Permalänk

Är det någon här som provat 11"-aren av Webhallens config? Jag är ruggigt sugen på den när den finns i lager igen...

Jag reser mycket i jobbet och det hade vart fint med en liten men kraftfull laptop som pallar de flesta spel osv...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 - Nätaggregat: Antec High Current Gamer 750W - Moderkort: ASUS P8P67 Deluxe B3
Processor: Intel Core i7-2600K - Kylare: Zalman CNPS9900 MAX - RAM: 16GB Corsair XMS3 Vengeance 1600MHz
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 780 3GB DirectCU II - SSD: Kingston Hyper X 120 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av silenzer123:

Är det någon här som provat 11"-aren av Webhallens config? Jag är ruggigt sugen på den när den finns i lager igen...

Jag reser mycket i jobbet och det hade vart fint med en liten men kraftfull laptop som pallar de flesta spel osv...

Jag har faktiskt precis hämtat ut det från posten och har öppnat den och kollat på den lite.

Av mitt första intryck så må jag säga att den är riktigt snygg, jag hade förväntat mig en annan färg mer lik den som finns på deras bild på hemsidan
men den är faktiskt mer "Grå,svart". Den är extremt liten måste jag säga, är det en liten dator med kräm i man är ute efter så kan jag absolut rekommendera denna. Jag har dock varit i andra tankar på sistone, så jag skall imorgon åka iväg och jämföra denna 11,6" med asus g55vw som är en 15,6".
Asus 55GVW är som alla vet snäppet starkare i grafiken men den är också bra mycket större så jag vill som sagt åka och kolla på denna asus och känna lite på den och jämföra för jag vill verkligen inte slänga ut flera tusen på en dator som jag kanske ledsnar på om 1,2,3 månader för att de är för liten.

Men åter till topic, har du några frågor som du skulle vilja ha besvarade så skall jag försöka hjälpa dig med detta :). Spel kanske jag inte hinner testa då jag kanske rent av byter ut denna mot en annan som tex asus g55VW (Känns inte troligt just nu), men jag har kollat på youtube videos om där dom testar denna maskin i spel dock är det ju sager alt clevo w110er från avadirect då men det är vad jag kan förstå exakt samma prestanda men där verkar det som om denna maskinen klarar de flesta spel..kanske inte på ultra med världens bästa fps men sänker man ner till medium i grafik så verkar man ligga på 60+ i fps. Men du kan själv söka på youtube och kolla hur den fungerar i spel, alla andra frågor ska jag göra mitt bästa med att svara på.

Permalänk

Tack för infon, låter ju riktigt lovande! Jag har lite samma tankar som dig dock runt storleken... Kan den va för liten, har en gammal EEE pc nu, 10 tum... Den är ju i absolut minsta laget, så det här tåls att fundera lite mer på...

Tack igen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 - Nätaggregat: Antec High Current Gamer 750W - Moderkort: ASUS P8P67 Deluxe B3
Processor: Intel Core i7-2600K - Kylare: Zalman CNPS9900 MAX - RAM: 16GB Corsair XMS3 Vengeance 1600MHz
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 780 3GB DirectCU II - SSD: Kingston Hyper X 120 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av silenzer123:

Tack för infon, låter ju riktigt lovande! Jag har lite samma tankar som dig dock runt storleken... Kan den va för liten, har en gammal EEE pc nu, 10 tum... Den är ju i absolut minsta laget, så det här tåls att fundera lite mer på...

Tack igen!

Ja du ska tänka på att knapparna är riktigt små. Det är nog det mesta som oroar mig, man trycker fel om vartannat, men om man ändå
har tänkt att koppla ett tangentbord på sidan om detta så ser jag ingen anledning till att det skulle vara ett större problem.
Ja ee pc är verkligen i minsta laget, de tycker jag är alldeles för litet. Men jag återkommer med mer info så fort jag har bestämt mig om att behålla denna alt. kanske skaffa en större fast med samma kräm i (kanske lite mer). Webhallens 15,6 tum kanske? dock 4 k dyrare, dvs 4000 kr för bara grafikkortet nästan. Kanske är värt det?

