Hjälp med val av komponenter MAX 20k

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av komponenter MAX 20k

Har funderat lite om man ska ta ett 690 elller 2x 680 SLI
har läst runt lite och det verkar som om två 680 presterar bättre?

Ni som kan lite mera om sånt här kan ju kolla om det här ser bra ut
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2448813/2012-10-22

Permalänk
Medlem

skulle kört på corsair´s AX serie istället, och ett 690! skulle vilja påstå att det är tvärt om, 2st 680 presterar lite sämre + kostar mer.

redigerad kundvagn -> http://www.inet.se/kundvagn/visa/2449072/2012-10-23

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

skulle kört på corsair´s AX serie istället, och ett 690! skulle vilja påstå att det är tvärt om, 2st 680 presterar lite sämre + kostar mer.

redigerad kundvagn -> http://www.inet.se/kundvagn/visa/2449072/2012-10-23

ummm det spelar ingen roll direkt då dem ligger 1 fps ifrån

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

ummm det spelar ingen roll direkt då dem ligger 1 fps ifrån

http://www.sweclockers.com/image/diagram/3202?k=5dea7483b7cd8...

i just BF3 ja? XD

EDIT: har kollat runt lite, och stämmer att i en del fall så presterar 2st 680 lite bättre. Men hade som sagt ändå tagit ett 690 utan att tveka. Singelkort är alltid att föredra

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

i just BF3 ja? XD

EDIT: har kollat runt lite, och stämmer att i en del fall så presterar 2st 680 lite bättre. Men hade som sagt ändå tagit ett 690 utan att tveka. Singelkort är alltid att föredra

Fast GTX 690 är ju 2 stycken GTX 680 under samma skal, så om du syftar på att 1 kort är att föredra pga MS osv så spelar det ingen roll i det här fallet. Med det sagt så håller jag dock med dig om att GTX 690 är ett bättre alternativ än 2 680 pga mindre värmeutveckling och mer utrymme i chassit.

Sen undrar jag om OP har valt GTX 680 med 4GB VRAM av någon speciell anledning? För ett GTX 690 har endast 2GB VRAM (vet att det står 4GB men då det är 2 GPU's så dubblas ej mängen VRAM).

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notevenmad:

Fast GTX 690 är ju 2 stycken GTX 680 under samma skal, så om du syftar på att 1 kort är att föredra pga MS osv så spelar det ingen roll i det här fallet. Med det sagt så håller jag dock med dig om att GTX 690 är ett bättre alternativ än 2 680 pga mindre värmeutveckling och mer utrymme i chassit.

Sen undrar jag om OP har valt GTX 680 med 4GB VRAM av någon speciell anledning? För ett GTX 690 har endast 2GB VRAM (vet att det står 4GB men då det är 2 GPU's så dubblas ej mängen VRAM).

det är nästan dubbelt så mycket MS på 2st 680 än på ett 690(se swecs tester)
Så du menar att 690 har 2GB minne? det har 4GB min vän

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! det blir nog ett 690

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

det är nästan dubbelt så mycket MS på 2st 680 än på ett 690(se swecs tester)
Så du menar att 690 har 2GB minne? det har 4GB min vän

Ett 690 har 2GB minne per GPU precis som på 680. Kan vara en begränsning framöver eller vid väldigt höga upplösningar.

Permalänk
Skrivet av Thex:

Ett 690 har 2GB minne per GPU precis som på 680. Kan vara en begränsning framöver eller vid väldigt höga upplösningar.

This.

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Solding:

det är nästan dubbelt så mycket MS på 2st 680 än på ett 690(se swecs tester)
Så du menar att 690 har 2GB minne? det har 4GB min vän

Läs läxan, min vän

Skickades från m.sweclockers.com