Permalänk
Avstängd

Virus på nätverket.

Godkväll, jag har varit en jävla dummer och kanske drabbat hela nätverket då jag kanske slängde in en virus på nätverket som spred sig ( okunnig ).

Jag var inne på PirateBay och fick syn på en kommentar till dtorrenten jag sökte. där det stod "This will download it and fix all the meshes for you, it's easy".
Jag var dum nog att tanka ner den, funka felfritt och den gjorde som den skulle TILLS.

Den bade mig skriva in "namnet på nätverket" eller ja, det stod att jag skulle skriva in vad anslutning hette om man kollar i "Network and sharingcenter".
Och den hette ju "Local Area Network", sen så hade den bytt IP på min dator när jag kollade min IPV4 addres till någon jävla mysko adress.

Mina bröder hade också sett en ruta komma upp att det stod att det fanns någon med samma address som de på nätverket.
Sedan detta har det gått något otroligt segt och kan inte kolla fejjan eller ens SweClockers. Om jag startar om nätverket eller håller in Reset så löser det sig i knappt 10-120minuter innan jag måste springa ner för den jävla trappan och hålla in knappen igen. Inte nog att det tar 5jävla minuter för det att starta också.

Nu när jag är hos min pappa med samma dator så har skiten börjat hända här med, måste starta om nätverket då och då.
Hos min pappa har jag en D-Link router, och hos mamma en Thomson Gateway, Telia är internetleverantören till både av mina föräldrar.

Hur löser jag detta? Jag testade att formatera om datorn, men det verkar vara gjort i onödan för vi har inte märkt någon förbättring,

Ursäkta svordomarna men jag är ilsken i detta läge, hoppas ni kan svara endå och inte blir arga på mig p.g.a. av detta.
Om ni vill veta något mer så skriv bara jag ska förklara mer om just det

over and out

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Inaktiv

Det där lär du inte lösa utan att stänga ner alla datorer i nätverket och ominstallera dem en och en i taget.

Permalänk
Medlem

1. Stäng av router/internet.
2. Stäng av alla datorer utom en. Som du då kan virus/trojansöka.
3. När du hittat virus/trojaner och tagit bort dem, stäng av och starta upp nästa dator.
4. Fortsätt så tills du gått igenom alla datorer i nätverket.
5. När du är klar, sätt på routern igen..

Om du inte får bort viruset, så är det ominstallation som gäller med samma processedur.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

1. Stäng av router/internet.
2. Stäng av alla datorer utom en. Som du då kan virus/trojansöka.
3. När du hittat virus/trojaner och tagit bort dem, stäng av och starta upp nästa dator.
4. Fortsätt så tills du gått igenom alla datorer i nätverket.
5. När du är klar, sätt på routern igen..

Om du inte får bort viruset, så är det ominstallation som gäller med samma processedur.

Jag uppskattar svaren trots att de är negativa, brorsan är ju lagom arg på mig nu.

Men till sak jag sökte igenom datorn inga virus hittade, och det var ju jag som tanka ner det i början.
Kan det inte bara vara så att det är "osynligt"

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Skrivet av LucasSj:

Jag uppskattar svaren trots att de är negativa, brorsan är ju lagom arg på mig nu.

Men till sak jag sökte igenom datorn inga virus hittade, och det var ju jag som tanka ner det i början.
Kan det inte bara vara så att det är "osynligt"

Vad söker du med ? Kan ju har spritts vidare utan att sitta på din dator. Följ stegen ovan !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knubbsalen:

Vad söker du med ? Kan ju har spritts vidare utan att sitta på din dator. Följ stegen ovan !

AVG Anti Virus

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Jag uppskattar svaren trots att de är negativa, brorsan är ju lagom arg på mig nu.

Men till sak jag sökte igenom datorn inga virus hittade, och det var ju jag som tanka ner det i början.
Kan det inte bara vara så att det är "osynligt"

Har du kört Malware Bytes? Typ det enda som hittar någonting nuförtiden, och då menar jag inte cookies och annat skräp.

Permalänk
Skrivet av LucasSj:

AVG Anti Virus

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_...

Kör den, se till att du stängt av router och kör sedan alla datorer utan att ha dem inkopplade på nätverket. Om det inte går är det bara att börja formatera !

Permalänk
Avstängd

Jag testar Malware, jag är oerhört tacksam för eran hjälp

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

AVG Anti Virus

Jag säger bara en sak AVINSTALLERA AVG .. sikket skitprogram, jag har själv kört de och de varnar inte för nått de ända det gör är att fråga om jag vill blocka de eller de.

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T