Permalänk
Medlem

Node 304: Fractal Design

Efter mycket om och men så fick jag i dag mitt Node 304 chassi.

Jag måste säga att det är en mycket trevlig burk och att prestandan i den är mycket god, redan efter ett par minuters testande!

Lite för sent kom jag till insikt om att det inte går att använda ett nätaggregat som är över 15cm långt, då kablar kommer att ta i grafikkortet. Om man har rätt moderkort så går det att få in en stor och bra kylare, det gick på håret in en "Noctua NH-U9B SE2"

Är grymt nöjd med detta chassie och rekommenderar de som vill ha en liten mobil speldator med godkända temperaturer.

Datorn innehåller följande:
Corsair HX650 650W
EVGA GeForce GTX 680 2GB
2 x Plextor PX-128M3P 128GB
ASRock Z77E-ITX
Intel Core i7 3770K
Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800 (röda)
Fractal Design Node 304

Kringutrustning:
HRT HeadStreamer
Sennheiser PC360 Gaming
Corsair Vengeance K60
SteelSeries Sensei
SteelSeries 9HD
2 x Asus VG236HE

Listan finns på:
"http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2165548&view=m"

Tack för titten!

Node 304: Fractal Design

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem

Stiligt.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

behändigt byggde de där
enligt fractal design e fronten av aluminium stämmer det?

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem
Skrivet av QwQ:

behändigt byggde de där
enligt fractal design e fronten av aluminium stämmer det?

Ja det stämmer, bra finish med! (ganska tunt men känns bra!)

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem
Skrivet av risedtobe:

Ja det stämmer, bra finish med! (ganska tunt men känns bra!)

ok bättre en ala plastic i alla fall antar jag

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem

Trevligt att se ett bygge i detta chassi, tänkte själv bygga en htpc i ett node 304. Mycket trevligt, tack för titten:)

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Trevligt att se ett bygge i detta chassi, tänkte själv bygga en htpc i ett node 304. Mycket trevligt, tack för titten:)

Säg till om du vill ha feedback

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem

Kanske inte så informativa bilder. Men dom är åtminstone snygga. Väldigt olämpligt att jag såg dethär nu när jag är sugen på att göra ett nytt bygge här

Köp-knappen på inet är farligt nära muspekaren!

Permalänk
Avstängd

verkar va ett bra chassi man kan bygga sin trinity htpc i, kanske i största laget för en riktigt liten htpc men det får bli en kompromiss

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Kanske inte så informativa bilder. Men dom är åtminstone snygga. Väldigt olämpligt att jag såg dethär nu när jag är sugen på att göra ett nytt bygge här

Köp-knappen på inet är farligt nära muspekaren!

Vad för typ av bilder skulle behövas för att bli mer informativt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt chassie, grattis!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk

väldigt snygg hörrö du

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla najs bygge, sjukt najs!!! Funderar på ett liknande paket till jul, och undrar om du har modulärt nätagg, eller inte? Om inte vart gömde du alla kablar? Och hur var det att bygga i Node 304?

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Medlem
Skrivet av WallEm:

Riktigt jävla najs bygge, sjukt najs!!! Funderar på ett liknande paket till jul, och undrar om du har modulärt nätagg, eller inte? Om inte vart gömde du alla kablar? Och hur var det att bygga i Node 304?

Trevligt att du tycker om det!

Jag har ett modulärt Corsair HX650 agg, de mesta kablarna göms i hörnet vid grafikkortet och på "stolpen" som går över grafikkortet:

Det är trångt att bygga i, men jag har stora komponenter. Säg att du inte skulle ha ett så stort grafikkort så skulle det vara mycket bra! För att vara så litet så får det 8/10 i bygg poäng (Skulle kunna varit några flera alternativ för kabel dragning)

Jag är mest överraskad av att jag får väldigt bra temperaturer i det.

Är mycket nöjd med det!

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Skrivet av risedtobe:

Trevligt att du tycker om det!

Jag har ett modulärt Corsair HX650 agg, de mesta kablarna göms i hörnet vid grafikkortet och på "stolpen" som går över grafikkortet: http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/10/05/Dsc_3776....

Det är trångt att bygga i, men jag har stora komponenter. Säg att du inte skulle ha ett så stort grafikkort så skulle det vara mycket bra! För att vara så litet så får det 8/10 i bygg poäng (Skulle kunna varit några flera alternativ för kabel dragning)

Jag är mest överraskad av att jag får väldigt bra temperaturer i det.

Är mycket nöjd med det!

Hur mycket blåser originalfläktarna? Har köpt ett liknande paket som borde vara hos mig imorgon!

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Hur mycket blåser originalfläktarna? Har köpt ett liknande paket som borde vara hos mig imorgon!

Det duger bra! Tycker bara att man måste byta om man vill ha ett tystare system (varmare)

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem
Skrivet av risedtobe:

Trevligt att du tycker om det!

Jag har ett modulärt Corsair HX650 agg, de mesta kablarna göms i hörnet vid grafikkortet och på "stolpen" som går över grafikkortet: http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/10/05/Dsc_3776....

Det är trångt att bygga i, men jag har stora komponenter. Säg att du inte skulle ha ett så stort grafikkort så skulle det vara mycket bra! För att vara så litet så får det 8/10 i bygg poäng (Skulle kunna varit några flera alternativ för kabel dragning)

Jag är mest överraskad av att jag får väldigt bra temperaturer i det.

Är mycket nöjd med det!

Okej, låter bra! Just nu ser mitt paket ut så här om du vill veta https://www.inet.se/kundvagn/visa/2378853/m-itx

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Skrivet av WallEm:

Okej, låter bra! Just nu ser mitt paket ut så här om du vill veta https://www.inet.se/kundvagn/visa/2378853/m-itx

Oj, så du ändrade dig kring moderkortet. How come?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Oj, så du ändrade dig kring moderkortet. How come?

Asus moderkortet är dyrare, och kollade ju på detta fina galleri, såg att han fick på noctua kylare med 92mm:s fläktar, och hittade cooler masters variant, som nästan lika stor. Vill hålla det så billigt som möjligt med gtx 670 och w7 samt överklocknings möjligheter till framtiden Vill sedan inte ha ett blått moderkort med resten svarta delar

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Medlem

Om du inte skulle ha low profil minnen tror du att dom "vanlig" minnena skulle vara ivägen för kylaren du använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HBcore:

Om du inte skulle ha low profil minnen tror du att dom "vanlig" minnena skulle vara ivägen för kylaren du använder?

Ledsen för sent svar!

Allt som har någon mer milimeter kommer inte att passa, är ganska tight som det är. Men dessa är inte lågprofil, de har bara inte kylfläns som sticker upp.

Visa signatur

NAS: Synology DS413