Toshiba hårddisk eller seagate?

Permalänk

Toshiba hårddisk eller seagate?

dell har bytt ut hårddisk men jag har fått fel märke, skulle få en seagate
vilket är bäst?
internetl 500gb 7200 varv/sek
tackar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad är det för specifikationer på diskarna?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Har du råd köp ssd till os sedan disk till lagring. Samsung 830 är stabil och bra och ruskigt snabba. Lagring är wds green serie helt okey

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Western Digital är bäst, alla andra är lika dåliga
Så det spelar ingen roll vilket märke HDDn har.
Storlek och varvtal är det viktiga.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

WESTERN DIGITAL

ursäkta caps lock men ville verkligen att mitt meddelande skulle komma fram

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig i helvete välja Toshiba.

Western digital första hands val
om inte det Seagate
om inte det köper jag en ssd eller skiter i köpa någon disk ^^

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Western Digital är bäst, alla andra är lika dåliga
Så det spelar ingen roll vilket märke HDDn har.
Storlek och varvtal är det viktiga.

Lite för mycket fan boy där kanske:P? Oavsett disk så gäller det att ha backup. Men jag har varken haft problem med seagate samsung wd inte en enda crash.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Lite för mycket fan boy där kanske:P? Oavsett disk så gäller det att ha backup. Men jag har varken haft problem med seagate samsung wd inte en enda crash.

Nja. jag har haft crash på minst två Seagate, Tusentals filer & bilder upp i rök, samt samma med en Maxtor.
En samsung F3 1Tb botade bara i bland mm.
Alla mina WD diskar i varierande storlekar och färger ca36st puttrar på utan problem i olika datorer både som OS och lagring.
Några är sålda med datorer, har inte hört nått om crasher på dom heller.
Sålde en dator för ett par år sedan med en icke WD disk som crashade för den killen efter ett par dagar efter köpet.

Det är som med AMD, Corsair, ASUS, Fractal Design o.s.v. Jag använder det som jag har minst problem med
Starestiken för mig är 100% för WD, och 50% för andra diskar.
Därför kan jag säga att Jag tycker att WD är bäst utan att vara fan boy.....

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

en annan fråga.. är det farligt om man får lite vatten i högtalarna på laptopen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

en annan fråga.. är det farligt om man får lite vatten i högtalarna på laptopen?

hmmm... Ja det är ju inte bra iallafall så mycket kan jag ju säga.
Sen e det ju helt beroende på vad det e för laptop och vattnet lyckats ta sig vidare någonstans och om det fortfarande är kvar i datorn så det kan rinna vidare kanske förstöra komponenter osv.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

en fråga till... hur väl stämmer s.m.a.r.t värdena? för min nya hårddisk har konstiga värden?
mvh