Åsikter på detta datorbygge innan beställning?

Permalänk
Medlem

Åsikter på detta datorbygge innan beställning?

Hej

Jag har precis plockat ihop en dator på inet för ca 9 000 kr och skulle bara vilja få eran feedback på bygget innan det beställs!
Datorn ska användas främst för spel t.ex skyrim,bf3.
Max budgeten ligger på max 10 000kr.

Mina frågor är:
Kommer alla komponenter att passa ihop?
Är bygget prisvärt,skulle jag kunna få mer för pengarna?
Är det bättre att lägga ut pengarna på ett 670 grafikkort istället för ett 660 och där med dra ner lite på de andra komponenterna?

All feedback uppskattas!!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2421719/2012-10-15

Tack och hej!

Permalänk
Medlem

Det finns ett färdigbyggt paket med något sämre processor, men med större hårddisk (2 Tb) och ett GTX 670 samt DVD-brännare för 8990 kr. Monterat och klart med Windows 7 och ett tangentbord och mus som ingår (kostar egentligen ca. 600 kr). Har sagt det förr och säger det igen, det är inte alltid det lönar sig att bygga själv. Här kommer en länk:

http://cdon.se/hemelektronik/thor_veor_v.2_-_intel_i5-3450_-_...

Det tycker jag är ett bättre och billigare spelpaket än det du plockade ihop på Inet, grafikkortet som ingår är avsevärt bättre men processorn är som sagt inte riktigt lika vass.

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Medlem

Har också kollat in det paketet, du anser alltså att det är mer prisvärt?

Permalänk
Skrivet av majz:

Har också kollat in det paketet, du anser alltså att det är mer prisvärt?

Beror på om du vill överklocka eller inte, processorn på THOR datorn är inte upplåst.

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Thor-datorn är i grund och botten mer prisvärd ja (det är ett bra kampanjpris). MEN processorn i den har ingen upplåst multipel för överklockning om det är av intresse, isåfall får du gå på lösa delar och nöja dig med sämre grafikkort osv och då är ditt paket på inet helt ok även om jag personligen valt lite annorlunda

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Eftersom du främst ska ha datorn till spel så är ju grafikkortet en enskilt viktigare komponent än processorn. Den processorn i Thor-paketet är fullgod för spel, en överklockad processor kan ju iofs förbättra spelprestandan, men inte alls i samma grad som ett "hetare" grafikkort. Ska du spela bör du prioritera grafikkortet tänker jag - den processorn i Thor-datorn är dock helt OK. Plus att du sparar 600 spänn och får med lite gratis tillbehör som ett fint tangentbord och en fin mus För ditt syfte känns Thor-datorn klart mer prisvärd helt enkelt.

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Medlem

Är för tillfället inte intresserad av överklockning, men om man skulle ångra sig är det väl bara uppgradera?
Ni skulle alltså satsa på thor datorn?

Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av majz:

Är för tillfället inte intresserad av överklockning, men om man skulle ångra sig är det väl bara uppgradera?
Ni skulle alltså satsa på thor datorn?

Tack för alla svar!

isåfall, köp thos-datorn ja det går att uppgradera senare om du vill det (det blir antagligen till att köpa processor begagnat isåfall då intel byter processorsockel ganska ofta, alternativt både moderkort och processor nytt). som sagt är den enskilt viktigaste komponenten för spel grafikkortet, och med thor-datorn får du ett bättre grafikkort för samma pris

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII