Fläktar till speldator? Vad använder du?

Permalänk
Medlem

Fläktar till speldator? Vad använder du?

Hallå,

Bygger alltså ihop en speldator främst för Battlefield och ArmA (2/3/DayZ). Har funderat på detta i några månader och har fått ihop detta för 10 251 kr, utan fläktar:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2409166/allt-utom-flaktar

Moderkort: ASRock Z77 PRO3 ATX
HDD: 1TB Western Digital Caviar Black
SSD: A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB
CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge)
GPU: MSI GeForce GTX 680 2048MB
RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
Nätverkskort: Netgear Wireless-N WNA1100M Micro
DVD-brännare: Optiarc AD-7280S SATA, OEM Svart
Chassi: BitFenix Shinobi USB 3.0, Fönster, Svart

Dold text

Vad har inte är haj på är fläktar. Det vore juste av någon att ge mig några tips. Kundvagnen finns på inet som sagt.
Har heller inget nätaggregat i listan, jag är medveten om det.

Kanske skulle passat bättre i köpråd inser jag, så om någon moderator skulle vilja flytta den dit vore alla glada.

Permalänk
Medlem

Som du säger ska denna ligga i köpråd, men jag svarar dig på din fråga iallafall
Jag ska ta en titt på din kundvagn,
vill du att det ska bli jättetyst eller är du ingen som bryr dig mycket om volymen`?

Permalänk
Medlem

Cougar Vortex skulle jag säga!
http://www.inet.se/produkt/5321907/cougar-vortex-cf-v12s

Kör Akasa Viper på min radiator dock då dessa blåser ännu mer (och låter då lite mer också)

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk
Medlem

såg väl okej ut, men hade bytt ut ssd,n mot en samsung 830, och bytt cpu mot 3570k istället, bättre prestanda och högre andrahands värde för 200kr mer. samt tänk på att grafikkortet är av referens design, dvs låter mycket och har oftast mycket högre temps än kort med tredjeparts kylare.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

såg väl okej ut, men hade bytt ut ssd,n mot en samsung 830, och bytt cpu mot 3570k istället, bättre prestanda och högre andrahands värde för 200kr mer. samt tänk på att grafikkortet är av referens design, dvs låter mycket och har oftast mycket högre temps än kort med tredjeparts kylare.

Edit: såg nu att du saknade nätagg.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Som du säger ska denna ligga i köpråd, men jag svarar dig på din fråga iallafall
Jag ska ta en titt på din kundvagn,
vill du att det ska bli jättetyst eller är du ingen som bryr dig mycket om volymen`?

Vill gärna ha tyst, ja, om det är bra

Permalänk
Medlem

NEXUS har mycket låg ljudnivå i förhållande till effektivitet:
http://www.inet.se/produkt/6308385/nexus-120mm
Det är en fläkt som är välkänd och omtyckt av dator byggare.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti