Anonymous attackerar svenska webbplatser

Permalänk
Melding Plague

Anonymous attackerar svenska webbplatser

Precis som förvarnat attackerar Anonymous flera svenska webbplatser. Bland de drabbade märks Antipiratbyrån, Riksbanken, Säkerhetspolisen och Göta hovrätt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Vet inte vilka man blir tröttast på, skitungarna som tror att de är hackers när de DDoSar eller myndigheterna som inte kan skydda sig mot dessa simpla attacker.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Det blir säkert bättre stämning om man ger sig på socialstyrelsen. Det är säkert dom som jagar piraterna

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Anon är ingen hacker grupp-.-'

Anon är inga, finns inget som heter anon då anon är just okända! Dom som inte vågar skaffa ett "hacker" namn är dom som är rädda för att polisen skall knacka på föräldrarnas dörr...

Skulle inte förvåna mig om det är ett gäng skolungdomar som är riktigt dumma nog att hålla på med sånt... Eller om dom ö.h.t varit i skolan...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Avstängd

Då vad det dag igen, skulle vara kul och se de i live när de hackar.

Permalänk
Avstängd

Vad tjänar de på detta egentligen..

Permalänk

Jag kan inte bestämma mig om man ska gilla eller hata Anonymous? Gynnar väl nedladdning och så men inte är det rätt det dom gör.. Jag vet inte.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

De är bara ett gäng töntar som tror att det de gör är bra, men de som egentligen drabbas är privatpersoner, inte regeringen...eller vad de nu vill åt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Dumma jävla ungar som tror att de är några "hackers". De attackerar dessutom sidorna för att polisen hade en razzia mot piratebays servrar tydligen, när det i själva verket bara var ett strömavbrott hos deras servrar som för övrigt INTE ÄR hos PRQ där poliserna hade en razzia.

Varför är sidor som försvarsmakten med i deras lilla lista förresten?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

De förstör för alla.

Dessutom tar de ju ner sidor som ingen bryr sig om. Men skulle de ge sig på nordea och Swedbank runt den 25:e så hade det nog blivit mer liv tror jag.

Sedan att någon mupp sa att "nu jävlar ger vi oss på deras plånböcker" när de attackerade riksbanken visar ju bara hur nollställda de är.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hurra, anarki leder samhället framåt...

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

De förstör för alla.

Dessutom tar de ju ner sidor som ingen bryr sig om. Men skulle de ge sig på nordea och Swedbank runt den 25:e så hade det nog blivit mer liv tror jag.

Sedan att någon mupp sa att "nu jävlar ger vi oss på deras plånböcker" när de attackerade riksbanken visar ju bara hur nollställda de är.

Får hoppas att våra största banker är skyddade. Bland annat Akamai erbjuder ju skydd mot DDoS, för att sänka en sida som de skyddar så måste man alltså sänka Akamai som har en snuskig kapacitet. Typ som att försöka sänka Google.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenudden:

Jag kan inte bestämma mig om man ska gilla eller hata Anonymous? Gynnar väl nedladdning och så men inte är det rätt det dom gör.. Jag vet inte.

det gynnar ingenting förutom att några stackars tekniker måste stanna kvar på jobbet senare än normalt en fredag och att media får nåt smarrigt att skriva om. Regeringar ger inte efter för terrorism, varför skulle de ge efter om någon sänker deras hemsida? Finns också andra kontaktvägar om man nu verkligen måste åt informationen som finns på webbsidan.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

En solklar metod för att förlora det lilla stöd som de möjligtvis kan ha haft från det svenska folket.

Permalänk
Medlem

Fan vad många webbsidor har blivit hackade å avstängda den här veckan. måste vara Svenskt rekord.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Proffsmoddare

Nu lyckades ju inte deras "attack" så värst bra. Chatten som alla skrev när och vart dom skulle attackera stängdes ju ner av några andra. Sen så var de ju någon som startat ett event på facebook som gav upp för att "högre uppsatta" i Anonymous hotade med att lämna ut identiteter. Jag som trodde Anonymous inte hade några ledare.... Vilket fjask allt detta är.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av Tunnelsork:

"Johan är klädd i gympakläder. Han går varken på gymnasiet eller jobbar."

