Heta diskussioner om färgjustering för Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Såg bättre ut på alla B2K mapsen iallafall tycker jag. Tycker att Wake island ser riktigt trist ut.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

först och främst så får man ju häftliga minnen av den första BF musiken för den borde ha varit med i alla spelen ... visst kunde den vara lite annorlunda men ändå igenkännbar så att man får den där härliga BF känslan

sen så tycker jag inte om färgerna i den nuvarande utgåvan , jag skulle hellre ha den mer färgglada varianten som visas här i filmen , som det är nu så får jag ont i ögonen fast jag sänkt ljuset på skärmen

jag hoppas att det blir så fint som dom visar upp ..... det är mycket skönare färger att se på

som det är nu får jag ont i ögonen och får sitta och kisa

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk

Vad trevligt, spelet måste alltså inte ha ett utséende som gör en uttråkad innan man ens spawnat

Permalänk

Wake Island är ju som att ha knarkat ner sig på deppressiva medel, så mörka o tråkiga färger

Permalänk
Avstängd

Väldigt intressant, ser fram emot detta. För jag vart aldrig intresserad när det såg så jävla dystert ut.
Nu likna det äldre titlar också tycker jag, för jag kollade på en video på youtube från alla Battlefield, sen när de visade BF3 såg det SKIT ut!

Väldigt coolt!

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Jag förtår folks irritation. Det är samma sak med att VARENDA JÄVLA FILM nuförtiden har orange teal.... Och så undrar det varför folk tycker det gått utför...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Näe fy fan. Tycker det är rätt utav DICE.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Har varit nöjd med battlefields 3 färger men när man ser hur bra det KAN vara så blir man otaggad på att spela tills dom fixat ingame mod till det.

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

DICE kunde gott lägga in nåt sånt här själva, så att man kan ställa in som man vill ha själv.
Den dystra färgläggningen i BF3 kan bli lite för mycket i bland, men det ser mer realistiskt ut. Den grå vardagen i krig.

Dock, när jag såg wake island med mer färg tänkte jag *Ge mig nu!* Solig ö, underbart blått vatten, palmer med bruna stammar och skinande gröna blad. Ahh så vackert!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Medlem

Spelet ser så otroligt mycket vackrare ut utan all horribel wannabe "Saving Private Ryan" CC. Även solen skulle behövas tonas ner lite. Man får ju fan ont i ögonen när man t ex ska attackera G flaggan från C på Sharqi.

BF3 är verkar bara gjord för att se bra ut på videos och trailers (marknadsföring). Gameplay va då fan inte prioriteten med all ögon ansträngande supernova lensflares och överdrivna ljusslingor som blockerar halva skärmen -- i ett FPS spel... Hur fan tänkte dom egentligen?

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

är det någon som har testat ?
jag tänkte testa det nu och köra kampanj
nog borde det väll gå att få det ogjort efter eller vad tror ni

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk

den som tycker att DICE val av toner och färger är bra har nog fan aldrig vart utomhus...

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Spelet ser så otroligt mycket vackrare ut utan all horribel wannabe "Saving Private Ryan" CC. Även solen skulle behövas tonas ner lite. Man får ju fan ont i ögonen när man t ex ska attackera G flaggan från C på Sharqi.

BF3 är verkar bara gjord för att se bra ut på videos och trailers (marknadsföring). Gameplay va då fan inte prioriteten med all ögon ansträngande supernova lensflares och överdrivna ljusslingor som blockerar halva skärmen -- i ett FPS spel... Hur fan tänkte dom egentligen?

På med solglasögon med andra ord

Tycker som nämts att dom borde inför att man själv får välja det eller inte.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har inte spelat BF3 på ett bra tag nu men WOW! Det var ju riktigt stor skillnad. Mycket skönare färger med modden. Hoppas DICE/EA fixar en inställning för detta men det lär ju aldrig hända.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd

tror dice störs sej på dom som gör moddar till spelet.- bara för det blir så otroligt mkt bättre än deras eget verk!.
elr för att dom planerar att fixa färgerna till bf4 haha

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

JAg tycker BF3s färgsättning gör spelet helt hjärtlöst att spela.. Denna ändring hade gjort att jag skulle upskatta att spela mera. Varför är DICE sånna jävla kontrolfreaks? De kan väll ge oss ett verktyg om de inte vill att andra ska pilla i filerna. Det gör bara saken bättre!

Återigen så får vi som betalat för spelet lida medans de som laddar hem olagligt får ett spel de kan göra trevligare att spela..

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest med BF3 är att fysiken är så överdrivet verklig. T.ex när man hoppar så kommer man en dm upp i luften och vapnet rör sig som om det vore en meter, så ska det inte vara. BF3 var ingen ingen värdig uppföljare till BF2, imo. Ett spel ska ha simpel fysik och en motor som är öppen för mods. Känslan jag får när jag spelar är att spelet har ett inbyggt input lag som får mig att slå näven i tangentbordet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta har ju funnits sen spelet kom!

Permalänk
Medlem

Spelet är snyggt som det är men självklart borde man kunna modifiera färgerna som man själv vill ha dom. Dock inte på ett sätt som kan ses som fusk eller om man nu faktiskt låser upp andra funktioner som rök osv ska man självklart förbjuda det. Snyggare visuella effekter på det hittills snyggaste PC spelet känns som en ologisk vinst då förlusten blir ett mycket osäkrare publikt spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite av att göra en höna av en fjäder detta, tycker man att spelet blir ospelbart pga av denna blåa färg justering så spela inte spelet.

Dagens I-land problem.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av lang666:

Detta har ju funnits sen spelet kom!

Nej, men det har funnits en fxaa injector

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem

Känns som moderna speltillverkare väljer grått,blått eller ficklampa-i-ansiktet när de väljer färger. Säkert grymt om man vill rollspela en krigsfotograf Det kan väl vara kul då och då, men ibland vill man kanske bara spela ett FPS-spel och inte fotografsimulatorn2000 med en sol som lyser med kraften av the big bang i ögonen vart man än går. Helt ärligt, vill man verkligen se solen så mycket kan man väl bara gå ut en sväng istället.

Eller så får dom fixa perken "solbrillor" i någon DLC

Spelet ser mycket roligare ut med färger, påminner om BF2, som är ett fantastiskt spel! Dom borde i alla fall göra det som en valmöjlighet, så blir alla glada!

Permalänk
Medlem

kan inte swec eller någon bjuda in dom på en live diskus kring detta? =P
verkar ju vara fler som är för färgerna än mot.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av y0chik:

Eller så får dom fixa perken "solbrillor" i någon DLC

Haha

Permalänk
Medlem

Jag gillar originalet, modden får bf3 att kännas lite Hawaii. Men, det som verkligen är bra är om man kan få bort den blå tinten, den är skabbig. Färgerna är dock en smakfråga och borde kunna få avgöras individuellt genom en inställning i spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar orginalfärgerna, men kan de inte göra ett "smurfpack" expansion för ca 300 kr, same shit men andra färger till alla smurfar?

Permalänk
Medlem

Undrar varför folk ser det han sa som ett hot om att bli bannad, jag läser det mer som om att han varnar att t.ex punkbuster kan känna av vissa modifierade filer och därav ge en autoban.

Permalänk
Medlem

Bluefield 3 nuff said

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baku:

Undrar varför folk ser det han sa som ett hot om att bli bannad, jag läser det mer som om att han varnar att t.ex punkbuster kan känna av vissa modifierade filer och därav ge en autoban.

Så det är punkbuster som isf kan känna av "modden" ?
Om man isf kör på server som inte "har punkbuster" eller man riskerar bann ändå?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Avstängd

måste testas
är det fler som testat tweaket utan att blivit bannade?

Edit: har laddat hem tweaken
finns det några rekomenderade inställningar så man får bort den blåa tonen?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|