Permalänk
Medlem

Lamptron FC Touch

Lamptron Fan Controller Touch

Tänkte bjuda på ett litet minigalleri nu när en ny och lite halvovanlig pryl har anlänt. Antar att bilder på när den är monterad kan vara av intresse, ska försöka få den monterad snarast möjligt så att detta kan ordnas!

Kan inhandlas här - http://www.caseking.de/shop/catalog/Lamptron-FC-Touch-Fan-Con...

Citat:

Specifications:
Faceplate Color: Black Anodized/Silver Aluminium
Dimension?148.5mm X 42.5mm X 64.5mm (5.25inch bay)
Screen Dimension?118mm X 31.5mm
Power Output?Up to 30W per channel
Control Channels?6
Features:
CNC milled front panel
Clean and streamlined interface
Streamlined touch functionality to control your fans
Choose between RPM or Voltages and Celsius or Fahrenheit for readout
Set the channel in either Automatic or Manual control to control the fans

- http://lamptron.com/products/view/Fan_Controller_Touch
Enjoy!

Lamptron FC Touch

Permalänk

snyggt men varför inga bilder när den sitter i chassit?

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Han har inte monterat den än....

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

snyggt men varför inga bilder när den sitter i chassit?

Kanske bra o läsa vad galleriskaparen skriver?

Roligt med nya saker , kom gärna med lite omdöme sen hur du tycker den är osv

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hehe man blir ju avis nu ^^

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen någon som införskaffat en sån
Berätta gärna hur den fungerar rent "touch"mässigt, om den är förhållandevis lätt eller om den är helt kass.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Fixa bilder med den i chassit

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

snyggt men varför inga bilder när den sitter i chassit?

Skrivet av Umpata:

Snyggt!
Fixa bilder med den i chassit

Håller på att knåpa ihop en ny dator, har bara provkört den i testbänk än så länge.

Skrivet av HerrKanin:

Kanske bra o läsa vad galleriskaparen skriver?

Roligt med nya saker , kom gärna med lite omdöme sen hur du tycker den är osv

Skrivet av MulleEng:

Äntligen någon som införskaffat en sån
Berätta gärna hur den fungerar rent "touch"mässigt, om den är förhållandevis lätt eller om den är helt kass.

Den fungerar faktiskt ganska så bra. Men lika fullt så är den inte speciellt praktisk som fläktkontroller då det är lite pilligt och framför allt ifall man ändrar hastigheten ofta - t.ex. om man drar ner fläktarna när man ska sova. Men överlag så är jag helnöjd!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hirsch:

Den fungerar faktiskt ganska så bra. Men lika fullt så är den inte speciellt praktisk som fläktkontroller då det är lite pilligt och framför allt ifall man ändrar hastigheten ofta - t.ex. om man drar ner fläktarna när man ska sova. Men överlag så är jag helnöjd!

I början så ändrar man ju ganska mycket men sedan sitter den bara där för syns skull. Funderar nämligen på en själv.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Finns det inget svenskare ställe att beställa från, är inte så bra på tyska xD?

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrali95:

Finns det inget svenskare ställe att beställa från, är inte så bra på tyska xD?

Coolingstuff har den http://www.coolingstuff.se/p/470/lamptron-fct-touch---black finns kanske andra svenska siter som också har den...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Coolingstuff har den http://www.coolingstuff.se/p/470/lamptron-fct-touch---black finns kanske andra svenska siter som också har den...

Jo jag hittade den igår glömde säga det, men tror jag står över. Hade den varit en hundring billigare kanske Jag har ett r3 chassi så kan inte ha något som sticker ut för mkt, så finns inte så mkt att välja på. Har funderat på nzxt sentry mix, ser riktigt snygg ut men hade varit bra om det fanns möjlighet att koppla 4-pinnare. Ska införskaffa mig två st nf-f12:or Men har väll egentligen inget emot att köra dom från moderkortet eller psu:n heller. Mitt sista alternativ är nzxt sentry 2 där jag kan ansluta via molex, dock tycker jag inte lika mkt om utseendet men man vänjer sig väll.
Tack för svar iaf xD

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Snygg va kostar en sån dära ?

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk

Vad är det för färg på displayen?