Permalänk
Medlem

Gaming datorer 11'-12'

Hej gott folk.

Tänkte vi kunde starta en tråd för bärbara gaming datorer som är av det lite mindre laget.
Är själv på jakt efter en liten smidig dator som ändå är lite av ett kraft paket.
Jag vet att det inte finns många alternativ där ute, men om det är någon som har hört om det är
några på gång etc får dom gärna posta det i denna tråden.

Sedan vill jag även att folk som nu har köpt en av dom få 11 tums kraftpaket som finns ute på marknaden
att dem skall dela med sig av hur dom upplever dem, kanske ge en recension eller två.

Jag startar med att berättar att det finns en hos Webhallen http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/157785-webhallen_config_w12-0301v2-i7-3610qm-8gb-120gb_ssd-11.6-gt650m-win_7_hp_64

Har ej köpt denna så kan inte ge någon svar på hur pass bra den är, men den verkar vara helt okey.
Finns det någon här som redan köpt den? Och kan komma med en liten recension?

Så ni som sitter inne på tips angående spel datorer i det mindre chassit är välkomna att ge era förslag samt recensioner.

Vänlig hälsning
ts85

Permalänk

Jag är inne på samma spår!
Det verkar som om det ända riktiga alternativet just nu är clevo w110er.
Det är den modellen som webhallen och pc konsulten utgår ifrån vad jag har förstått det.

Men jag är också intresserad av att veta om det finns andra alternativ, eller om någon vet om något kommande?

Ett sidospår:
Nu bor jag i Danmark så jag funderar på att köpa den från mm-vision.dk och undrar om någon har erfarenhet av att köra med ett utländskt tangentbord?
Kan man bara skriva ut lappar på klisterpapper från sin skrivare och klistra på för åäö och vara nöjd?

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av TityBlazter:

Jag är inne på samma spår!
Det verkar som om det ända riktiga alternativet just nu är clevo w110er.
Det är den modellen som webhallen och pc konsulten utgår ifrån vad jag har förstått det.

Men jag är också intresserad av att veta om det finns andra alternativ, eller om någon vet om något kommande?

Ett sidospår:
Nu bor jag i Danmark så jag funderar på att köpa den från mm-vision.dk och undrar om någon har erfarenhet av att köra med ett utländskt tangentbord?
Kan man bara skriva ut lappar på klisterpapper från sin skrivare och klistra på för åäö och vara nöjd?

Jag kan tyvärr inte svara på detta, men jag skulle aldrig beställa utan svensk layout på tangentbordet :).

Nu har jag valt att ge denna på Webhallen en chans och beställt den idag.
Det verkar inte finnas några bättre alternativ, jag valde att konfigurera en egen på pc-konsulten men det verkar dock som processor där är sämre än den på webhallen kanske inte med jätte mycket men hur det än var så hade jag velat kontakta dom via telefon som det står att man skall kunna göras på deras hemsida men jag fann inget nummer så då vände jag mig till webhallen och fick ett mycket gott bemötande av en mycket duktig support.

Så nu sitter jag och längtar efter mina nya dator :).
Jag kommer att lägga upp en liten minirecension och kommer att försöka besvara era frågor som ni kan tänkas ha om denna dator.