Permalänk
Medlem

Tänka sig det blev faktiskt en återlämning i fredags inne på webhallen och bytte nästan utan kostnad till en asus g55vw då jag blev väldigt såld.
Så nu kan jag inte ge några mer svar på era frågor om webhallen config.
Tack och hej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ts85:

Tänka sig det blev faktiskt en återlämning i fredags inne på webhallen och bytte nästan utan kostnad till en asus g55vw då jag blev väldigt såld.
Så nu kan jag inte ge några mer svar på era frågor om webhallen config.
Tack och hej.

Vänta lite här.. Hann du pröva datorn? Starta eller bara öppna uppförpackningen och ändå få göra retur? -Dom tar väl bara retur om produkten för obruten?

Jag menar jag noterade på min förpackning till 303v2 var satt med två stycken packtejp över en tidigare tejp + att "flärpen" men drar ut när man öppnar förpackningar var lätt sönder riven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plosky:

Vänta lite här.. Hann du pröva datorn? Starta eller bara öppna uppförpackningen och ändå få göra retur? -Dom tar väl bara retur om produkten för obruten?

Jag menar jag noterade på min förpackning till 303v2 var satt med två stycken packtejp över en tidigare tejp + att "flärpen" men drar ut när man öppnar förpackningar var lätt sönder riven.

Vid köp i butik så får du ej bryta plomberingen av förpackningen men då du beställer ifrån postorder dvs deras webblager så får du 14 dagars ångerrätt även vid bryten förpackning, samt att du får starta upp datorn och testa den. Dock måste den återställas så att när du startar datorn för första gången så skall den vilja "ställa in windows" etc.

Om du ringer deras support så kommer du få höra precis samma sak.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, i dagsläget kan vi bara få tag i 11-tums blank skärm tyvärr.

Rabatten hade vi som ett introduktionserbjudande för befintliga medlemmar fram till sista augusti så det var över en månad sedan vi tog bort det. Inga fler kampanjer är planerade just nu.

Hej igen!

Finns det nu samma dator fast med matt skärm? 0401V1? Har denna V1:a både matt och Arctic kylpasta?

/MrK

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrKnackebrod:

Hej igen!

Finns det nu samma dator fast med matt skärm? 0401V1? Har denna V1:a både matt och Arctic kylpasta?

/MrK

Det stämmer utmärkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ts85:

Vid köp i butik så får du ej bryta plomberingen av förpackningen men då du beställer ifrån postorder dvs deras webblager så får du 14 dagars ångerrätt även vid bryten förpackning, samt att du får starta upp datorn och testa den. Dock måste den återställas så att när du startar datorn för första gången så skall den vilja "ställa in windows" etc.

Om du ringer deras support så kommer du få höra precis samma sak.

När jag startade min dator ville den inte "ställa in windows". Den bara loggade in på användaren Webhallen och sen var det bara att tuta och köra!

Vad innebär det då? Tidigare använd?
Sen funderar jag på vilken fläkt går till vad. Då den vänstra fläkten under datorn körs ibland (antar att det är till CPU) medens den högra aldrig har startat någonsin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plosky:

När jag startade min dator ville den inte "ställa in windows". Den bara loggade in på användaren Webhallen och sen var det bara att tuta och köra!

Vad innebär det då? Tidigare använd?
Sen funderar jag på vilken fläkt går till vad. Då den vänstra fläkten under datorn körs ibland (antar att det är till CPU) medens den högra aldrig har startat någonsin!

Ja du har nog fått ett utställningsexemplar skulle jag gissa på. Det skulle jag ha klagat på och bett om rabatt, för då är den inte sprillans ny.
När jag starta min G55VW som jag köpte i fredags så fick då jag ställa in windows etc välja datornamn etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ts85:

Ja du har nog fått ett utställningsexemplar skulle jag gissa på. Det skulle jag ha klagat på och bett om rabatt, för då är den inte sprillans ny.
När jag starta min G55VW som jag köpte i fredags så fick då jag ställa in windows etc välja datornamn etc.

Oj. Detta börjar bli väldigt off-topic nu. Men jag tror precis som du. Förpackningen hade till och med brun packtejp som om den var opaketerad. Lol.
Har du några tips hur jag skulle kunna bevis att den ev. inte är "helt ny"?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Plosky:

När jag startade min dator ville den inte "ställa in windows". Den bara loggade in på användaren Webhallen och sen var det bara att tuta och köra!

Vad innebär det då? Tidigare använd?
Sen funderar jag på vilken fläkt går till vad. Då den vänstra fläkten under datorn körs ibland (antar att det är till CPU) medens den högra aldrig har startat någonsin!

Hej, att datorn kommer direkt in i Windows är en konsekvens av hur vi installerar operativsystemet och det är likadant på alla. (Defaultkonto heter Webhallen men man byter lätt namn i kontrollpanelen)
Den bruna packtejpen är också normalt. Vi håller på att ta fram finare kartonger men det har dröjt lite då man måste beställa hundratals eller tusentals åt gången och eftersom vi inte riktigt visste hur bra de skulle sälja provade vi först att bara köra på leverantörens standardkartong som vi således måste tejpa ihop efter montering.

Båda punkterna kommer att snyggas till i framtiden men den är absolut inte använd.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, att datorn kommer direkt in i Windows är en konsekvens av hur vi installerar operativsystemet och det är likadant på alla. (Defaultkonto heter Webhallen men man byter lätt namn i kontrollpanelen)
Den bruna packtejpen är också normalt. Vi håller på att ta fram finare kartonger men det har dröjt lite då man måste beställa hundratals eller tusentals åt gången och eftersom vi inte riktigt visste hur bra de skulle sälja provade vi först att bara köra på leverantörens standardkartong som vi således måste tejpa ihop efter montering.

Båda punkterna kommer att snyggas till i framtiden men den är absolut inte använd.

Mycket nöjd över svaret och snabbt svar! (Samt att det var på din fritid.)
Jag anade väl att det var något åt det hållet du skrev. Men är alltid lite skeptiskt till sånt då jag jobbat i butik själv och sett så mycket^^

Tack!

Permalänk

Som läget är idag så finns det ingen tillverkare som har någon "ultrabook"/13 tum med gpu prestanda för spelande.

Detta är mer en önskan en något annat och jag hoppas ni ser över möjligheterna. Kan/kommer ni ta in någon 13" med samma prestanda som eran 11"? Er 11" är amazing men för "portabel" i mitt tycke.

Tack för att ni är så aktiva här i forumet!

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Webhallen
Skrivet av TityBlazter:

Som läget är idag så finns det ingen tillverkare som har någon "ultrabook"/13 tum med gpu prestanda för spelande.

Detta är mer en önskan en något annat och jag hoppas ni ser över möjligheterna. Kan/kommer ni ta in någon 13" med samma prestanda som eran 11"? Er 11" är amazing men för "portabel" i mitt tycke.

Tack för att ni är så aktiva här i forumet!

Hej, missade ditt inlägg så lite sent svar.

Vi är själva väldigt intresserade av att ta med en 13-tummare i vår lineup men just har vi inga sådana chassin att tillgå.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tja! sitter just nu på en samsung rc530 och är ganska nöjd med den när det kommer till spel, är det någon som vet HUR mycket webhallens 11,6" är jämfört med den jag har? är det värt att byta ut den? länk på den jag har finns självklart. http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/noteb...
(den men i7)

Tacksam för svar!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Surfaze:

Tja! sitter just nu på en samsung rc530 och är ganska nöjd med den när det kommer till spel, är det någon som vet HUR mycket webhallens 11,6" är jämfört med den jag har? är det värt att byta ut den? länk på den jag har finns självklart. http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/noteb...
(den men i7)

Tacksam för svar!

Det är inte lätt att hitta direkta jämförelser men GT 650M är ganska många strån vassare än ett GT 540M.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.h...
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-650M.71887.0.h...

Kolla t.ex. Battlefield 3 (low):
36 vs 61 fps

Skyrim (medium):
28 vs 58 fps

Crysis 2 (high)
27 vs 60 fps

Sen är ju en Ivy Bridge i7:a lite vassare än Sandy men knappast så att det kommer märkas överdrivet mycket.
http://compare-processors.com/core-i7-3610qm-vs-i7-2630qm/479...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej hej
1. Ni borde uppdatera eran beskrivning av http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163426-webhallen_conf... så att det framgår att det är "v2" (för det är det eller?) Som det ser ut nu så ser det ut som att datorn är en "v1" och att den inte har Arctic Cooling MX-4-kylpasta.

2. Vad är det för skillnad på 0302 och 0303? 500gb extra hårddisk och 1,7'' större skärm?

3. 0401v1 har ett GT650m och de större har HD7970m, hur skiljer de två korten sig? (jag har absolut ingen koll på AMD sen jag gav upp på dem för 6 år sedan)

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofving:

Hej hej
1. Ni borde uppdatera eran beskrivning av http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163426-webhallen_conf... så att det framgår att det är "v2" (för det är det eller?) Som det ser ut nu så ser det ut som att datorn är en "v1" och att den inte har Arctic Cooling MX-4-kylpasta.

2. Vad är det för skillnad på 0302 och 0303? 500gb extra hårddisk och 1,7'' större skärm?

3. 0401v1 har ett GT650m och de större har HD7970m, hur skiljer de två korten sig? (jag har absolut ingen koll på AMD sen jag gav upp på dem för 6 år sedan)

Tack

3. Kolla på notebookcheck.com. 7970m är ett av de bästa grafikkorten just nu för laptops, medan 650m inte är det.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

satan, man får tacka för snabbt svar!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lofving:

Hej hej
1. Ni borde uppdatera eran beskrivning av http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163426-webhallen_conf... så att det framgår att det är "v2" (för det är det eller?) Som det ser ut nu så ser det ut som att datorn är en "v1" och att den inte har Arctic Cooling MX-4-kylpasta.

Fixat, tack för att du uppmärksammade oss!

Citat:

2. Vad är det för skillnad på 0302 och 0303? 500gb extra hårddisk och 1,7'' större skärm?

Japp, precis.

Citat:

3. 0401v1 har ett GT650m och de större har HD7970m, hur skiljer de två korten sig? (jag har absolut ingen koll på AMD sen jag gav upp på dem för 6 år sedan)

Tack

7970m är ett väldigt, väldigt mycket snabbare kort.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fixat, tack för att du uppmärksammade oss!

Japp, precis.

7970m är ett väldigt, väldigt mycket snabbare kort.

Kan väl tillägga på 2an att det inte finns plats för en andra hårddisk

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vad vi förstått i våra diskussioner med AMD är det en stor del av uppdateringarna som det talas om här:
http://www.anandtech.com/show/6243/amds-enduro-switchable-gra...
Som lanserades i dagens drivrutin.

Framförallt intresant är då att kunna tvinga på diskret grafik som vi förstått det. MEN vi har inte hunnit testa själva ännu.

Jag tror inte att vi kommer att kunna erbjuda det i år tyvärr.

Har ni någon uppdatering på grafikproblemen? Har ni testat? Fungerar det?

Ser att ni har ytterligare 1 version av 17,3" för 15990. Är den enda skillnaden Win8?

Är det fortfarande 1 års garanti som gäller? Känns lite snålt eftersom en dator för 16kkr inte skall gå sönder redan efter 1 år...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mrcomp:

Har ni någon uppdatering på grafikproblemen? Har ni testat? Fungerar det?

Ser att ni har ytterligare 1 version av 17,3" för 15990. Är den enda skillnaden Win8?

Är det fortfarande 1 års garanti som gäller? Känns lite snålt eftersom en dator för 16kkr inte skall gå sönder redan efter 1 år...

Det vi hunnit testa sedan sist pekar på att AMD kommit en bra bit på vägen men att det fortfarande inte är perfekt i alla scenarion.
Anandtechs tester visar på samma sak:
http://www.anandtech.com/show/6353/testing-amds-hd-7970m-endu...
Det har även kommit många nya revisioner av drivrutinerna sedan AMD publicerade det där testet för snart två månader sedan:
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst1211bet...

Antar du tänker på:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/166227-webhallen_conf...
Vad jag vet på rak arm ska det i stort sett vara samma som föregående fast med Windows 8. Kan dock vara eventuella skillnader på moderkort och chassi.

Anledningen att jag tror det där om moderkort och chassi är för att det äntligen går att köra GTX 680M i dem:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/165154-webhallen_conf...

Anledningen till att vi erbjuder 1 års garanti är att det är allt vår underleverantör erbjuder oss.
Problemet för oss är ju att vi t.ex. har livstids eller tre års garanti på t.ex. SSD och RAM i datorn medan CPU, moderkort, grafikkort och chassi har vi bara ett års garanti. (Och de utgör typ 70% av datorns kostnad beroende på modell)
Vi kan såklart erbjuda längre garanti men det skulle innebära att vi behöver höja priserna ganska rejält (förmodligen så pass mycket att folk inte finner dem särskilt attraktiva längre).

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det vi hunnit testa sedan sist pekar på att AMD kommit en bra bit på vägen men att det fortfarande inte är perfekt i alla scenarion.
Anandtechs tester visar på samma sak:
http://www.anandtech.com/show/6353/testing-amds-hd-7970m-endu...
Det har även kommit många nya revisioner av drivrutinerna sedan AMD publicerade det där testet för snart två månader sedan:
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst1211bet...

Antar du tänker på:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/166227-webhallen_conf...
Vad jag vet på rak arm ska det i stort sett vara samma som föregående fast med Windows 8. Kan dock vara eventuella skillnader på moderkort och chassi.

Anledningen att jag tror det där om moderkort och chassi är för att det äntligen går att köra GTX 680M i dem:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/165154-webhallen_conf...

Anledningen till att vi erbjuder 1 års garanti är att det är allt vår underleverantör erbjuder oss.
Problemet för oss är ju att vi t.ex. har livstids eller tre års garanti på t.ex. SSD och RAM i datorn medan CPU, moderkort, grafikkort och chassi har vi bara ett års garanti. (Och de utgör typ 70% av datorns kostnad beroende på modell)
Vi kan såklart erbjuda längre garanti men det skulle innebära att vi behöver höja priserna ganska rejält (förmodligen så pass mycket att folk inte finner dem särskilt attraktiva längre).

Vad gäller garantin så har vi ju ändå tre års reklamationsrätt i Sverige enligt konsumentköplagen.

Permalänk

Nvidia 675MX istället för 7970 med enduro-problem?

Hej Webhallen!

Finns det möjlighet för er att erbjuda Nvidia 675MX istället för 7970 som ju fortfarande har enduro-problem? (Verkar som att enduro-problemen inte kommer att lösas förrän enduro kan slås av via Bios och det kräver som det verkar någon form av annan hårdvara (Alienware har detta)).

675MX kommer ju tyvärr inte helt upp till 7970/680M nivån men man får en fungerande dator till ett bättre pris. Verkar vara följande skala:
670M + 50% prestanda = 675MX + 50% prestanda = 680M

Sedan skulle jag tro att ingen som köper en gamingdator i år vill ha Windows 8 (absolut inte om det inte är Win8Pro). Snarar vill man ha Windows 7 HP men med billig uppgraderingsmöjlighet till Windows 8 (alla 150kr som finns hos t.ex. HP).

Just nu sneglar jag på mysn.de som erbjuder motsvarande Webhallen Config 17tummaren (den med 7970) för runt 14000kr med samma konfiguration fast med 675MX.

/MrK

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrKnackebrod:

Hej Webhallen!

Finns det möjlighet för er att erbjuda Nvidia 675MX istället för 7970 som ju fortfarande har enduro-problem? (Verkar som att enduro-problemen inte kommer att lösas förrän enduro kan slås av via Bios och det kräver som det verkar någon form av annan hårdvara (Alienware har detta)).

675MX kommer ju tyvärr inte helt upp till 7970/680M nivån men man får en fungerande dator till ett bättre pris. Verkar vara följande skala:
670M + 50% prestanda = 675MX + 50% prestanda = 680M

Sedan skulle jag tro att ingen som köper en gamingdator i år vill ha Windows 8 (absolut inte om det inte är Win8Pro). Snarar vill man ha Windows 7 HP men med billig uppgraderingsmöjlighet till Windows 8 (alla 150kr som finns hos t.ex. HP).

Just nu sneglar jag på mysn.de som erbjuder motsvarande Webhallen Config 17tummaren (den med 7970) för runt 14000kr med samma konfiguration fast med 675MX.

/MrK

Vi förstår och respekterar att folk kommer att känna motvilja mot Windows 8 men alla nya datorer som skeppas från oss kommer att innehålla det.
Tror det handlar mycket om att bara ge det en chans. Det kommer att lossna. Framförallt om folk accepterar att en startmeny-ersättning är ett pyttelitet men nödvändigt ont som gör Windows 8 till Windows 7 - fast bättre.

Feedbacken vi fått från våra kunder på våra stationära datorer reflekterar ganska väl vad vi väntade oss: först ogillar folk att vi valt Windows 8 men när de väl är igång och kör det så har feedbacken varit uteslutande positiv (dock till stor del tack vare Start 8 skulle jag tro).

(Kör själv Windows 8 och Start8 installerat och stortrivs med det. Personligen har jag inte stött på en enda nackdel och ser bara fördelar såhär en månad efter lansering och dagligt användande. Liten anekdot i sammanhanget bara men jag var ganska ståndaktig motståndare och då har jag ändå kört det sedan de tidiga beta-versionerna. Tycker fortfarande att "metro" inte hör hemma på desktopen heller men har å andra sidan inte sett röken av det sedan den dag jag installerade om datorn med Windows 8.)

Vad det gäller Pro så innehåller ju det ingen utökad funktionalitet som skulle göra det varken mer eller mindre lämpat för gaming?
En av de få funktionerna som skulle vara intressant för en vanlig hemanvändare är väl bitlocker typ? Och kanske att side-loada appar men det känns ju som att folk kommer köra desktoptillämpningar istället för att leka med appar på en stationär gamingdator?

Superbilliga uppgraderingsalternativ till Windows 8 är tyvärr inget som går att erbjuda, det där uppgraderingspriset är reserverat för de som driver "lite" störe volymer än oss.

675MX har vi sneglat på och kan troligen få in inom några veckor.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ni med 7970m.. Andrew säger på twitter:

Andrew D ‏@CatalystCreator

We've also released a new Enduro driver for 7970M users that improves DX9 performance as well as DX10/DX11 http://bit.ly/UGcZGW

Skulle vara trevligt om folk testade den och berättade om det fungerar bättre.

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Ni med 7970m.. Andrew säger på twitter:

Andrew D ‏@CatalystCreator

We've also released a new Enduro driver for 7970M users that improves DX9 performance as well as DX10/DX11 http://bit.ly/UGcZGW

Skulle vara trevligt om folk testade den och berättade om det fungerar bättre.

Om han menar 12.11 7970-PERFORMANCE drivrutin från den 14/11 eller den lite nyare från den 16/11 så njaea. Jag fick BSOD med båda. har gått tillbak till 12.8 som fortfarande är den senaste stabila drivrutinen för mig.