Permalänk
Medlem

Hjälp med grym monitor!

Är det någon större skillnad på dom har skärmarna? Vilken är bäst, och varför är just den bäst?

Acer 24'' TFT GD245HQAbid 120Hz: inet

BenQ TFT 24" XL2420T 120Hz: inet

Eller så finns det kanske någon ännu bättre monitor som du vet om? Länka!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Benq har anslutning för Displayport, vilket är positivt. LED-belysning ger lägre strömförbrukning och svalare skärm.

Acer å andra sidan inbygg sändare för nVidia 3D vision och glasögon medföljer, så du slipper köpa kitet separat.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Benq har anslutning för Displayport, vilket är positivt. LED-belysning ger lägre strömförbrukning och svalare skärm.

Acer å andra sidan inbygg sändare för nVidia 3D vision och glasögon medföljer, så du slipper köpa kitet separat.

Displayport anslutningen ger vilken funktion?

När kan 3D användas?

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calvin Harris:

Displayport anslutningen ger vilken funktion?

När kan 3D användas?

I spel som stöder det, om du har ett Nvidia grafikkort då som är kraftigt nog

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

I spel som stöder det, om du har ett Nvidia grafikkort då som är kraftigt nog

Det är inget som kommer användas, men är bara lite nyfiken om det här grafikkortet kommer att klara 3D?

Länk: inet

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

har själv benq och tror den är bättre overall över acers skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av draceus:

har själv benq och tror den är bättre overall över acers skärm

Hur är färgerna när du kollar film och surfar?

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av Calvin Harris:

Hur är färgerna när du kollar film och surfar?

Bilden är katastrof för film och surf väldigt dåliga färger men det är grym gaming skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Bilden är katastrof för film och surf väldigt dåliga färger men det är grym gaming skärm.

Vet du om Acer skärmen är bättre?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

jag har benq skärmen, är ganska nöjd . var från början rädd för att få pixelfel men köpte skärmen ändå. nu en månad senare har jag en död pixel :S det suger .

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av Calvin Harris:

Vet du om Acer skärmen är bättre?

Jag tror acer skärmen slår xl2420t med hästlängder när det gäller färg. För gaming är det xl2420t som är bästa alternativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

jag har benq skärmen, är ganska nöjd . var från början rädd för att få pixelfel men köpte skärmen ändå. nu en månad senare har jag en död pixel :S det suger .

Okej, den tar jag absolut inte. Har hört mycket negativt om den nu.

Vet någon något mer Acer skärmen? Eller finns det en ännu bättre 120Hz monitor?

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av Calvin Harris:

Okej, den tar jag absolut inte. Har hört mycket negativt om den nu.

Vet någon något mer Acer skärmen? Eller finns det en ännu bättre 120Hz monitor?

Pixel fel händer väldigt sällan jag har haft 3 st en var det en död Pixell på köper du från en butik som har öppet köp så kan du alltid lämna tillbaka den inom öppet köp tiden.

Permalänk
Avstängd

Benq skärmen är den bästa 24" på marknaden just nu, de kan jag försäkra dig om.
Jag har använt den sen vid årsskiftet, inga döda pixels.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Pixel fel händer väldigt sällan jag har haft 3 st en var det en död Pixell på köper du från en butik som har öppet köp så kan du alltid lämna tillbaka den inom öppet köp tiden.

Skrivet av Simon H:

Benq skärmen är den bästa 24" på marknaden just nu, de kan jag försäkra dig om.
Jag har använt den sen vid årsskiftet, inga döda pixels.

Har hört alldeles för mycket negativt om just BenQ- skärmen så den är ute ur bilden just nu.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calvin Harris:

Från min andra tråd

Är det någon större skillnad på dom har skärmarna? Vilken är bäst, och varför är just den bäst?

Acer 24'' TFT GD245HQAbid 120Hz: inet

BenQ TFT 24" XL2420T 120Hz: inet

Eller så finns det kanske någon ännu bättre monitor som du vet om? Länka!

Skulle säga att det inte är någon större skillnad på de båda, förutom det uppenbara med inbyggd "3D mottagare" osv. Ta den du tycker är snyggast

Ser dock att du bestämt dig för Acer.

Hur som, lycka till med köpet, och massor med extra poäng för ditt nick!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Skulle säga att det inte är någon större skillnad på de båda, förutom det uppenbara med inbyggd "3D mottagare" osv. Ta den du tycker är snyggast

Ser dock att du bestämt dig för Acer.

Hur som, lycka till med köpet, och massor med extra poäng för ditt nick!

Tar nog Acer skärmen, har letat runt på inet och just den skärmen verkar vara bäst.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

okey , nja jag har inte hört något om den skärmen. titta runt på youtube efter reviews

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Jah hade valt benq skärmen. har den själv och är grymt nöjd. alla nya skärmar är inställda för cs och därmed skit dålig färg, efter lite fix så har jag gjort färgen så otroligt mycket bättre än innan och jag tycker att det är otrolig kvalitet på skärmen med stadig fot, handtag ifall du ska flytta på den, höj/sänkbar, kan vrida den 90 grader så den står upp. du får dock inte med 3d saker men troligtvis så kommer du inte använda det heller. en bekant till mig köpte en 3d skärm med brillor och han har knappt använt dem alls, bara i någon video på youtube. jag tycker du ska överväga att köpa benq skärmen igen.

Har själv inte hört nått om döda pixlar eller liknande men det är klart att alla skärmar någon gång säljs med en död pixel.

Tack för mig

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Medlem

Är den här skärmen bättre än den Acer- skärm jag länkade tidigare?

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av Calvin Harris:

Är den här skärmen bättre än den Acer- skärm jag länkade tidigare?

Ja.

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Medlem

Det är den

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem

Jag har 60 Hz versionen av Acer skärmen. Ska snart göra mig av med den och byta till IPS, men jag har varit nöjd med den. Har faktiskt inte haft några problem med den alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calvin Harris:

Är den här skärmen bättre än den Acer- skärm jag länkade tidigare?

Gillar den starkt, enda jag har att säga är att den lätt blir smuttsig och att den inte har nvidia 3d (kompenseras med samsungs egna 3d teknik);P och jag har en död pixel vid köp =( men det är något du kanske inte har otur med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekDown:

Jag har 60 Hz versionen av Acer skärmen. Ska snart göra mig av med den och byta till IPS, men jag har varit nöjd med den. Har faktiskt inte haft några problem med den alls.

Okej, tror jag kör på Samsung- skärmen istället, tack ändå!

Skrivet av hede:

Gillar den starkt, enda jag har att säga är att den lätt blir smuttsig och att den inte har nvidia 3d (kompenseras med samsungs egna 3d teknik);P och jag har en död pixel vid köp =( men det är något du kanske inte har otur med.

Kommer att rengöra så fort den blir smutsig så det är inget problem. Om det är en död pixel vid köp så har jag garanti så då får jag bara en ny.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Köp Va eller IPS om du vill ha bra färg de är mycket bättre än TN. TN är bara för 3D och 120Hz tror jag

Sen undrar jag varför du har två ssds i din kundvagn :O?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magenus:

Köp Va eller IPS om du vill ha bra färg de är mycket bättre än TN. TN är bara för 3D och 120Hz tror jag

Sen undrar jag varför du har två ssds i din kundvagn :O?

120Hz är ganska så viktigt eftersom jag kommer att nästan bara att spela FPS.

Den kundvagnen är gammal nu, här är den nya!

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av Calvin Harris:

120Hz är ganska så viktigt eftersom jag kommer att nästan bara att spela FPS.

Den kundvagnen är gammal nu, här är den nya!

Varför har du med Windows 7 Home Premium? Använder du inte Windows 7 på ditt nuvarande system? Isåfall kan du bara använda den skivan.

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Hedersmedlem

***Tråd låst.***

Vänligen läs forumets regler, speciellt § 3.3. Fem trådar om samma datorbygge är inte okej.

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB