Permalänk
Medlem

Tjutande med svart skärm

Hej, min skoldator (Dell vostro 3360) gick inte och starta idag... Jag tog hem den i fredags helt fungerande sedan använde jag den lite under dagen och slutade med att jag la tillbaka den i väskan, nu idag försökte jag starta den men då tjöt den bara. Den brukar tjuta då man försöker starta den då den har lite batteri men då tjuter det bara två gånger och så står det på skärmen. Nu då jag startade den så tjöt den ett flertal gånger, kanske 4-6 gånger och skärmen är helt svart. Något förslag...skulle vela slippa spendera 2000kr på lagning

Visa signatur

| Intel Core i7 3770k @4.6GHz | GTX 670 | Asus P8Z77-V GEN 3 |
| 8GB RAM @ 2133 | Antec KÜHLER H2O 620 | Intel SSD 520 120GB

Permalänk

Hej

Har du mulighed for at checke præcis hvor mange beep du får, når du prøver at starte den? Antal beep, er nemlig en decideret fejlkode, og dette kan hjælpe mig med, at finde ud hvor fejlen evt. kan ligge.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Det var visst 8st pipningar

Visa signatur

| Intel Core i7 3770k @4.6GHz | GTX 670 | Asus P8Z77-V GEN 3 |
| 8GB RAM @ 2133 | Antec KÜHLER H2O 620 | Intel SSD 520 120GB

Permalänk

8 Beep indikerer at det er en LCD fejl. Kan du høre computeren tænde?

Jeg vil råde dig til, at teste computeren med en ekstern skærm, for at udelukke fejl på på videokortet. Send mig gerne dit servicetag i en privat besked bagefter, samt resultatet af testen med en ekstern monitor.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.