Iphone 5 för 3200.. vad är felet? fejk eller?

Permalänk

Iphone 5 för 3200.. vad är felet? fejk eller?

hitta följande annons.

http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=137450

det verkar ju minst sagt skumt..?

skickade i vilket fall en intresseanmälan ;D

Permalänk
Medlem

Blixtnedslag överallt!

Vill du bli lurad är det bara att köpa

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

3200kr för en 16gb iPhone 5 i stockholm... Luktar kriminell men vet inte om det är stulet material eller om han är en skojare som snor dina pengar.
Du bor i fjollträsk så det är ju bara att träffa han och hoppas att han inte rånar dig eller liknande.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

priset är felet, du får börja felsöka och återkomma med svar

Permalänk

fick mail tillbaka

"Hej,

Apple iPhone 5 16GB olåst är ny, förseglad i original fabriken box med komplett tillbehör och ett års internationell garanti och är redo att användas efter köpet, det fungerar i alla nätverkskort som fungerar ja.

För att beställa: du svara tillbaka med din fullständiga orderstatus, antalet enheter och produkter som du vill köpa.

Beställ Sammanfattning:

Apple iPhone 5 16GB ........ 500USD

Fraktkostnad ............ GRATIS

Så allt du behöver göra nu är att svara på vår e-post nu med
Följande information ...

1 ... deras fullständiga namn?
2 ... din fullständiga adress (gata, stad, postnummer, stat och land)
3 ... deras telefonnummer kontakt?"

Permalänk
Skrivet av leifstorck:

fick mail tillbaka

"Hej,

Apple iPhone 5 16GB olåst är ny, förseglad i original fabriken box med komplett tillbehör och ett års internationell garanti och är redo att användas efter köpet, det fungerar i alla nätverkskort som fungerar ja.

För att beställa: du svara tillbaka med din fullständiga orderstatus, antalet enheter och produkter som du vill köpa.

Beställ Sammanfattning:

Apple iPhone 5 16GB ........ 500USD

Fraktkostnad ............ GRATIS

Så allt du behöver göra nu är att svara på vår e-post nu med
Följande information ...

1 ... deras fullständiga namn?
2 ... din fullständiga adress (gata, stad, postnummer, stat och land)
3 ... deras telefonnummer kontakt?"

Haha försäljaren får nog finslipa sin svenska lite!

Permalänk
Medlem

Undvik! Om det låter för bra för att vara sant brukar det också vara det!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det där är en klassiker med Skype i annonsen och allt xD

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara översatt med google därav den dåliga svenskan...det priset verkar skumt,antingen stulna eller fejk.
Även om han har importerat dom från USA så är priset för lågt.
nån som vet vad den kostar i USA?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Någon som är på att driva lite med grabben?

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk

Använder man den bilden i en googlesäkning hittar man dom till salu i flertalet länder.
Det verkar ju vara en internationellt etablerad säljare, säkert mycket seriöst

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Alla nätverkskort fungerar, så det är bara att köra.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Blixtnedslag till USB-kabel. Förklarar allting haha, made my day :D.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Luktar lika mycket scam som microsofts utskick i apples namn om blockerade apple konton.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

fjärrkontroll på earpodsen oxå fan
Upplösning har ett nytt namn också "Beslut"

Permalänk
Medlem

Skickade mail som en "intresserad" köpare och frågade om han hade kvitto tillgängliga.

Fick tillbaka exakt samma mail som ovanstående ^^ Jag skulle nog gärna åka upp till Stockholm och köpa den mellan två ögon, om jag fick öppna på plats innan betalning OM han har kvitto också för att visa upp att det inte är stöldgods

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifstorck:

hitta följande annons.

http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=137450

det verkar ju minst sagt skumt..?

skickade i vilket fall en intresseanmälan ;D

Kan ju vara en "kina iphone "

Permalänk
Medlem

I rutan: i Phone 5
Visa :4-tums (diagonalt)
Trådlös data: 802.11a/b/g/n
Vikt: 112 grams4
Batteri: bulit-laddningsbart

å herregud

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Frågade om kvitto, fick 2 bilder, en med en öppnad kartong och en med kvitto på. Dock kommer bilden från den här sidan efter en google sökning.

http://www.gumtree.com/p/for-sale/apple-iphone-5-16-gb--black...

Jag känner också igen texten. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Skickade mail som en "intresserad" köpare och frågade om han hade kvitto tillgängliga.

Fick tillbaka exakt samma mail som ovanstående ^^ Jag skulle nog gärna åka upp till Stockholm och köpa den mellan två ögon, om jag fick öppna på plats innan betalning OM han har kvitto också för att visa upp att det inte är stöldgods

Brukar man inte göra affärer mellan 4 ögon?

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Brukar man inte göra affärer mellan 4 ögon?

två pirater kanske? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Brukar man inte göra affärer mellan 4 ögon?

Skrivet av Toivo83:

två pirater kanske? =P

Whops...

Ja, vi är pirater. ^^

Men jag tänkte skicka tillbaka det här (tänk på att min engelska är långt ifrån bra).

Citat:

Your picture of the receipt is taken from another site from a person that lives in UK and therefor you most likely be a fraud as your Swedish is made from google translate.

I will report this to the police of Sweden who will be able to get your IP from Fyndtorget.se and hotmail.com as you been accessing both of those sites by trying to do illegal business.

Johan Scherling
Employe of SNASA - Secret NASA.

(Jag hoppas någon ser koppling till The Playbook)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

två pirater kanske? =P

Haha, ja det också vara.
Men till topic så skulle jag tro som dom andra att det är stöldgods eller Kina kopior. Men om någon har lust kan man ju fråga om man kan få komma över och öppna en låda och kika efter. Kvitto är ett måste, skulle aldrig köpa något begagnat utan kvitto.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk

Fullständigt legit, väldigt god affärsman. Flera länder samtidigt!
http://goo.gl/fFNNV

...hrm

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Avstängd

Jag tror detta är scam. Och då är jag sarkastisk när jag skriver 'tror'

Permalänk
Skrivet av SoulShatter:

Fullständigt legit, väldigt god affärsman. Flera länder samtidigt!
http://goo.gl/fFNNV

...hrm

Hur får du ner bildsökningar till kortlänkar?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Hur får du ner bildsökningar till kortlänkar?

Jag gjorde först bildsökningen, sedan tog jag bara länken jag fick och kopiera in till en kortlänk. Sedan postade kortlänken

Aka
https://www.google.se/search?tbs=sbi:AMhZZiuMDLeXSsCv0kBN_1Cq...
->
http://goo.gl/
-> kortlänk http://goo.gl/fFNNV

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Skrivet av SoulShatter:

Jag gjorde först bildsökningen, sedan tog jag bara länken jag fick och kopiera in till en kortlänk. Sedan postade kortlänken

Aka
https://www.google.se/search?tbs=sbi:AMhZZiuMDLeXSsCv0kBN_1Cq...
->
http://goo.gl/
-> kortlänk http://goo.gl/fFNNV

Men altså. Jag vet hur man bildsöker. Och jag vet hur man postar länkar på forumet. Så jag stället frågan igen. Hur gjorde du en lång söklänk från google till en kortlänk från google?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit, det var inget. Min mobil visade din post helt knasigt, men nu på datorn framgår länken till URL-förkortaren tydligt

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av leifstorck:

det fungerar i alla nätverkskort som fungerar ja.

Haha, nu har jag läst den här meningen tre gånger fattar fortfarande inte VAD det är som fungerar...

OnT: Köp, skicka över kreditkortet i kuvert eller så. Känns som att du kommer bli lycklig av den här affären.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!