Permalänk
Medlem

Svenska klaner [WoT]

Vilka svenska större klaner har vi som är aktiva för tillfället? Vilken ambitionsnivå finns för dem? Var håller de hus och vad gör de?

Med större klaner menar jag klaner med minst 20 aktiva spelare.

De jag vet något om är Absolut Pansar som jag själv spelar i samt broderklanen Bound For Glory. Båda aktiva med 15-30 (samtidiga) spelare per kväll och mer om det är något speciellt på gång som många cw-matcher.

Absolut Pansar siktar på att hävda sig mot några av europas bästa klaner och vi är inte bäst ännu men att kunna spela jämt med JNA och 1PAD kan nog ändå räknas som rätt bra. Landmässigt brukar vi vara i sydvästra europa tillsammans med "pinks".

Bound For Glory håller på och försöker slå sig in på olika landings i afrika och blir bättre och bättre i takt med att de får upp fler tier 10;or att leka med, deras fokus ligger på utveckling och att ha roligt i grupp, ett par av våra spelare från AP har hoppat ner dit när de känner att de inte orkar satsa lika mycket på CW längre.

En svenska klan till ser man på clan wars-kartan och det är Tre Kronor (vad jag vet) som håller till i afrika, de verkar vara på frammarsch och satsar på att bli bättre.

En Svensk Tiger verkar också vara aktiv då jag sett dem på landings ibland men de verkar inte ha så stort fokus på CW vad jag kan se?

Skulle vara intressant att läsa om fler svenska klaner och deras ambitioner.
Jag skulle önska att eventuella rekryteringsförfrågningar sköts i PM eller andra trådar för att inte gå för off topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

En svensk klan till ser man på clan wars-kartan och det är Tre Kronor (vad jag vet) som håller till i afrika, de verkar vara på frammarsch och satsar på att bli bättre.
.

Jag är med i 3kr, och japp är som du säger att vi siktar på att köra på hårt och bli ett stort namn på kartan. Vi kör och lyckas riktigt bra i afrika, dock är ja dålig på minnas vilka vi möter då ja mest "kör" Peka på va ja ska skjuta o ja skjuter

Ja tycker det är ett väldigt kompetent lag, med väldigt mycket tier10 tanks och drivande och duktig ledning/fightcommanders. Ja stortrivs.
Väldigt bra aktivitet med nog med folk att kunna ha två teams igång med matcher så gott som varje kväll. Dvs runt 30-45pers online många kvällar, garanterat 20+ varje dag.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag gick nyligen ur min klan "E-SDD" då den har blivit för inaktiv, kan gärna gå med i en aktiv svensk klan, har snart 4.5K matcher lirat och ligger på 54% wins, har inga teir 10 än då jag lirar i varje träd men har ett par teir 9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

Jag gick nyligen ur min klan "E-SDD" då den har blivit för inaktiv, kan gärna gå med i en aktiv svensk klan, har snart 4.5K matcher lirat och ligger på 54% wins, har inga teir 10 än då jag lirar i varje träd men har ett par teir 9.

Bound For Glory kan definitivt vara intresserade av dig, men kan ta det över PM, rekrytering var inte min huvudtanke med denna tråden.

edit: Överlag ber jag att eventuella rekryteringsförfrågningar sköts i PM eller andra trådar för att minska kladdet.

Permalänk

Är med i BSG, Battlegroup SG.

Inriktningen ligger väl på kompaninivå (T6-T8) just nu. Kör komp. tis och tors kväll med teamspeak då det är 20-25 + spelare inne, sen är det alltid non online varje dag..

Som sagt, just nu är det väl komp. nivå som körs då flertalet är familjefädders med knoddar (30+ ålder) osv osv men det finns även yngre förmågor.
Vet inte riktigt utvecklingen med CW men det får vi väl se..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Är med i BSG, Battlegroup SG.

Inriktningen ligger väl på kompaninivå (T6-T8) just nu. Kör komp. tis och tors kväll med teamspeak då det är 20-25 + spelare inne, sen är det alltid non online varje dag..

Som sagt, just nu är det väl komp. nivå som körs då flertalet är familjefädders med knoddar (30+ ålder) osv osv men det finns även yngre förmågor.
Vet inte riktigt utvecklingen med CW men det får vi väl se..

Aldrig hört talas om, helsvenskt gäng? Hur många aktiva brukar ni vara om kvällarna ungefär?

Permalänk

Jo, en helsvensk klan. Jadu, säg att det är 10-15 varje dag och sen vid komp. kväll så är det väl runt 25-30 st på ett ungefär..

Det blir ju mest kompani, har inte varit många CW om nån ens..

Permalänk
Medlem

Tjabba! Jag är rätt ny på WoT, och tänkte fråga om någon vet om en nybörjar klan?

Permalänk
Jubileumsmästare

Spelar SVEA Livgarde [SVEA] fortfarande? Lirade ihop med dem för något år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Spelar SVEA Livgarde [SVEA] fortfarande? Lirade ihop med dem för något år sedan.

SVEA lever fortfarande lite lätt, men inte som cw klan direkt va ja förstått. Utan de som ville satsa hårdare och köra mer cw för att vinna gick till tre kronor.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

SVEA lever fortfarande lite lätt, men inte som cw klan direkt va ja förstått. Utan de som ville satsa hårdare och köra mer cw för att vinna gick till tre kronor.

Vi har fått en liten del av dem i A-P också, hade uppfattningen att SVEA dött ut helt men så kanske inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Vi har fått en liten del av dem i A-P också, hade uppfattningen att SVEA dött ut helt men så kanske inte är fallet.

Ja just, några gick till er med ja
Ja tror dom kan räknas som så gott som döda, kan va några som spelar lite försigsjälva o så. Men är osäker

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Avstängd

Skumt att Sverige har så dåligt med bra klaner, lilla finland har ju Aseet, MARS och POP som är i absolute toppklass.
Nää nu får ni skärpa er och bli bra, att finland är mycket bättre är ju skam.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Skumt att Sverige har så dåligt med bra klaner, lilla finland har ju Aseet, MARS och POP som är i absolute toppklass.
Nää nu får ni skärpa er och bli bra, att finland är mycket bättre är ju skam.

Kan bara hålla med, dock får vi väl säga att en stor del av de bra svenska spelarna spelar i internationella klaner medans finnarna kanske mer spelar med varandra? Alternativt att de bara är fler vilket också är troligt.

Permalänk
Medlem

[OGSWE] Old Gents är en nya i WoT, men gamla rävar i gamingvärlden. Vi har funnits sedan 2001 och började som en Strike Force-klan (mod till Unreal Tournament). Vi är till för de något äldre och har en snittålder på strax över 30 med en åldersgräns om minst 25 år. De äldsta bland oss är numera pensionärer på 66 bast! Vi har cirka 100 medlemmar och lika många hangarounds. Vi arrangerar LAN tre-fyra ggr per år där våra sponsorer ställer upp med priser.

Vi spelar en drös spel, för närvarande mest Guild Wars 2, WoW, BF3 och Day Z. BF3 gänget tävlar i BFstuFF Nordic League, och WoT-gänget planerar att spela ESL-cupen. Vårt mål är inte att bli bäst, eller ens bra. Vi siktar på att vara de som har roligast när vi spelar. Just nu är vi 19 pers som lirar WoT varje kväll.

www.oldgents.se är adressen.
Ses på slagfälten!

Permalänk
Medlem

Lite synd att det inte finns någon Svensk elit klan.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv

har läst lite här fast ser inte någonstans var för spel ni pratar om! vad är det för spel vi pratar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

har läst lite här fast ser inte någonstans var för spel ni pratar om! vad är det för spel vi pratar om?

Hehe, kolla vilket underforum du är inne i

Annars är det world of tanks vi kör här.
Trailer finns här http://www.youtube.com/watch?v=Yo_tuhXtqy4
och mer att läsa på www.worldoftanks.eu

Det är ett free to play spel, men givetvis kan du tanka in pengar för att få mer fördelar. Riktigt skoj spel

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med guld till klaner? Har klanen i sig någon nyttan av guldet eller är det medlemmarna som spenderar det på samma sätt som alla ickeklan-spelare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Hur funkar det med guld till klaner? Har klanen i sig någon nyttan av guldet eller är det medlemmarna som spenderar det på samma sätt som alla ickeklan-spelare?

