Permalänk
Medlem

Osynliga fiender

Vissa fiender finns där och medans man siktar in t.ex. försvinner dom bara!? Sedan efter 5 sekunder ploppar dom upp på samma ställe igen. Vad är det frågan om? Laggar dom?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rinosaur:

Vissa fiender finns där och medans man siktar in t.ex. försvinner dom bara!? Sedan efter 5 sekunder ploppar dom upp på samma ställe igen. Vad är det frågan om? Laggar dom?

Nej de skjuter igen och då syns de. Dock är det bland det sämsta som finns i spelet då du kan vara helt nära och ändå inte se en fiende, även om denna står på ett öppet fält, riktigt kass tycker jag.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Så man är osynlig om man står stilla ?! :s

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Så man är osynlig om man står stilla ?! :s

Nej det har med View range och camouflage att göra

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Så man är osynlig om man står stilla ?! :s

Nope, läs detta så förstår du bättre.

Permalänk
Medlem

En annan irriterande sak är att man alltid får möta tanks som är så jävla mkt bättre än en själv.. alltid att jag får möta tanks som är 3 klasser över mig som skjuter ett skott så man dör varje gång och skulle jag smyga mig på nån och skjuter dem i röva så får man som svar "Did not penetrate" eller " It bounced off!" så sjukt irriterande! är det inte meningen att man skall ha nån chans efter T3?

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

En annan irriterande sak är att man alltid får möta tanks som är så jävla mkt bättre än en själv.. alltid att jag får möta tanks som är 3 klasser över mig som skjuter ett skott så man dör varje gång och skulle jag smyga mig på nån och skjuter dem i röva så får man som svar "Did not penetrate" eller " It bounced off!" så sjukt irriterande! är det inte meningen att man skall ha nån chans efter T3?

Nu har ju detta inte med osynliga fi'n att göra men det är som det ska vara Som tier 3 ska man ha svårt att penetrera många tier 6 och man får helt enkelt fortsätta ta dem i röva och skjuta två gånger innan man backar in i skydd igen.
Tips: Om du verkligen inte kan penetrera, ta tracksen (sikta på "hjulen" längst ut om du skjuter från sidan) och vänta in hjälp från en större medspelare. Åk aldrig ensam och var nästan feg, låt andra ta smällen åt dig.

EDIT: Och angående spotting. Ja, det är inte snyggt alla gånger, siffrorna syns igenom fasaden. Men det fungerar spelmekaniskt, så jag klagar inte, ofta.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

En annan irriterande sak är att man alltid får möta tanks som är så jävla mkt bättre än en själv.. alltid att jag får möta tanks som är 3 klasser över mig som skjuter ett skott så man dör varje gång och skulle jag smyga mig på nån och skjuter dem i röva så får man som svar "Did not penetrate" eller " It bounced off!" så sjukt irriterande! är det inte meningen att man skall ha nån chans efter T3?

Låter som du kör light.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Nästa problem, VAR SJUTTON SKA JAG SIKTA I EN 1v1, han står med sidan mot mig men gubben säger "no penetration" eller dyl. vi hade likadana vagnar och jag blev mosad.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Nej de skjuter igen och då syns de. Dock är det bland det sämsta som finns i spelet då du kan vara helt nära och ändå inte se en fiende, även om denna står på ett öppet fält, riktigt kass tycker jag.

Fick en sån igår med Obj.704:an.... Såg en KV-4 som kom, siktade in o sköt, i samma stund (nästan) så dök det upp en Obj.704 framför mig "out of the blue", nu säger jag inget om det för han blev nog lika chockad som som jag blev.... Vi fyrade av BL10:orna båda 2, han dör och jag lever en stund till med mina 36 hp innan KV-4:an drar en salva från sidan..

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Nästa problem, VAR SJUTTON SKA JAG SIKTA I EN 1v1, han står med sidan mot mig men gubben säger "no penetration" eller dyl. vi hade likadana vagnar och jag blev mosad.

Jag brukar ta "auto aim" när jag kommer i 1 vs 1 med en annan scout, då är det bara att cirkulera runt runt å skjuta... Sen är det lite olika med resultatet endå, man dör ibland och man lever ibland...

Sen har jag börjat uppskatta Chaffeen mer och mer, den gör ju faktiskt en del skada:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Nästa problem, VAR SJUTTON SKA JAG SIKTA I EN 1v1, han står med sidan mot mig men gubben säger "no penetration" eller dyl. vi hade likadana vagnar och jag blev mosad.

Ni kan ha lika vagnar med olika kanoner. Om du inte har kanonen med högst pen alt dmg så beror det på det, annars beror det på att du träffar tornet eller andra starka delar, snäva vinklar eller möjligvis tracks när du väl penetrerar. Han kan även ha stått med sidan snett mot dig, vilket ger högre effektiv armor.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Nästa problem, VAR SJUTTON SKA JAG SIKTA I EN 1v1, han står med sidan mot mig men gubben säger "no penetration" eller dyl. vi hade likadana vagnar och jag blev mosad.

Beror på vad du kör, Skriv vad du kör så ger jag dig weakspots.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

Problemet är att WoT har blivit ett Pay-to-Win-spel.

Guldammo och extremt dyra uppgraderingar osv.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Problemet är att WoT har blivit ett Pay-to-Win-spel.

Guldammo och extremt dyra uppgraderingar osv.

Guld ammo är returded att använda i randoms.

Camo är bara värt det på scouts då dem redan har ett högt base camo value. Men annars ser det fint ut.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Problemet är att WoT har blivit ett Pay-to-Win-spel.

Guldammo och extremt dyra uppgraderingar osv.

Hehe, alltid lika roligt att folk klagar på WoT och påstår att det skulle vara pay2win X). Jag kör utan guld och klarar mig alldeles utmärkt, en spelare som kör med guld blir inte automatiskt en bättre spelare även om de ofta tror det. De som klagar brukar vara de som inte har en aning om hur spelet fungerar och skriker "hax!" och min favorit "goldnoob!" etc. så fort de möter en spelare som spelar smartare än dem själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Hehe, alltid lika roligt att folk klagar på WoT och påstår att det skulle vara pay2win X). Jag kör utan guld och klarar mig alldeles utmärkt, en spelare som kör med guld blir inte automatiskt en bättre spelare även om de ofta tror det. De som klagar brukar vara de som inte har en aning om hur spelet fungerar och skriker "hax!" och min favorit "goldnoob!" etc. så fort de möter en spelare som spelar smartare än dem själva.

So true, Kul när folk skriker gold noob när man penetrerar en high tiers weakspot med sin IS-2. :3

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Beror på vad du kör, Skriv vad du kör så ger jag dig weakspots.

Kör mest franska och amerikanska lvl 1 för att lära mig spelet då jag började idag

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Kör mest franska och amerikanska lvl 1 för att lära mig spelet då jag började idag

10k € till min utländska juridiska person och du är välkommen in på vår TS där jag och några andra kommer förklara allt du behöver veta om WoT. Ta med dig anteckningsblock och gott humör. Välkommen.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Känns som att jag är den enda jäveln som inte träfffar fast jag håller siktet stilla på dom i 2 minuter, tips?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Känns som att jag är den enda jäveln som inte träfffar fast jag håller siktet stilla på dom i 2 minuter, tips?

De flesta kanoner på låga tiers är hemskt opricksäkra. Du kan inte göra så mkt mer än att vänta tills siktet har minskat till sin minsta storlek innan du skjuter, ibland är din gunner full på fermenterad bromsvätska och då siktar han inte så bra Och glöm inte att det tar tid för ditt skott att komma fram, så skjuter du på en tank i rörelse på lite avstånd måste du kompensera för detta genom att sikta lite framför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

De flesta kanoner på låga tiers är hemskt opricksäkra. Du kan inte göra så mkt mer än att vänta tills siktet har minskat till sin minsta storlek innan du skjuter, ibland är din gunner full på fermenterad bromsvätska och då siktar han inte så bra Och glöm inte att det tar tid för ditt skott att komma fram, så skjuter du på en tank i rörelse på lite avstånd måste du kompensera för detta genom att sikta lite framför.

Misstänkte nästan att det var så (kan omöjligt vara så att jag var dålig ), får väl slänga ut ryssens vodka och fransmannens vinflaskor ur tanken då.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Misstänkte nästan att det var så (kan omöjligt vara så att jag var dålig ), får väl slänga ut ryssens vodka och fransmannens vinflaskor ur tanken då.

Crew gör enorm skillnad med, på lägre tiers har man oftast bara 50% crew. Hoppen till 75 och 100% är enorma.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

En annan irriterande sak är att man alltid får möta tanks som är så jävla mkt bättre än en själv.. alltid att jag får möta tanks som är 3 klasser över mig som skjuter ett skott så man dör varje gång och skulle jag smyga mig på nån och skjuter dem i röva så får man som svar "Did not penetrate" eller " It bounced off!" så sjukt irriterande! är det inte meningen att man skall ha nån chans efter T3?

Det du skriver kände jag själv väldigt länge men efter att jag kommit upp i tier 5-6 tanks och högre så har det vänt. När jag kör med min nuvarande KV-4 så är jag oftast på den övre halvan med tanks i mitt lag. Jag gissar att det bara har att göra med vanlig sannolikhet att man oftare hamnar med bättre tanks om man har en kass tank resp. att man oftare hamnar med sämre tanks om man har en bättre tank.
Undantaget är ju light tanks och artilleri som oftast matchas mot högre tiers.

Ang det sista du skrev så är det nåt som irriterar mig enormt mycket mer, och det är när man penetrerar motståndarens tank men gör 0 i skada. grrr >:-(
Ett tips är att kolla youtubeklipp efter "weakspots" på olika tanks. Börja med dom tanksen du retar dig på mest. hehe