Asus presenterar Radeon HD 7970 Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Alla som vill överklocka mer typ? DCII TOP är väl sten-låst vad gäller Vcore.

Kan nog klocka på rätt fint med den strömförsörjningen. Men som sagt, liiite sent kanske.

Ett billigt referens-kort och en vettig eftermarknadskylare kommer man långt på, dom flesta går ju lätt till 1125Mhz utan att öka volt ens.

Iofs inte referens... Men ganska sweet erbjudande: ASUS RADEON HD7970 DCII 3GB - 2990:- På Dustin

Permalänk
Skrivet av jika:

Iofs inte referens... Men ganska sweet erbjudande: ASUS RADEON HD7970 DCII 3GB - 2990:- På Dustin

Jäkligt bra pris! Illa bara att DCII är volt-låst, och även vissa DCII top tydligen. Men TOP ska gå att låsa upp med rätt bios tydligen. Dom tidigare versionerna verkar vart olåsta men dom senare låsta.

Illa att dom annonserar dom som överklockar kort sen är allt sånt låst, lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke93:

Jäkla trist att det dom inte jobbar fram ett 2-slots kort med grym och tyst kylning istället

mm det är precis det jag söker, samma utgångar som detta fast 2slots

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem

Vrf inte högre klockfrekvenser?!!! Typ 1200mhz eller något? Alla vet att de korten klarar sej fint i såna klockfrekvenser....

Men fint kort i alla fall

Permalänk
Medlem

hoppas jag kan få tag i två st ^^

Permalänk
Medlem

Kommer man att kunna klona fler än två skärmar samtidigt i windows med det här kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jäkligt bra pris! Illa bara att DCII är volt-låst, och även vissa DCII top tydligen. Men TOP ska gå att låsa upp med rätt bios tydligen. Dom tidigare versionerna verkar vart olåsta men dom senare låsta.

Illa att dom annonserar dom som överklockar kort sen är allt sånt låst, lol

Verkligen. Jag råkade ut för det där tidigare i år, verkligen inte kul. Hoppas bara att dessa inte är låsta dom med nu då, haha.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Verkligen. Jag råkade ut för det där tidigare i år, verkligen inte kul. Hoppas bara att dessa inte är låsta dom med nu då, haha.

DC2 är tyvärr låsta, till TOP har Asus släppt ett bios som ger upp till 1,4V. Finns ännu ingen lösning på att låsa upp icke TOP modellerna dock :/

Tidiga ex. typ såna som går ut till recensioner etc. hade den möjligheten, men sen vart det väl en smyg revision ala XFX ..

Permalänk
Medlem

Kommer Sweclockers testa detta kort? Jag var riktigt nära att slå till på grafikkort på CDOns senaste kampanj, men det blev aldrig av =( Är lite intresserad avd etta kort. Får väl se om jag lyckas hålla ut till 8000-seriens förmodade Januari-lansering eller om det blir ett spontanköp av nåt kort innan Jul.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

kommer 8000 serien ut i januari ??? då köper man ett jul pengarna !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME