extern hdd islängd i burken, hittas inte

Permalänk
Medlem

extern hdd islängd i burken, hittas inte

min WD usb disk började glappa i usb adaptern, så jag tog bort den ur lådan och satte in den i stationära burken istället, men den syns inte i windows, inte ett spår...har jag missat nått? måste väl funka ändå tycker jag, det är ju en vanlig sata fast med ett expansionskort som ger usb och vägguttag liksom..

kan nämna att i bios syns den minsann....

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk

Du få gå in i Computer management -> Storage och ge hhd'n en bokstav

Permalänk
Medlem

Win+E -> Högerklicka "My computer" -> "Manage" -> "Disk Management" -> Högerklicka på disken om den syns där och "assigna" en bokstav och mounta den så ska det funka. Lätt att göra när man väl ser det.

Mvh

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Ska prova, tack för svaren

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Medlem

skumt, det fanns ingen partition på disken, konstigt eftersom den inte var tom... så jag fick göra en och nu syns den, men disken är på 1tb, partitionen är 931gb? och alla filer som fanns på (20tal filmer och lite kort typ) är liksom inte med, det känns som att disken vill kopplas in med usb för att kunna visa innehållet på nått sätt, vilket låter helt absurt

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Medlem

Kontrollerkort i usb lådor har ibland egna filsystem och tabbeller. testa getdataback för att se om du hittar dina gamla filer.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com