar med en helikopter lite korkat kanske men det sätter käppar i hjulet på hackers som kör med "exploderande fiskmåsar".

Kommer logga in lite senare så vi får panga lite mer.

Permalänk
Medlem

Verkar vara Battleeye som bråkar.

Permalänk
Medlem

Skriv gärna namnet så kan jag testa att söka via dayzcommander
Lite kartor:
http://dayzlingormap.com/
http://dayzcommunity.eu/images/lingor.png

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Zombie holocaust

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bustah:

Zombie holocaust

Nope, hittar den inte via dayzcommander. Men kan inte komma in,står att filer saknas :S
Kan spela lingor i vanliga fall, vilka parametrar launcgar du spelet med?
Mina är:

"G:\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\Expansion\beta\arma2oa.exe" -beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion;@dayzlingor -nosplash -nopause

edit: Lite fel expansions igång tror jag... Nu funkar det

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Vilka är inne atm ? ja spela nu

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bustah:

Woot

Joo, jag och en polare fixade den.
Hmmmm, hojta gärna till om ni upptäcker några konstiga "kicks" har ställt in scriptblockern ganska hårt.
Bla. så blir man kickad om man krashar med en helikopter lite korkat kanske men det sätter käppar i hjulet på hackers som kör med "exploderande fiskmåsar".

Kommer logga in lite senare så vi får panga lite mer.

sorry att vi tog den, vi latjjade bara runt i typ 30 min då våran "orginal server" ligger nere :S men såg att det finns mer hellisar att laga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Vilka är inne atm ? ja spela nu

Jag (chuck norris) och en polare

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Jag (chuck norris) och en polare

skype ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Another time
Vi vill gärna spela mot några

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Another time
Vi vill gärna spela mot några

haha kommer ju aldrig hitta er

Jag hittade massa bra saker på en gång förut, typ 2 min sen hittade jag en M4A1CCO och massa annat bra sen tabbade jag ur spelet och glöömde bort att jag spelade kom tillbaka och var död x)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Någon annan som känner att den vill ha någon och spela med ? hittat bil och tält samt förnödigheter!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Den som har choppern kan gärna berätta hur du överlevde efter att du blev skjuten
Förmodligen en intressant historia

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Den som har choppern kan gärna berätta hur du överlevde efter att du blev skjuten
Förmodligen en intressant historia

Svaret blir väll förmodligen *jag fuskade* eller kanske mer *Hade en jävla tur och hoppade ur precis innan den träffade marken*

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Svaret blir väll förmodligen *jag fuskade* eller kanske mer *Hade en jävla tur och hoppade ur precis innan den träffade marken*

Nah, det var nog inte så. Det var så att jag sköt honom med en m24 i bröstet när han landade, han hann sedan att flyga iväg och överleva somehow
4k blood som max är inte mycket Fast det räcker för att överleva men skulle va lite kull att veta hur

Slutade spela på servern då det var lite för lite folk. Slutade med 2 choppers 2 suvs och uaz. Hade ganska bra gear

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H