Permalänk
Medlem
Skrivet av jointeman:

Mycket möjligt! Jag tog min fakta från denna sida. http://www.gsmarena.com/apple_iphone_5-4910.php

Kan ju dock vara felaktigt

Ja tydligen så har dom fel

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Haha vi har visst en tvättäkta fanboy här.
Så för att iphone säljer mest så är det automatiskt bäst? Suck.
Jag tror inte att någon här har sagt att iphone suger, det är bara det att det finns telefoner som är bättre.
Om du seriöst tror att iphone är bäst med argumentet att "tror du att så många skulle köpa en dålig produkt" så tycker jag synd om dig. Sen att du dessutom säger att du börjar tvivla på kompetensen på detta forum är pricket över i:et, tror att det är någon här som HELT saknar kompetens

Underbart svar. Inte ett enda argument som försvarar din ståndpunkt.
Du kritiserar mina argument genom att säga "tycker synd om dig" o dyl.

Har aldrig sagt att iPhone är bäst och skulle aldrig tänka mig säga de heller då jag omöjligt kan veta vilken mobil som är bäst just nu. Jag kan endast säga att Apple gör kvalitetsprodukter och om jag är en fanboy då så är det fallet.

Har några frågor som jag vill att du besvarar så att du håller dig relevant.
1: Vilken mobil anser du vara bäst?
2: Varför är scenariot "Den mobil som säljer mest är antagligen den mobil som de flesta tycker är bäst" fel?
3: "Sen att du dessutom säger att du börjar tvivla på kompetensen på detta forum är pricket över i:et, tror att det är någon här som HELT saknar kompetens" Är du allvarlig med den sån här "punchline"?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jakelol:

Pågrund av att deras varumärke är så starkt och inget annat.

Eh, snacka om att missa kausaliteten i korrelationen totalt... Tänk ett varv till nästa gång.

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på Lumia 920!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jointeman:

Har några frågor som jag vill att du besvarar så att du håller dig relevant.
1: Vilken mobil anser du vara bäst?
2: Varför är scenariot "Den mobil som säljer mest är antagligen den mobil som de flesta tycker är bäst" fel?
3: "Sen att du dessutom säger att du börjar tvivla på kompetensen på detta forum är pricket över i:et, tror att det är någon här som HELT saknar kompetens" Är du allvarlig med den sån här "punchline"?

1: Nokia Lumia 920.

2: H&M säljer fler kostymer än Corneliani. H&M måste vara bäst på kostymer. Eller?
Det argumentet är inte ens värt att kallas argument. Och sen går du vidare att tvivla på kompetensen på detta forum? Jo du, du får mig att tvivla.

3. Ja som sagt, du levererar själv sådana här uppenbara punchlines och klagar sedan när någon svarar med samma mynt? Måste faktiskt hålla med hära, när du häver ur dig sådant så är det väldigt svårt att inte ta dig för en tvättäkta fanboy.

Vet att du inte citerade mig men var så illa tvungen

Permalänk
Medlem

Nokia lumia 920 är en riktigt bra mobil! med Windows riktigt gött operativsystem har du haft det en gång så kommer du inte att byta... lovar!

Permalänk

Galaxy S3 (har jag). Vill du ha en stor skärm ta Note II 4G. Beräknas komma ut v.44. Enligt Telia iaf.

Permalänk
Medlem

Kör en Galaxy Note själv och är väl sisådär nöjd. Skärmen och pennan är mycket bra, men batteritiden kan vara lite skum ibland och ibland laggar det betänkligt.

Var mer nöjd med min iPhone 3GS, men då det var dags för byte så prioriterade jag skärmstorleken och iPhone hade inget att erbjuda i större skärmstorlek.

Min nästa telefon blir nog en Windows Phone om inte Apple kommer ut med en lur med större skärm (större än iPhone 5 alltså).

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Skrivet av Abbs:

1: Nokia Lumia 920.

2: H&M säljer fler kostymer än Corneliani. H&M måste vara bäst på kostymer. Eller?
Det argumentet är inte ens värt att kallas argument. Och sen går du vidare att tvivla på kompetensen på detta forum? Jo du, du får mig att tvivla.

3. Ja som sagt, du levererar själv sådana här uppenbara punchlines och klagar sedan när någon svarar med samma mynt? Måste faktiskt hålla med hära, när du häver ur dig sådant så är det väldigt svårt att inte ta dig för en tvättäkta fanboy.

Vet att du inte citerade mig men var så illa tvungen

iPhone är den dyraste mobilen på marknaden. Därav är är ditt påstående totalt orelevant. Inte sant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jointeman:

iPhone är den dyraste mobilen på marknaden. Därav är är ditt påstående totalt orelevant. Inte sant?

Nej, inte alls orelevant. Jag tar gärna ett till exempel;

En DELL dator för 20.000kr som är väldigt högt prissatt, säljer mycket bättre än t.ex en Inet/Komplett/Cdon dator för 18.000kr som har mycket bättre komponenter. DELL datorn är alltså bäst enligt ditt argument, den är dyrare och säljer mer.

Men så är ju självklart inte fallet, folk köper ju inte DELL datorn för att den är bäst. De köper den för att den treåring kan få den att starta, pensionärer på ålderdomshemmet lär sig snabbt hur man använder den och det är mer status att ha en. De köper den för att de inte vet bättre. För just status verkar vara väldigt viktigt för iPhoneköpare. Att kunna visa sin Apple-logga på Starbucks och krogen är väl ändå en stor mening med produkten, när man betalar så mycket för loggan? Sen att den ickeallvetande massan tror att iPhone är bäst är för att den får mest utrymme i media. Den är inte bäst, inte på en enda punkt.

Permalänk
Avstängd

Iphone 5 är en mkt kompetent mobil, så är s3. Att en quad i 1.6 ghz är bättre än en dual core i 1.2 ghz behöver inte vara sant. En i3 2100 med 2 kärnor 3.2 ghz spöar en "quad" 4.2ghz fx 4170.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Nej, inte alls orelevant. Jag tar gärna ett till exempel;

En DELL dator för 20.000kr som är väldigt högt prissatt, säljer mycket bättre än t.ex en Inet/Komplett/Cdon dator för 18.000kr som har mycket bättre komponenter. DELL datorn är alltså bäst enligt ditt argument, den är dyrare och säljer mer.

Men så är ju självklart inte fallet, folk köper ju inte DELL datorn för att den är bäst. De köper den för att den treåring kan få den att starta, pensionärer på ålderdomshemmet lär sig snabbt hur man använder den och det är mer status att ha en. De köper den för att de inte vet bättre. För just status verkar vara väldigt viktigt för iPhoneköpare. Att kunna visa sin Apple-logga på Starbucks och krogen är väl ändå en stor mening med produkten, när man betalar så mycket för loggan? Sen att den ickeallvetande massan tror att iPhone är bäst är för att den får mest utrymme i media. Den är inte bäst, inte på en enda punkt.

Du är rolig du . Anledningen till att företag som dell m.m säljer bra är för att vissa anser det vara trevligt med support direkt från tillverkaren likaså att om det krånglar att du slipper skicka det till butik som i sin tur skickar det till ett serviceställe som dom delar med 30 andra bolag. Oavsett det är en dell/hp eller inet byggd dator gör ingen skillnad för en pensionär då det är samma äckliga windows i alla. Alla köper inte Apple för loggan de flesta köper den för att dom känner tillit till dom för att dom gör ett så pass bra jobb med att anpassa mjukvaran till hårdvara. Samt att du för uppdateringar för en lång tid. Mycket av iOS 6 funkar i iphone 4/4s men stackarna som sitter med lumia 800 eller vad nu wp7.5/7.8 modellen heter får inte ett skit av wp8 verkar det ju som . Sen att det finns mycket appar för iOS och android är ju att många föredrar det. Visst mycket är skit men vilka får även mest nya appar jo dom med störst befintligt utbud då det är en större massa med kunder där. Men det är väl helt onödigt att diskutera detta då du är så inne på ditt likaså som jag tror mer på android och iOS .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 920:

Bästa kameran
Trådlös laddning
Windows Phone 8
NFC
4,5" 1280x768 med puremotion och super sensitive touch (går att använda med vad som helst, handskar m.m)

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Varför låtsas man skriva en marknadsanalys när analysen är helt partisk? Kan vara den löjligaste analysen av Lumia 920 jag läst För det första är Seeking alpha en sida där i princip vem som helst kan bli "skribent" (i praktiken är sidan som ett forum), sidan publicerar allt som oftast högst tveksamma marknadsanalyser och som vanligt när det gäller såna här analyser så finns det en agenda hos författaren.

Jag vet inte ens varför du lade upp den men förmodligen för att trolla

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Trolla nejdå jag menar bara på att jag är långt ifrån ensam att inte dela åsikten som vissa tycks ha att Lumia (Nokia) från ruinens brant komma att dominera marknaden. Det är inte nödvändigtvis så att Nokia kommer att kursa nästa år men det är ju rätt långt ifrån att dom skulle få någon större tyngd i sig efter hur mycket dom har backat. Dom lägger alla ägg i en och samma korg nämligen MS som jag tror mest utnyttjar dom så att dom själva slipper ta smällen när och om WP floppar. Alternativ köper Nokia pga av deras patent portfölj.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

det stora problemet är väl att börja använda iTunes.

Nä, det är absolut inte det stora problemet. Jag kan för mitt liv inte begripa hur någon, särskilt på ett forum för teknik- och datornördar, skulle ha problem att lära sig använda en musikspelare. Det är ju bara att peka och klicka precis som alla andra konsumentprogram i hela världen.

Och itunes behövs egentligen bara för att flytta musik från datorn numera. Använder du spotify så slipper du även det momentet. Resten sköts via icloud.

Jag minns inte när jag senast använde itunes till nånting, faktiskt. Och då har jag använt iphone, ipod, ipad och mac i många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Nä, det är absolut inte det stora problemet. Jag kan för mitt liv inte begripa hur någon, särskilt på ett forum för teknik- och datornördar, skulle ha problem att lära sig använda en musikspelare. Det är ju bara att peka och klicka precis som alla andra konsumentprogram i hela världen.

Och itunes behövs egentligen bara för att flytta musik från datorn numera. Använder du spotify så slipper du även det momentet. Resten sköts via icloud.

Jag minns inte när jag senast använde itunes till nånting, faktiskt. Och då har jag använt iphone, ipod, ipad och mac i många år.

innan iphone tiden var varannan patch till iTunes en mardröm och buggade något så in i helvete. Var ofta tvungen att avinstallera och börja leta på nätet efter äldre versioner för att få skiten att funka med ipoden.
Sen köpte jag en HTC Desire och la ipoden åt sidan och har inte använt itunes efter det.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

iPhone 5 slår alla mobiler på marknaden. Varje test så vinner iPhone 5 mot galaxy s3.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Skrivet av Abbs:

Nej, inte alls orelevant. Jag tar gärna ett till exempel;

En DELL dator för 20.000kr som är väldigt högt prissatt, säljer mycket bättre än t.ex en Inet/Komplett/Cdon dator för 18.000kr som har mycket bättre komponenter. DELL datorn är alltså bäst enligt ditt argument, den är dyrare och säljer mer.

Men så är ju självklart inte fallet, folk köper ju inte DELL datorn för att den är bäst. De köper den för att den treåring kan få den att starta, pensionärer på ålderdomshemmet lär sig snabbt hur man använder den och det är mer status att ha en. De köper den för att de inte vet bättre. För just status verkar vara väldigt viktigt för iPhoneköpare. Att kunna visa sin Apple-logga på Starbucks och krogen är väl ändå en stor mening med produkten, när man betalar så mycket för loggan? Sen att den ickeallvetande massan tror att iPhone är bäst är för att den får mest utrymme i media. Den är inte bäst, inte på en enda punkt.

Köper en DELL-Dator för status? Tror att det är mer status med en neonlysande 1337-dator från Inet/Komplett/CDON.

Det där med att folk som köper iPhone tycker att det är stauts är ju totalt felaktigt. Det stämde för några år sedan men nu är det mer status att köpa en annan mobil i samma prisklass för att vara speciell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jointeman:

Köper en DELL-Dator för status? Tror att det är mer status med en neonlysande 1337-dator från Inet/Komplett/CDON.

Det där med att folk som köper iPhone tycker att det är stauts är ju totalt felaktigt. Det stämde för några år sedan men nu är det mer status att köpa en annan mobil i samma prisklass för att vara speciell.

Spooky att du skriver 1337 i ditt meddelande och det registrerade 13:37

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av jointeman:

Köper en DELL-Dator för status? Tror att det är mer status med en neonlysande 1337-dator från Inet/Komplett/CDON.

Färdigbyggda datorer är för okunniga och "neonlysande 1337-dator" känns ganska barnsligt. Båda fungerar bra som datorer, men det finns ingen stolthet i något av alternativen.

Det finns ingen telefon som är bäst. Man kan jämföra hårdvara hur länge man vill, men vi vet inte hur den används. Den största skillnaden mellan telefoner idag är operativsystemet. Det är det man väljer först. SEN kan man jämföra telefoner med samma operativsystem i hårdvara.
Jag valde iPhone 5 för jag älskar iOS, att jailbreaka och för att alternativen är så otroligt fula och plastiga.

Min telefon ska fungera att ringa på, vara snygg och ge mig en bra upplevelse för de appar jag använder, jag skiter fullständigt i om den upplevelsen kommer från X antal poäng i ett värdelöst benchmark eller om det sitter 4 kärnor som inte kan användas fullt ut under skalet. Folk är fixerade på hjärndöd fakta som betyder ingenting. Det är NI som är hjärntvättade av "säljfakta", inte vi som köper Apples produkter.
Bra exempel på detta är "X Mpix kamera" när det som gör störst skillnad är kvalité på sensorn, "X GHz" (på t.ex. desktop-processorer) där IPC och antal kärnor bestämmer hur denna frekvens relaterar till prestanda.

Alla dessa trådar borde vara förbjudna, för det finns inget svar och det finns ingen möjlighet till en diskussion.

Samsung Galaxy SIII, Samsung Galaxy Note 2, HTX One X (tror jag den heter), Apple iPhone 5 och Nokia Lumia 920. Alla är bra val inom 3 helt olika kategorier. Men vilken telefon är för dig? Om du ställer frågan här kommer du få svar på vilken telefon alla andra har/vill ha, men inte vilken du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Trolla nejdå jag menar bara på att jag är långt ifrån ensam att inte dela åsikten som vissa tycks ha att Lumia (Nokia) från ruinens brant komma att dominera marknaden. Det är inte nödvändigtvis så att Nokia kommer att kursa nästa år men det är ju rätt långt ifrån att dom skulle få någon större tyngd i sig efter hur mycket dom har backat. Dom lägger alla ägg i en och samma korg nämligen MS som jag tror mest utnyttjar dom så att dom själva slipper ta smällen när och om WP floppar. Alternativ köper Nokia pga av deras patent portfölj.

Eller gud förbjude är WP8 ett bra operativsystem... Det enda som inte talar för WP8 är appbutiken och den talade ju knappast för Android heller när Android släpptes. Det är ju inte direkt Nokias finansiella tyngd som avgör hur bra en telefon säljer.

WP8 kommer inte att floppa, men man måste givetvis vara realistisk, WP8 kommer knappast slå Android eller iOS den närmsta tiden, om någonsin. Jag har dock svårt att tro att marknaden är så polariserad att det inte finns plats för en tredje aktör, en aktör med ett ekosystem bestående av majoriteten av samtliga persondatorer samt majoriteten av företag.

Till skillnad från samtliga konkurrenter har dessutom Lumia 920 attraktiva funktioner den är helt ensam om på marknaden.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Eller gud förbjude är WP8 ett bra operativsystem... Det enda som inte talar för WP8 är appbutiken och den talade ju knappast för Android heller när Android släpptes. Det är ju inte direkt Nokias finansiella tyngd som avgör hur bra en telefon säljer.

WP8 kommer inte att floppa, men man måste givetvis vara realistisk, WP8 kommer knappast slå Android eller iOS den närmsta tiden, om någonsin. Jag har dock svårt att tro att marknaden är så polariserad att det inte finns plats för en tredje aktör, en aktör med ett ekosystem bestående av majoriteten av samtliga persondatorer samt majoriteten av företag.

Till skillnad från samtliga konkurrenter har dessutom Lumia 920 attraktiva funktioner den är helt ensam om på marknaden.

Klart att det finns plats det har jag inte nekat till. Ja lumia har ett par häftiga funktioner helt klart. Wp8 och dess framtid påverkas nog rätt mycket på hur w8 och surface slår. Oavsett så är det positivt med fler aktörer för det pushar marknaden framåt .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av jointeman:

Sluta med alla "vilken lur är bäst", "vilken ska jag köpa" trådar när det gäller mobiler.

Just nu är alla "top"-mobiler prestandamässigt i princip lika bra så det är helt vad man själv gillar. Nog sagt.

Skrivet av StabTheDrama:

Färdigbyggda datorer är för okunniga och "neonlysande 1337-dator" känns ganska barnsligt. Båda fungerar bra som datorer, men det finns ingen stolthet i något av alternativen.

Det finns ingen telefon som är bäst. Man kan jämföra hårdvara hur länge man vill, men vi vet inte hur den används. Den största skillnaden mellan telefoner idag är operativsystemet. Det är det man väljer först. SEN kan man jämföra telefoner med samma operativsystem i hårdvara.
Jag valde iPhone 5 för jag älskar iOS, att jailbreaka och för att alternativen är så otroligt fula och plastiga.

Min telefon ska fungera att ringa på, vara snygg och ge mig en bra upplevelse för de appar jag använder, jag skiter fullständigt i om den upplevelsen kommer från X antal poäng i ett värdelöst benchmark eller om det sitter 4 kärnor som inte kan användas fullt ut under skalet. Folk är fixerade på hjärndöd fakta som betyder ingenting. Det är NI som är hjärntvättade av "säljfakta", inte vi som köper Apples produkter.
Bra exempel på detta är "X Mpix kamera" när det som gör störst skillnad är kvalité på sensorn, "X GHz" (på t.ex. desktop-processorer) där IPC och antal kärnor bestämmer hur denna frekvens relaterar till prestanda.

Alla dessa trådar borde vara förbjudna, för det finns inget svar och det finns ingen möjlighet till en diskussion.

Samsung Galaxy SIII, Samsung Galaxy Note 2, HTX One X (tror jag den heter), Apple iPhone 5 och Nokia Lumia 920. Alla är bra val inom 3 helt olika kategorier. Men vilken telefon är för dig? Om du ställer frågan här kommer du få svar på vilken telefon alla andra har/vill ha, men inte vilken du vill ha.

Äntligen att någon fattar. Precis de jag skrev i mitt första inlägg.

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Spooky att du skriver 1337 i ditt meddelande och det registrerade 13:37

hehe, lite konsigt faktiskt!

Permalänk

Synd att alla kompetenta flytt från detta fjortisforum. Kanske inte så konstigt när man läser dessa fjortisinlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Pågrund av att deras varumärke är så starkt och inget annat.

Starkt varumärke ja, men inte bara. Bäst byggkvalitet, bäst apputbud....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArvidNG:

Nokia lumia 920 är en riktigt bra mobil! med Windows riktigt gött operativsystem har du haft det en gång så kommer du inte att byta... lovar!

Du kan inte vet hur bra någonting är som inte inte är släppt och inte kan köpas ännu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdjb1:

Du kan inte vet hur bra någonting är som inte inte är släppt och inte kan köpas ännu...

Finns fler WP versioner och fler WP telefoner än bara WP8 & 920

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |