Högtalare i kök, android dockningsstation

Permalänk
Medlem

Högtalare i kök, android dockningsstation

Jag har en samsung galaxy S3.
I köket vill jag kunna spela upp musik genom denna så jag har tänkt skaffa en lämplig dockningsstation + högtalare.
Dockningsstationerna jag kollat på skickar ut ljud via 3.5mm uttag. Finns det några ok högtalare med 3.5mm input för ett litet kök på 9 kvadratmeter (3.5m i takhöjd)?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skaffa t-amp via ebay och ett par små högtalare efter tycke och smak. Det finns nog några t-amps med 3,5mm ingång och annars är 3,5mm->2xRCA-kabel varken dyr eller svår att få tag på.

Permalänk
Medlem

Vad är en T-amp?
Är det möjligt att streama musik till högtalarna utan att man har mobilen i en docka? över wifi eller bluetooth?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim:

Vad är en T-amp?
Är det möjligt att streama musik till högtalarna utan att man har mobilen i en docka? över wifi eller bluetooth?

Google?
Typ en liten förstärkare,finns en del olika modeller.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&b=v1986#prodlista
Ja det funkar med blåtand wifi vet jag inte men ska nog funka det med.
Sonos hade varit kanon men tyvärr dyrt men då har man tillgång till spotify och kan styra allt med mobilen.

Permalänk
Medlem

Så om man vill streama spotify trådlöst till högtalarna så är det sonos som gäller?
Finns ingen billigare variant?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim:

Så om man vill streama spotify trådlöst till högtalarna så är det sonos som gäller?
Finns ingen billigare variant?

Ja eller squeezebox alternativt en dator,sen kan man ju använda mobilen också om man vill beror ju på vad man har för krav på funktioner osv.

Permalänk
Medlem

När du säger använda mobilen, menar du streama från mobilen? Det är just det jag vill göra. Det verkar som att squeezebox har nåt interface? Det vill jag helst undvika. Jag vill helst slänga upp högtalarna på ett väggskåp så att jag slipper se dem och sköta allt med mobilen, höja/sänka välja låt osv via spotify.

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Harman & Kardon ska släppa en ny variant av Go Play med blåtandsstöd så du kan streama trådlöst till den. Mer ljud för pengarna får man nog inte, dock lär prislappen hamna på runt 2500 som nuvarande Go Play II. Mailade dom för ett tag sen och dom sa att dom släpper den i oktober, så jag sitter och väntar.