Klanen gör vad dom vill med guldet, när ja var med i KIA delades det ut i olika nivåer beroende på hur aktiva man var i cw. Men fick väll run 1500-3000Gold/månad som ja kunde betala premium med.
Sen betalade klanen dessutom goldammo varje match.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Lite synd att det inte finns någon Svensk elit klan.

A-P är nog så nära eliten du kommer när det gäller svenska klaner, jag vet inte vad du skulle kräva för att klassa en klan som elit men vi brukar slåss dagligen mot 1SBP/JNA/1PAD och vinna och de brukar räknas till några av de bättre klanerna i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

A-P är nog så nära eliten du kommer när det gäller svenska klaner, jag vet inte vad du skulle kräva för att klassa en klan som elit men vi brukar slåss dagligen mot 1SBP/JNA/1PAD och vinna och de brukar räknas till några av de bättre klanerna i spelet.

Se där, hur kunde jag missa er? Trevligt att det finns en klan iaf.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Skumt att Sverige har så dåligt med bra klaner, lilla finland har ju Aseet, MARS och POP som är i absolute toppklass.
Nää nu får ni skärpa er och bli bra, att finland är mycket bättre är ju skam.

Imo så tycker jag det blir tråkigt med enkel språkliga klaner, Men andra gillar ju det och som det ser ut så gillar finnarna och polackerna det ganska hårt.
Men t.ex. polen har den lägsta % engelsk talande i europa så säger sig själv där lite.

Lite off topic men bara jag som märkt att mängden spam från voodoo språk har sjunkit sen dem la in platoon chatten?
Visst man ser folk som hälsar på varandra lite då och då men inga långa konversationer har jag sett på ett tag.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Tråden handlar om svenska klaner, inte internationella klaner.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Det blev till att gå med i klanen 3kr för mig som har siktet högt ställt och tycks vara roligt gäng

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det blev till att gå med i klanen 3kr för mig som har siktet högt ställt och tycks vara roligt gäng

Bra, ju fler svenskar vi kan få under de svenska klanerna desto bättre skall vi göra ifrån oss förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det blev till att gå med i klanen 3kr för mig som har siktet högt ställt och tycks vara roligt gäng

Japp, då är vi två här på forumet som är med i 3kr iaf

(Hoolk)

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Bra, ju fler svenskar vi kan få under de svenska klanerna desto bättre skall vi göra ifrån oss förhoppningsvis.

Ja, när jag såg att det inte fanns så många Svenska elit klaner så tycke jag att det dels vore roligt att för en gångs skull gå med i en Svensk klan som håller på att bygga upp och som kommit en hyfsad bit (är ju inte i Europa ännu), brukar mest bli internationella klaner vilket är roligt på sitt sätt också. Sen vore det roligt att vara med och försöka sätta Sverige på kartan!

Skrivet av Holic:

Japp, då är vi två här på forumet som är med i 3kr iaf

(Hoolk)

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tre kroater, satsar ni på CW som A-P eller?

Grejenär väl den ZandZ att det säkert finns nog med svenskar i sig. Problemet som vi hade länge i AP, vilket du garanterat är medveten om, var ju att det inte fanns nog med bra och aktiva svenskar. Det är väl egentligen ett problem för vilken klan som helst. Spelarbasen blir inaktiv, så det gäller att ha en ny fräsch spelarbas redo.

EDIT: Fuckad stavning

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Tre kroater, satsar ni på CW som A-P eller?

Problemet är väl det ZandZ att det nog finns nog med svenskar. Problemet som vi hade länge i AP, vilket du garanterat är medveten om, var ju att det inte fanns nog med bra och aktiva svenskar. Det är väl egentligen ett problem för vilken klan som helst. Spelarbasen blir inaktiv, så det gäller att ha en ny fräsch spelarbas redo.

Jodå, vi har tillräckligt många bra och aktiva svenskar för att få ihop två bra svenska klaner skulle jag tro, de är dock väldigt utspridda på olika klaner och många av de bästa (inklusive dig demo) söker sig till internationella klaner för högre status. Som läget är nu vinner vi i A-P ungefär lika många matcher som vi förlorar mot JNA/IPAD, kanske en liten fördel i statistiken för dem och 1SBP som är bättre hjälper ju till också vilket gör att vi åker av kartan då och då. Hade vi bara haft ett par till klaner som klarar av det samma som oss så hade vi kunnat avancera in i europa.