Permalänk

mitt första dator bygge

Hej det är första gången jag bygger en speldator och kabeldagningen är svårt att få det bra i det här chassit. Och jag valde vattenkylning så jag kunde klocka den. temp ligger på full laddning 37 grader
kommer inte på mer nu skriv om nått fattas

1: moderkort asus M5A97
2: CPU AMD FX-8120 BE 8-CORE 3.1GHZ 16MB SOCKET AM3+ BOX
överklockad från 3.1 till 4.00 GHz
3: grafikkort ASUS Radeon HD 7770
4: RAM: kingston KHX 8x2 1600 MHz
5: HDD 1 HDD from acer and one 500 GB from WD
6: CPU kylare: Vattenkylning kit Corsair Hydro H80 Intel/AMD
7: chassi Datorlåda Antec Gear for Gamers Midtower Three Hundred w/o
8: monitor philips 24 inch screen 2 ms
9: Nätagrigat: Nätdel ATX 550W Coolermaster GX (+12V 44A) 80+
10 OS Windows 7 Home Premium SP1 köpt version
11: mouse logitech G400
12: logitech G19
slut summa på delar och tillbehör 11900Kr
ett prestanda monster som ska snart på LAN
Vikt 17 Kg inget man bär under armen
skriv om ni har några frågor nån del

mitt första dator bygge

Permalänk
Medlem

"Cables, Cables Everywhere"

Permalänk
Medlem

Sen en annan sak är väl valet av komponenter för den summan måste jag ifrågasätta, kunde fått dig en i5 2500k/i5 3570k samt ett mycket kraftigare grafikkort som hade gett dig mycket bättre spelprestanda, mer prestanda överlag helt enkelt. Men smaken är väl som baken.

Permalänk

Dina kablar ser ut som ett par hörlurar man haft i fickan...

Permalänk
Skrivet av Dejvlol:

Sen en annan sak är väl valet av komponenter för den summan måste jag ifrågasätta, kunde fått dig en i5 2500k/i5 3570k samt ett mycket kraftigare grafikkort som hade gett dig mycket bättre spelprestanda, mer prestanda överlag helt enkelt. Men smaken är väl som baken.

Håller med!
Köpte min dator för ca 11-15k sign!
Du kunde fått samma delar fast med en i5 (spel prolle )
Så lite har nog slösatbort...

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

jag valde AMD för det var en 8 kärnig och priset var rätt. Cpu kylaren duger för mig
men kabel dragningen är svår i det chassit. grafikoret är fult dugligt för mig det är smak sak

Permalänk

Har full förståelse för din stavning om du har dyslexi, men du kan väl lägga ner lite mer tid på formatering och kabeldragning om du ändå ska ha ett galleri?

Mvh

Permalänk
Medlem

Ser inte helt dumt ut för att vara första gången! Övning ger färdighet!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

datorn i sig hel okej men kabeldragninge! gör om gör rätt, är väll ett passande uttryck i sammanhanget bra första bygge förövrigt!

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk

provade nu men får byta chassi vid senare tillfälle det får duga

Permalänk

jag vill inte ha intel längre hade en dator med intel så nu håller jag mig till amd

Permalänk
Medlem
Skrivet av anddan006:

jag vill inte ha intel längre hade en dator med intel så nu håller jag mig till amd

Om du vill skriva tillbaka till folk, tryck på citeringsknappen så kan dom hitta tillbaka enklare

Du det där med kabeldragingen går visst att fixa, på rätt sätt så går det, lite buntband och lite tålamod så går det, tro mig !

Kolla bara i mitt galleri där jag bygger i ett äldre chassi som inte har bra kabeldragnings lösningar alls:

http://www.sweclockers.com/galleri/9562-bygger-enkel-kontorsd...

Men jag löste det Jag vill inte på nåt sätt säga att jag är bra, men det jag försöker säga är att , tänker men så går det

Keep up the good work

EDIT: Ta bort texten "Ett prestandamonster som snart ska på LAN"

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Om du vill skriva tillbaka till folk, tryck på citeringsknappen så kan dom hitta tillbaka enklare

Du det där med kabeldragingen går visst att fixa, på rätt sätt så går det, lite buntband och lite tålamod så går det, tro mig !

Kolla bara i mitt galleri där jag bygger i ett äldre chassi som inte har bra kabeldragnings lösningar alls:

http://www.sweclockers.com/galleri/9562-bygger-enkel-kontorsd...

Men jag löste det Jag vill inte på nåt sätt säga att jag är bra, men det jag försöker säga är att , tänker men så går det

Keep up the good work

EDIT: Ta bort texten "Ett prestandamonster som snart ska på LAN"

den är borta nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anddan006:

den är borta nu

Har du köpt delarna på ett extremt dyrt ställe? för jag fattar inte hur det där kan ha blivit 11.900kr?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Skrivet av topfuel:

Har du köpt delarna på ett extremt dyrt ställe? för jag fattar inte hur det där kan ha blivit 11.900kr?

det var skärm och tangetbord

Permalänk
Skrivet av anddan006:

det var skärm och tangetbord

det var skärm och tangetbord för totalt 3 000 kr det som drog över

Permalänk
Medlem

Vilket kabel härke!

Permalänk
Medlem

DRA OM KABLARNA ?!?!

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Skrivet av eken97:

DRA OM KABLARNA ?!?!

det är svårt i det här chassit att dra om kablarna.
och jag ska byta chassi till ett bättre

Permalänk
Medlem

Får endast 1:a då du bara klippt molex kablarna utan att isolera, gör man så med el ska man inte pilla med det alls egentligen.

Permalänk
Skrivet av DUNXIII:

Får endast 1:a då du bara klippt molex kablarna utan att isolera, gör man så med el ska man inte pilla med det alls egentligen.

den kabeln var bara ihop snurrad den var 1M lång så den är inte klipt

Permalänk
Entusiast

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2445826/varforinte <-- Så där hade du kunnat få... personligen hade jag inte köpt tangentbord för 1500, men det är ditt val

Du borde valt en nyare modell av chassi där det finns massvis med bättre möjligheter för kabeldragning, samt även ett modulärt nätagg. Försök att dra om kablarna lite bättre och försök göm de nånstans...

Permalänk
Medlem

vänd nätagget med fläkten nedåt om du har intag i botten på chassit.
Då får du 24pin kabeln att nå längre bakom allt..

Att dra kablarna bättre går nog med lite vilja..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Skrivet av prOZac:

vänd nätagget med fläkten nedåt om du har intag i botten på chassit.
Då får du 24pin kabeln att nå längre bakom allt..

Att dra kablarna bättre går nog med lite vilja..

jag har inget utag i botten av chassit har kollat innan jag bygde den