Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

tack! double facepalm

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Väntan är jobbig, får verkligen hoppas den inte blir försenad utan kommer i mitten av november!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hade du inte tröttnat på din tröja om du var tvungen att använda den varje dag?
Svart däremot smälter in bättre vilket gör att man inte tröttnar lika snabbt på den tror jag eftersom det är en väldigt neutral färg.

Det skulle ju gälla en svart tröja också. Bara fegisar köper en svart Lumia imo sen kan man ju ändå variera med ganska många färger på tiles som fungerar med gult men det är ju såklart inte i samma utsträckning som den svarta. Å andra sidan är den lika svart, tråkig och vanlig oavsett färgen på tiles.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Jag förväntar mig den i början av november annars blir jag besviken, Nokia är redan "sen i racet" sas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Jag förväntar mig den i början av november annars blir jag besviken, Nokia är redan "sen i racet" sas

Skickades från m.sweclockers.com

Tror den börjar säljas 1:a November i Tyskland iaf, blir nog inte så mycket senare här.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av cruZZade:

Det skulle ju gälla en svart tröja också. Bara fegisar köper en svart Lumia imo sen kan man ju ändå variera med ganska många färger på tiles som fungerar med gult men det är ju såklart inte i samma utsträckning som den svarta. Å andra sidan är den lika svart, tråkig och vanlig oavsett färgen på tiles.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror dom flesta hade valt en svart tröja framför en gul om man hade varit tvungen att ha den i ca 2år.
När man har tröttnat på färgen så kan man iallafall vara glad att det är en neutral färg iallafall:-)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Precis, sen är det inte många minuter man spenderar att kolla på baksidan där 99% av färgen är.
Istället har man ett gult band runt mobilen istället för ett svart där displayen "poppar" lite mer
Med gula tiles om man nu vill det

Permalänk
Medlem

Beställde gul och ska macha med röda tiles och röd fatboy-kudde.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GeneralRushHour:

Precis, sen är det inte många minuter man spenderar att kolla på baksidan där 99% av färgen är.
Istället har man ett gult band runt mobilen istället för ett svart där displayen "poppar" lite mer
Med gula tiles om man nu vill det

...för att inte nämna det obligatoriska silicon cover som kan köpas i valfri färg... NOOOT!, behövs inte på en gedigen lur!

Bara väntar på dropp-tester förresten, tror den klarar sig ypperligt mot konkurenterna!

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

...för att inte nämna det obligatoriska silicon cover som kan köpas i valfri färg... NOOOT!, behövs inte på en gedigen lur!

Bara väntar på dropp-tester förresten, tror den klarar sig ypperligt mot konkurenterna!

Jag tror jag hörde att de sa någonting i deras WP8 presentation att den skulle vara lite tåligare än Lumia 800.

Lite jobbig video att titta på, men den visar iaf drop tests: http://www.youtube.com/watch?v=8N6uq8eltm0

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Permalänk

Läste nåt om att en del om varför vikten är rätt hög är pga av förstärkning.

Sen kommer den med Gorilla Glass 2, ännu bättre glas m.a.o.

Skön video om glaset, bra studs

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Läste nåt om att en del om varför vikten är rätt hög är pga av förstärkning.

Sen kommer den med Gorilla Glass 2, ännu bättre glas m.a.o.

Skön video om glaset, bra studs

http://www.youtube.com/watch?v=wT8xI4PEU8c

Jag tvekar inte att Gorilla glass är starkt, men ta gorilla glaset på t.ex. S3. Det finns inte någon ömtåligare telefon än denna. En polare som hade ett läderfodral, tappar den på marken och den fick en spricka.
Men det är även lite positivt, det är denna ömtålighet på S3an som fick mig att inte köpa en. Väntade en stund och sedan upptäckte jag 920'n!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Skrivet av elkeR:

Jag tvekar inte att Gorilla glass är starkt, men ta gorilla glaset på t.ex. S3. Det finns inte någon ömtåligare telefon än denna. En polare som hade ett läderfodral, tappar den på marken och den fick en spricka.
Men det är även lite positivt, det är denna ömtålighet på S3an som fick mig att inte köpa en. Väntade en stund och sedan upptäckte jag 920'n!

Det är nog problemet

Permalänk

Grejen är att Gorilla Glass verkar så jävla bra när man kollar sådana filmer sedan räcker det med att man har lite grus i fickan så är mobilen repad ändå. Tråkigt men sant.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Vilka fler mobiler än 920 har Gorilla Glass2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Vilka fler mobiler än 920 har Gorilla Glass2?

SGS3 har det vet jag, kanske även iPhone 5 men det skriver dom som vanligt aldrig ut.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur är apparna till denna telefonen? Finns saker så som Spotify, SEB eller andra bankappar, spel? Kanske inte viktigaste men kul med lite spel också. Om jag byter så byter jag från min iPhone 4 till denna, och jag vill verkligen inte bli besviken. Hade vart kul om någon kunde hjälpa mig att svara på dessa frågor.

* Apputbud

* Skärmen, om vi jämför med te.x iPhone 5 eftersom att det är den och denna jag väljer mellan

* Hur känns den i "flyet", om det är någon som har testat då med beta eller liknande

* Hur fungerar Windows 8 på telefon

Hade vart hur bra som helst om någon kunde hjälpa mig lite här

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Hur är apparna till denna telefonen? Finns saker så som Spotify, SEB eller andra bankappar, spel? Kanske inte viktigaste men kul med lite spel också. Om jag byter så byter jag från min iPhone 4 till denna, och jag vill verkligen inte bli besviken. Hade vart kul om någon kunde hjälpa mig att svara på dessa frågor.

* Apputbud

* Skärmen, om vi jämför med te.x iPhone 5 eftersom att det är den och denna jag väljer mellan

* Hur känns den i "flyet", om det är någon som har testat då med beta eller liknande

* Hur fungerar Windows 8 på telefon

Hade vart hur bra som helst om någon kunde hjälpa mig lite här

Finns över 100k appar och detta ökar, trots att MS inte fått tummen ur att leverera SDK än...
Senasta i5:an klarar sig vida bättre i droptest än de tidigare, kan inte se att en 920 klarar sig sämre dock p.g.a. solidare byggdesign men detta får anses som en gissning.
Gå till butik och testa Lumia 900, du kommer att bli förvånad över flytet och då ska 920 vara mycket bättre.
WP8 som mjukvara, igen, kolla 900:an och lägg till typ 30% i smidighet.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Finns över 100k appar och detta ökar, trots att MS inte fått tummen ur att leverera SDK än...
Senasta i5:an klarar sig vida bättre i droptest än de tidigare, kan inte se att en 920 klarar sig sämre dock p.g.a. solidare byggdesign men detta får anses som en gissning.
Gå till butik och testa Lumia 900, du kommer att bli förvånad över flytet och då ska 920 vara mycket bättre.
WP8 som mjukvara, igen, kolla 900:an och lägg till typ 30% i smidighet.

Och jag har 100k pennor i skolan men ingen av dem funkar Jag får läsa lite mer och vilka appar som kommer dit så jag vet mer exakt.

När exakt är det den kommer ut :)?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Hur är apparna till denna telefonen? Finns saker så som Spotify, SEB eller andra bankappar, spel? Kanske inte viktigaste men kul med lite spel också. Om jag byter så byter jag från min iPhone 4 till denna, och jag vill verkligen inte bli besviken. Hade vart kul om någon kunde hjälpa mig att svara på dessa frågor.

* Apputbud

* Skärmen, om vi jämför med te.x iPhone 5 eftersom att det är den och denna jag väljer mellan

* Hur känns den i "flyet", om det är någon som har testat då med beta eller liknande

* Hur fungerar Windows 8 på telefon

Hade vart hur bra som helst om någon kunde hjälpa mig lite här

*Finns runt 100.000 + appar på Windows market så att säga. 600 000 android och lite mer på iOS. Alla de viktiga appsen finns ju såklart på denna telefon, den stora skillnaden är egentligen att på de andra markets så finns det flera väldigt likadana spel/program. Sen har även Nokia utvecklat några riktigt innovativa appar, kan leta efter något exempel om du vill.

*Skärmen ska vara den absolut bästa på marknaden. Den har mer Pixel per inch, du slipper t.ex. ta av dig vantarna när du använder skärmen då den funkar med vilka vantar som helst.

*Med "flyet" menar du hur den flyter på rent generellt? Isåfall enligt det man sett så flyter den på riktigt smooth. Inte sett något fel hittills på det jag sett, men man har inte heller riktigt fått se hela WP8 än heller. Återstår att se, men det skulle förvåna mig riktigt mycket ifall den inte flöt på perfekt. Med största sannolikhet så gör den det, så det är inget att oroa sig för.

*Man vet inte riktigt då det inte har blivit fullt announcat än. Men utseendet och basic funktionen ser du på vilken video som helst. Titta på denna t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=8Q8tlSDpVDI

Du behöver inte spotify då du har Nokia Music. Det är helt gratis och känns lite mer utvecklat än spotify appen som finns på ios, android och WP. Dock finns det lite mindre låtar.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Hur är apparna till denna telefonen? Finns saker så som Spotify, SEB eller andra bankappar, spel? Kanske inte viktigaste men kul med lite spel också. Om jag byter så byter jag från min iPhone 4 till denna, och jag vill verkligen inte bli besviken. Hade vart kul om någon kunde hjälpa mig att svara på dessa frågor.

* Apputbud

* Skärmen, om vi jämför med te.x iPhone 5 eftersom att det är den och denna jag väljer mellan

* Hur känns den i "flyet", om det är någon som har testat då med beta eller liknande

* Hur fungerar Windows 8 på telefon

Hade vart hur bra som helst om någon kunde hjälpa mig lite här

- Bra app utbud sett internationellt, men sämre tyvärr med svenska appar, SEB har ingen bankapp ännu. För mig är det inget problem och lär komma fler appar framöver, men bra å veta
- Skärmen är tekniskt bättre än Iphone 5, men har själv inte sett den på femman, man kan använda handskar och den ska vara extra bra i exempelvis solljus
- Flytet i 7.5 är magiskt, så kommer bli grymt även i åttan!
- Jag har som sagt inte testat åttan utan 7.5 och älskar det, bra uttänkt och riktigt smidigt

Permalänk
Medlem

hur fungerar den trådlösa laddningen egentligen? är det ett externt batteri som man lägger i o sen laddas det eller?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elkeR:

Jag tvekar inte att Gorilla glass är starkt, men ta gorilla glaset på t.ex. S3. Det finns inte någon ömtåligare telefon än denna. En polare som hade ett läderfodral, tappar den på marken och den fick en spricka.
Men det är även lite positivt, det är denna ömtålighet på S3an som fick mig att inte köpa en. Väntade en stund och sedan upptäckte jag 920'n!

Kan inte annat än att hålla med, S3:an är usel i hållbarhet, returer hela tiden (mitt företag alltså)... Misstänker att de har ett för tunt glas på den helt enkelt eller så är G2 en enda stor jävla bluff.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

hur fungerar den trådlösa laddningen egentligen? är det ett externt batteri som man lägger i o sen laddas det eller?

På 920 är det bara att skaffa en laddplatta o köra.

http://www.youtube.com/watch?v=0tT4ws9KauQ&feature=youtube_gd...

Tull 820 köper man ett skal med ett sådant batteri inbyggt, typ som magic charger till magic mouse. Är för övrigt nyfiken på om den kan ladda telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Kan inte annat än att hålla med, S3:an är usel i hållbarhet, returer hela tiden (mitt företag alltså)... Misstänker att de har ett för tunt glas på den helt enkelt eller så är G2 en enda stor jävla bluff.

Det har nog att göra med ramen som sitter runt S3.an

Den är gjort av plast och är väldigt tunn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

På 920 är det bara att skaffa en laddplatta o köra.

http://www.youtube.com/watch?v=0tT4ws9KauQ&feature=youtube_gd...

Tull 820 köper man ett skal med ett sådant batteri inbyggt, typ som magic charger till magic mouse. Är för övrigt nyfiken på om den kan ladda telefonen.

fattar fortfarande inte, hur blir den trådlös? sitter ju en kabel i telefonen (fast inte i väggen, vet det) och det är ju inte så att man har oändligt med laddning i den plattan...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

fattar fortfarande inte, hur blir den trådlös? sitter ju en kabel i telefonen (fast inte i väggen, vet det) och det är ju inte så att man har oändligt med laddning i den plattan...

va? tråden sitter ju i laddplattan.. telefonen ligger på laddplattan.

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

fattar fortfarande inte, hur blir den trådlös? sitter ju en kabel i telefonen (fast inte i väggen, vet det) och det är ju inte så att man har oändligt med laddning i den plattan...

Det tar 2 sekunder att gå in på antingen nokia eller youtube och leta efter wireless charging, så svårt är det inte.

Du har en platta med kabel i väggen. Sen lägger du din mobil trådlöst på den plattan och zimsalabim, mobilen laddas.