Time Capsule, DS-212J eller något helt annat?

Permalänk

Time Capsule, DS-212J eller något helt annat?

Gick in i en affär och köpte mig den minsta/billigaste Netgear modem jag kunde hitta, fungerar sådär. I en radie på 4-5 m om man inte stänger dörrar. Så nu tänkte jag uppdatera mitt lilla trådlösa nätverk hemma i lägenheten. Tänkte be er ”experter” om lite råd inför nästa köp så att jag inte gör samma tabbe igen.

Såg ett gammalt avsnitt av entligen hemma med nätverks hårdiskar och blev lite nyfiken på sånna.

Krav:
Koppla till inkommande fiber från Bahnhof.
Har en 2:a på 54m2 Vill gärna ha täckning även om jag stänger någon dörr.
Kunna koppla upp imac, iphone, bärbar pc och en Canon skrivare med wifi. (allt är sällan på samtidigt, möjligt att det tillkommer fler i framtiden)
Hårdisk som jag kan komma åt från både mac, pc och kanske även iphonen.

Tittade först på applestore sidan och hittade Time Capsule vilket verkade vara en trevlig mackapär. Men läste ett inlägg i ett forum där den blev ganska dissad då det lät som hårdiskarna gick sönder, men där tipsade dom om Synology NAS server DS-212J vilket också verkar vara något trevligt.

Fördelen jag såg med Time Capsule var att man kunde ha ett gästnätverk om man får hem någon och man inte vill visa sinna hårdiskar för. Kanske går på DS-323j med?

Vad tror ni på?
Eller finns det något annat? Fungerar det kan jag tänka mig den prisnivån dom här låg på