Alla som ansluter sig till namnet har uppenbarligen inte varit det.

Skickades från m.sweclockers.com

Suck...

Detta gör mig både arg och förvirrad. Killen är lika gammal som mig och uppenbarligen går inte i gymansiet. Det krävs i stortsätt inga betyg att komma in på gymnasiet... Det ända jag gjort när jag gick i skolan var sova på lektionerna, skolka allt fan vad jag inte vill komma ihåg(dum som man var gjorde jag inget)

Hur fasen kan inte han kommit in där? eller varför vill han inte? inte för att jag bryr mig, men jag blir ledsen att betala skatt till honom för han skall käka nudlar och Göra sig fånig över nätet...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

De attacker som skedde på universitet och vissa banker var dock inte anonymous, det var legion och fd lulsec attacker som kom från ett spårat botnät i Kazan i ryssland.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Ohh noes, SÄPOs hemsida är nere. Nu kan jag inte gå in och kolla hur jag bör gå till väga om jag misstänker att min granne är terrorist. Ve och fasa... Har ärligt talat inte märkt av det hela över huvudtaget och känner ingen som gjort det. En hemsida är mer eller mindre bara ett ställe att inhämta information på, något som kan göras på många olika sätt. Hemsidor är nere till och från av andra anledningar också.

Känns som alla bara spelar dessa "scriptkiddies" i händerna när det skrivs om det i nyheter och diskuteras vilt på forum. De är väl uppenbarligen främst ute efter att få uppmärksamhet.

Permalänk
Medlem

Svårt fjantigt sa Buff... Trist att media inte lärt sig att man inte skall mata troll - ett svultet troll ids inte göra något, troll lever på uppmärksamhet och de som håller på med det här fjanteriet är troll... Så slutar expressen beundra trollen i sina hyllningsepos så försvinner 95% av problemen.

Permalänk
Medlem

P12:or som sitter hemma och leker hackers, perfekt. Snart knackar mamma på dörren och hojtar "maten är klar!"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Vet inte vilka man blir tröttast på, skitungarna som tror att de är hackers när de DDoSar eller myndigheterna som inte kan skydda sig mot dessa simpla attacker.

Ja, så dumt att de inte kan skydda sig mot DDoS. Är ju bara att fixa oändlig bandbredd och beräkningskapacitet på servern, att de inte tänkte på det. De borde ha fler kunniga människor som du som jobbar med datasäkerheten hos dem...

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

http://penny-arcade.com/patv/episode/anonymous tänkte bara slänga in den här som en förklaring om vad Anonymous egentligen är

Permalänk
Medlem

Dags för "johan" att kamma sig, skaffa ett jobb och sluta med tramset.

Vilken jätte prestation att sänka en webbsida som normalt sett inte har någon trafik, suck.

Permalänk
Medlem

Det hade ju varit en annan sak om dem hade släppt dokument som innehåller all mail kommunikation inom våra statliga organ. Det hade gjort större skada än dem här onödiga DDoS attacker. Sen hade vi nog fått reda på ett par lögner med

angående seniorerna så tror jag att några av dem gamla rävarna har skapat en egen anonym grupp med "rätt" attityd för att slippa småbarnen som jobbar från morsan källare med farsans jobb laptop.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Anonymous är ett gäng pajaser, inget imponerande alls med att ladda ner HOIC för att sedan "attackera" en hemsida.

Permalänk

Här pratas det om ämnet: http://play.radio1.se/live

Permalänk

http://play.radio1.se/live
Aschberg och "Lasse" från Anonymous svarar på frågor från lyssnare.

Visa signatur

CPU Inhandlas CPU-KYLARE Inhandlas MOBO Inhandlas GPU ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII RAM G.Skill 8GB (2x4096MB) CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming SSD Samsung SSD Basic 830-Series 128GB HDD 500GB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s PSU be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär CHASSI Antec Performance One P280 USB 3.0 Svart

Permalänk
Medlem

och jag som nyss såg klart dokumentären we are legion