"Apple Ipad Mini i produktion"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Ja, du vet 16 åringar kan också jobba!

Visst kan 16-åringar jobba, men majoriteten går i skola och har max ett studiebidrag på strax över tusenlappen. Plus att de 16-åringar som jobbar får oftast en väldigt låg timpenning som arbetsgivarna nyttjar så gott de kan.

Du växer också kanske upp en dag och inser värdet med pengar när du betalar hyra, egen mat, bil, försäkringar, lån och allmänna vanliga kostnader som du kommer få uppleva i vuxenlivet, men tills det, sluta trolla som att du som en 16-åring skulle ha mycket pengar jämfört med ens en vanlig arbetslös på A-kassa som jag garanterar får mer pengar än du per år.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du läste uppenbarligen inte mitt inlägg en bit upp ang. hastigheten, när det gäller GPU'n (som är mer väsentligt än CPU'n i en mobil/läsplatta) så är även iPhone 4S bättre än både SGA3 och Tegra3 baserade produkter, iPhone 5 är mer än dubbelt så snabb och har ett rejält övertag, CPU kraft är bara penismätning i mobiler där den inte ens utnyttjas till något då det inte finns en enda funktion app utom benchmarkappar som utnyttjar eller kräver det

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det är onödigt att köpa dessa high-end mobiler just därför att det inte finns någonting som utnyttjar hastigheten, delvis för att jag inte gör grejer som kräver så mycket kraft heller. Det har gått riktigt fort för mobilerna, hastigheterna behövs ju inte utan det är väl något som säljer nu.
"Du måste köpa denna mobilen för den är skitsnabb"
-Ja men det finns ju förf*n inga appar som drar nytta av hastigheten så vad spelar det för roll?

Skrivet av S_Z:

Jag håller i stort sätt med dig

Visst, det kan definitivt vara en fördel med en snabb SoC om man som mig gillar att köra de mer krävande mobilspelen men majoriteten bryr sig inte om det när de köper en smartphone/tablet. Då är de flesta high-end mobiler är snabba nog.

Sen att jag kommenterar detta har inget med att vara "fanboy" att göra. Jag är personligen väldigt intresserad av mobil/tablet-hårdvara (speciellt SoC), följer utvecklingen noga, oberoende tillverkare. Därför måste jag kommentera om jag ser någon säga nåt som kan tolkas som att en quad-core CPU automatisk skulle vara snabbare än en dual-core.

"PS3 har en Cell processor med 8 kärnor och den är mycket bättre än dagens PC CPUs" är ett vanligt argument hos okunniga PS3/konsol fanboys.
Kanske inte lika vanligt nu, men har hört det från en del.
Bara för att en processor har fler kärnor och högre klockad så är den inte helt plötsligt mycket bättre. Du kan sitta där med din "12 Core" Mac Pro, den kommer inte vara bättre än en Quad, hur många program och spel kan äns använda mer än 4 kärnor?
Det är väl en anledning till att AMD FX-seriens 6/8 kärniga CPUer inte är så mycket bättre än vanliga Quads.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast det vore bättre om alla företag insåg att mjukvarupatent är en dålig idé och att det är jävla larv att patentera saker som redan finns, bara för att de var först med det på en pekskärm. Det kommer bli samma skit när VR slår igenom.

"Patent för att låsa upp glasögonen genom att knäppa med fingrarna framför ögonen", och liknande är jag helt säker på att vi kommer få se. Fan. Vi hade befolkat Mars vid det här laget om det inte varit för alla patent hit och dit. Låt innovationen flöda fritt istället. Är man inte först får man vara bäst helt enkelt.

Japp det kan man tycka.. Men nu vet både du och jag att det inte kommer ske

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Japp det kan man tycka.. Men nu vet både du och jag att det inte kommer ske

Att folk slutar stämma varandra? Nej... Kanske inte. Men det vore bättre om de lät bli. Det går inte att försvara patent med "innovation skall belönas" längre... Det är inte innovation med en fyrkant, eller att låsa upp mobilen genom att dra och släppa mellan vissa punkter.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.