Battlefield 3 får färgjustering via konsolkommando

Permalänk
Skrivet av SuperChefen:

Har inte hängt med tillräckligt och är för lat för att läsa Vill folk ha ljusare eller mörkare färger?

Det är det blåa filtret som folk vill ha bort. Så att allt blir färggladare.

Permalänk
Medlem

gott!

Har inte velat spela spelet på grund av den trista färgen i spelet, samma var det med GTA IV innan jag kunde modda det med "Icenhancer", nu har jag nästan spelat 25 timmar GTA IV denna veckan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

När man läser många av dessa kommentarer så kan man nästan tro att man hamnat på Swegnällers, nu när Dice ordnat det här till er som fick era ögon sönder smälta pga den blå nyansen, ja då är man inte nöjd ens där.

Antar att det är många här som har curling föräldrar som fått allt de villat ha bara man gnällt tillräckligt länge.

Skäms på er!

När man läser sådana här kommentarer hela tiden så kan man också tro att man hamnat på "Swegnällers", med tanke på att det kommer en kommentar som din i nästan alla trådar. BTW så är det förmodligen olika personer som klagar nu än de som gjorde det förr.

Permalänk
Medlem

Då slipper man allt jävla gnäll, skönt.

Permalänk
Medlem

Mycket bra gjort dice !! nu vart man helt plötsligt sugen på att spela igen

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

När man läser många av dessa kommentarer så kan man nästan tro att man hamnat på Swegnällers, nu när Dice ordnat det här till er som fick era ögon sönder smälta pga den blå nyansen, ja då är man inte nöjd ens där.

Antar att det är många här som har curling föräldrar som fått allt de villat ha bara man gnällt tillräckligt länge.

Skäms på er!

Håller med dig till 100%
Gnälls så in i h-lvete!

Jag tycker det är kul att DICE tänkte till och gjorde rätt att fixa detta så man själv får välja om man vill ha det eller inte.
Det kan även få tillbaka eller få nya spelare att spela bf3. Sen få oss som ville ha den möjligheten att på vissa banor stänga av det så att vi stannar kvar.

Nä, tumme upp DICE.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Vilken skit!

fattar inte att de flesta vill att det skall se ut som en charterbroschyr!
Ge DICE litet credd i stället för de vågat vara artistiska och inte fallit för det uppenbara!

Hyr sällskapsresan i stället, eller spela far cry. Eller varför inte tetris!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

varför kan inte bara dice anställa grabben som gjorde färgjusteringsprogrammet och låta användarna själva få välja om de vill ha snyggare typ textur av färgen om man kan säga så. Det här moddet är lite som på skyrim och vad gör väl det. Om dice vet att det är inom punkbusters ramar så är väl allt okej, tycker jag.

Det är konsolkommandot som dice vill integrera in i bf3 verkar bara vara ett stort skämt genom att vissa sikten på vapnen kan fucka upp och det hade det inte gjort med grabbens "mod".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

När man läser sådana här kommentarer hela tiden så kan man också tro att man hamnat på "Swegnällers", med tanke på att det kommer en kommentar som din i nästan alla trådar. BTW så är det förmodligen olika personer som klagar nu än de som gjorde det förr.

Antar att jag prickade en nerv här?

Olika personer må hända men de gnäller ju alla över samma strunt sak.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av Lundiin:

JARÅ!

När kommer nästa patch?

Med nästa expansion antagligen.

Permalänk
Medlem

frågar är ju när patches släpps. jag chansar på december tillsammans med DLC

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Vilken skit!

fattar inte att de flesta vill att det skall se ut som en charterbroschyr!
Ge DICE litet credd i stället för de vågat vara artistiska och inte fallit för det uppenbara!

Hyr sällskapsresan i stället, eller spela far cry. Eller varför inte tetris!

Varför inte låta folk ha olika tycke och smak? Vissa tycker att ett färgglatt BF3 är snyggare än ett blått BF3, och vise-versa. Finns egentligen inget att förstå.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk

Kul att se att de implementerar det här. Förhoppningsvis så dröjer inte uppdatering allt för länge

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

*slow clap* Fan vad skönt nu kommer bf3 kännas som ett nytt spel.

Permalänk
Sötast
Skrivet av wankeer:

När man läser många av dessa kommentarer så kan man nästan tro att man hamnat på Swegnällers, nu när Dice ordnat det här till er som fick era ögon sönder smälta pga den blå nyansen, ja då är man inte nöjd ens där.

Antar att det är många här som har curling föräldrar som fått allt de villat ha bara man gnällt tillräckligt länge.

Skäms på er!

De har efter 12 månader, fixat ett problem.... halvt som halvt...litegrann......visa ett konsolkommando....fast inte nv...

Du är den perfekta kunden.

Permalänk
Hedersmedlem

Blir absolut att testa, vill ju dock inte att det ska se för pastelligt ut. Lite rått och jävligt får det allt vara i krig.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

De har efter 12 månader, fixat ett problem.... halvt som halvt...litegrann......visa ett konsolkommando....fast inte nv...

Du är den perfekta kunden.

Vad bra att du kommer hit och spyr galla över "alla" problem som finns i BF3.

Varsågod min vän, eftersom du verkar tro att alla buggar, problem osv är enkelt fixat så kan du sätta dig ner Designa och skriva ett spel samtidigt som du har några som gnäller över att det finns problem.

Buggar och problem följer med när man köper någon sorts programvara.. Det är omöljigt för kodare att skriva en helt felfri källkod som fungerar med all hårdvarasom finns på marknaden. Dagens ungdomar förväntar sig av någon dum anledning att programmerare ska följa deras önskningar och kommando på studs. Gör dem inte det så är alla dumma i huvudet och efterblivna och borde dö med ena pungkulan hängandes i trädet.

Rage mode deactivated!

Ha en bra helg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

De har efter 12 månader, fixat ett problem.... halvt som halvt...litegrann......visa ett konsolkommando....fast inte nv...

Du är den perfekta kunden.

Problem? Hade Dice sett designen av spelet som ett problem hade dom nog inte designat spelet så i första taget. Det är ett designval som jag visserligen själv kan tycka är lite dumt, men det är fortfarande i grund och botten inget "problem". Ser för glatt ut utan filtret i mina ögon, inte alls naturligt. Skulle vilja ha nåt mellanting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Dice måste ha världens otacksammaste jobb.
Sönderspammade av gnälliga testosteronungdomar trots att de levererar grymma spel hela tiden och visat vart skåpet ska stå.

Men kunden har alltid(nästan)rätt!

Gillade din kommentar. Men det här med att kunden alltid har rätt är inte sant någonstans.
Kunden i detta fall är som sagt gnälliga testosteronungdomar som spammar sönder Dice/EAs forum. Vi andra som är nöjda kliar oss i huvudet och hoppas innerligt att företag ska sluta lyssna på den huvudlösa och ljudliga pöblen.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Vilken skit!

fattar inte att de flesta vill att det skall se ut som en charterbroschyr!
Ge DICE litet credd i stället för de vågat vara artistiska och inte fallit för det uppenbara!

Hyr sällskapsresan i stället, eller spela far cry. Eller varför inte tetris!

trött man blir på sådana som dig.. finns ingen som tvingar dig att slå på detta och det är faktiskt folk (inklusiv mig) som inte velat spela BF3 förut eftersom det har sett så livlöst ut..

DICE ger oss det vi vill ha (de flesta iaf, resten kan ju fortsätta spela med blått flimmer) helt enkelt och gör fler nöjda genom fler alternativ, kolla bara hur GTA IV fortfarande är vid liv tack vare sitt aktiva moddnings community

själv har jag suttit och moddat GTA IV för att bli så färgrikt som möjligt

Bilder:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1037505...
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1037515...
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1037517...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Vilken skit!

fattar inte att de flesta vill att det skall se ut som en charterbroschyr!
Ge DICE litet credd i stället för de vågat vara artistiska och inte fallit för det uppenbara!

Hyr sällskapsresan i stället, eller spela far cry. Eller varför inte tetris!

Vad är det för fel med att erbjuda både och? Alla parter blir nöjda.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ohlert90:

Vad bra att du kommer hit och spyr galla över "alla" problem som finns i BF3.

Varsågod min vän, eftersom du verkar tro att alla buggar, problem osv är enkelt fixat så kan du sätta dig ner Designa och skriva ett spel samtidigt som du har några som gnäller över att det finns problem.

Buggar och problem följer med när man köper någon sorts programvara.. Det är omöljigt för kodare att skriva en helt felfri källkod som fungerar med all hårdvarasom finns på marknaden. Dagens ungdomar förväntar sig av någon dum anledning att programmerare ska följa deras önskningar och kommando på studs. Gör dem inte det så är alla dumma i huvudet och efterblivna och borde dö med ena pungkulan hängandes i trädet.

Rage mode deactivated!

Ha en bra helg

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen aning vem som gjort dig så arg/ledsen till att börja med, men jag hoppas att det känns bättre nu när du fått släppa ut lite ilska iallafall.
Jag inser att ingen av texten är riktad åt mig då vi verkar diskutera olika ämnen men jag hoppas iallafall att det känns bättre nu.

Hoppas att även du har en trevlig helg

Skrivet av Lidodido:

Problem? Hade Dice sett designen av spelet som ett problem hade dom nog inte designat spelet så i första taget. Det är ett designval som jag visserligen själv kan tycka är lite dumt, men det är fortfarande i grund och botten inget "problem". Ser för glatt ut utan filtret i mina ögon, inte alls naturligt. Skulle vilja ha nåt mellanting.

Du har rätt, problem var inte alls rätt ord, fast det du sa var smart, man kunde ju nästan fått ha 3-4 olika val kanske som passar alla. Problemet är att de inte tjänar pengar på det, så de körde på premium istället

Permalänk
Medlem

"Kalms varnar dock för vissa sidoeffekter med färgfunktionen avslagen, bland annat att spelets IRNV-sikten inte kommer fungera korrekt. "

HAHA veckans !!!!!! då Dice nerfat skiten ur IRNV siktet så det inte ens är andvändbart så var det ju onödigt ens kläcka ur sig detta... från början hade ALLA det siktet och "dice way " nerfat det från OP till värre än oanvändbart så... finns inget mellanting..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Antingen ska ALLA ha det, eller så ska INGEN ha det. Fuskigt när någon "ser bättre" än motståndaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

De har efter 12 månader, fixat ett problem.... halvt som halvt...litegrann......visa ett konsolkommando....fast inte nv...

Du är den perfekta kunden.

Nja det är jag inte, jag gnäller inte över lite blå färg helt enkelt. Ett problem hade det varit om hela skärmen blivit svart vid spelande.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Enligt flera olika communityn ska man kunna finjustera färgerna i spelet med en av spelets config-filer. Tar man först bort det blå filtret är det alltså bara göra resten i den filen, så blir det inga konstigheter vid spelandet överhuvudtaget. Det är inte emot några regler heller och de som tycker att spelet ser bra ut som det gör - ändra inget då

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Trevligt!

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Dice måste ha världens otacksammaste jobb.
Sönderspammade av gnälliga testosteronungdomar trots att de levererar grymma spel hela tiden och visat vart skåpet ska stå.

Men kunden har alltid(nästan)rätt!

Ja, nu ska vi väl ändå ta det jävligt lugnt här!
DICE är ju inte några helgon precis, mycket snack och liten verkstad där! Herregud simplaste lilla problemet kan ju ta ett halvår för dom att fixa!
Helt otroligt att de ens gick med på det här och då gör de ändå det på ett ganska "fult" sätt.
Skulle vara kul om de gav ett val när man startade spelet och sedan visade upp statistik på vilka som valde vad! Skulle ju tippa på de "nya" färgerna!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120bin:

Antingen ska ALLA ha det, eller så ska INGEN ha det. Fuskigt när någon "ser bättre" än motståndaren!

Dice har själva kommit fram till att man inte ser fiender bättre utan filtret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120bin:

Antingen ska ALLA ha det, eller så ska INGEN ha det. Fuskigt när någon "ser bättre" än motståndaren!

Som folk har skrivit så ser man inte fiender bättre, men en del klarar inte av den blå färgen då den verkligen är jobbig för ögonen.
Blir mycket behagligare att kolla på när det blåa filtret försvinner helt enkelt, tycker man får lite ont i huvudet av den starka blåa färgen, speciellt på Death Valley, fy fan... Nackskott på designern..

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)