Google lanserar Nexus 4 – mobiltelefon med Snapdragon Pro och Android 4.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Jag såg framsidan och sa högt "Fan vad snygg den var"
Såg baksidan och utbrast "NEJ! :("

Sen undrar jag varför de stoppar på 16GB lagring? Jag har mer än 16GB applikationer på min iPhone...

Men jag gillar att vi börjar se fler och fler mobiler med NFC och trådlös laddning.

Iphone appar tar oftast mycket mer plats än android appar, men 32 gb hade väl varit trevligt ändå.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leafbranch:

4 kärnor med ARM-arkitekturen Cortex A15 och Andreno 320.
Fyfan vad bra det här blir.

Snapdragon S4 baseras på Krait, som iofs lånar lite design ifrån A15, men det är inte Cortex A15.

Men i övrigt håller jag med dig, blir en PadFone2 eller denna!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Om man skulle köpa denna i USA i en fysisk butik, kommer den då fungera med svenska nät? De bode väl ändå inte göra fler modeller med olika basebands på? Jag ska nämligen till USA i slutet av november och med denna med sig hem skulle det vara riktigt smutt! Dock inväntar jag lite recensioner också.

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

Grym prestanda men så oerhört ful :-/

Ser väldigt pladdrigt ut :-/

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Synd att dem behövde förstöra baksidan med ett mönster aka. Japanska 90-talsbilars sätesklädsel. För ser i övrigt ut att vara en bra lur

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Enda som jag saknar är 1080p skärm och 4G

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Trist teknik? Utveckla, plastig kan du väl inte säga utan att ha tagit på den själv..

Dessutom hävdar du ju att LG ska tillverka produkter av dålig kvalitét, tss! Jag hävdar raka motsatsen! Kolla på deras "high end" produkter så ser du skillnad.

Den är inte på något sätt dålig när det gäller den tekniska biten men den känns väldigt tråkigt, inget som sticker ut direkt. Den ser plastig ut men det är väl en smaksak och LG är ju ökända för att ha haft problem med sina mobiler, kanske blir det bättre nu, vi får väl se.

Permalänk
Medlem

ska ha! snabbare cpu än min ju:D;) nästan iaf

Permalänk
Medlem

Den kommer ha anslutning för micro USB. Titta på snabbguiden som ligger ute för telefonen.

Verkar riktigt intressant. Synd att man inte vill byta än riktigt. Får hoppas att det finns fler fräsiga telefoner till sommaren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Nästa telefon för mig med. Plattan såg mycket bättre ut än i de läckta bilderna med. Spana in följade video:

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk

16Gb varianten för 349 EUR = 3000kr i runda slängor är inte mycket alls för den sjukt bra hårdvaran! Google fokuserar på bra priser och bra hårdvara till mellanklassen, way to go!

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli riktig billig, blir ett köp

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk

Riktigt bra pris! Och prestandan ser grym ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vart lite besviken fört med baksidan men efter att ha sätt videon ovan lugnade jag ner mig lite. gorilla glass både fram och bak lär ju minimera risken för de flesta repor. Iofs har íaf jag den i något typ fodral ändå men iaf. Hade jag inte varit så nöjd med min sgs2 så kanske...

Att den bara har 16 gig kan jag tänka mig beror på google drive där alla bilder och filmer ska ligga. Typ

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer denna prestera bättre än SGS III?

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

Kommer denna prestera bättre än SGS III?

The real question is: but will it blend?

Näe men seriöst, enligt de tester som ligger på Snapdragon Pro så är den generellt snabbare än SGS 3, men inte med så mycket att det är värt att byta för prestandan.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

Kommer denna prestera bättre än SGS III?

Ja, det bör den definitivt göra. CPU-mässigt så lär det inte vara någon enorm skillnad men GPUn är betydligt bättre (dubbelt så snabb i GLBenchmark) så i mer krävande spel lär det märkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Iphone appar tar oftast mycket mer plats än android appar, men 32 gb hade väl varit trevligt ändå.

32 GB är rätt optimalt, för mig, om man ska ha musik och podcasts Även om jag kan förstå folk som vill ha 64 eller mer.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

16GB utan MicroSD är i mina ögon helt värdelöst. Tråkigt när jag sett fram emot att kanske skaffa ny mobil, aja kommer väl någon annan vettig snart då.

Visa signatur

"The ability to speak does not make you intelligent"

Permalänk

Skulle det inte vara billigare att importera denna upplåst från usa? Eller är det någonting som man går miste om då?

Permalänk
Medlem

Såg en video på en LG mobil med samma baksida (utseendemässigt) där baksidan hade spruckit och recensenten hade inte tappat den utan bara lagt ned den på bordet. Osäker om det var Gorilla glas på baksidan på den, hoppas att denna som ska ha Gorilla glas blir hållbarare men skulle ännu hellre sett Dragontrail glas som ska vara ännu hållbarare.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Jag ifrågasätter det här med "trådlös" laddning. Telefonen är väl lik förbaskat bunden till laddningsstationen och såtillvida att nu inte den går på batteriet lär det väl fortfarande vara en kabel inblandat?

Laddar min telefon på samma ställe jämnt och har således en kabel framdragen dit, känns ju minst lika "trådlöst" i min värld.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Jag ifrågasätter det här med "trådlös" laddning. Telefonen är väl lik förbaskat bunden till laddningsstationen och såtillvida att nu inte den går på batteriet lär det väl fortfarande vara en kabel inblandat?

Laddar min telefon på samma ställe jämnt och har således en kabel framdragen dit, känns ju minst lika "trådlöst" i min värld.

Det är snarare att de för tekniken framåt och tvingar andra företag att utveckla detta. Själv tycker jag det är grymt om man bara kan lägga telefonen på en platta i t.ex. bilen osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Jag ifrågasätter det här med "trådlös" laddning. Telefonen är väl lik förbaskat bunden till laddningsstationen och såtillvida att nu inte den går på batteriet lär det väl fortfarande vara en kabel inblandat?

Laddar min telefon på samma ställe jämnt och har således en kabel framdragen dit, känns ju minst lika "trådlöst" i min värld.

håller med om att det är lite "gimickie". Det medför även andra nackdelar som att du inte kan prata och ladda den samtidigt.

Det kan ju även finnas fördelar med, typ om hela familjen har mobiler som kan laddas trådlöst, så skulle alla kunna slänga sin mobil på plattan i hallen och få den uppladdad istället för 5 separata laddare.

Just den laddare som de visat här ser ju ut som palms gamla laddare för web-os, och bara för en enhet. Så mer en snygg status pryl att ha på skrivbordet en egentlig nytta.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Sötast

239.00£ i Google play store för Nexus 4 8GB .. Hur i helvete? Vi snackar alltså 2600kr för något som knäcker det mesta på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Såg en video på en LG mobil med samma baksida (utseendemässigt) där baksidan hade spruckit och recensenten hade inte tappat den utan bara lagt ned den på bordet. Osäker om det var Gorilla glas på baksidan på den, hoppas att denna som ska ha Gorilla glas blir hållbarare men skulle ännu hellre sett Dragontrail glas som ska vara ännu hållbarare.

Har du en länk till den videon ?
Tror inte ens vanligt glas mountat så skulle kunna gå sönder genom att lägga den på ett bord.

tror repmässigt så är det nog inga problem, där är nog gorillaglass betydligt bättre än många alternativ. Har gorilla glas (original) på nuvarande nalle, inte en repa, och har aldrig kört med screen protector eller fodral.

Däremot så kan man ju vara lite orolig för fall. Vi får väl se framåt sett ifall det är en iphone 4 i repris, eller ifall de via design och den där ramen faktiskt skyddar glaset ifrån att spricka vid fall (mer än i iPhone 4 fallen).

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

239.00£ i Google play store för Nexus 4 8GB .. Hur i helvete? Vi snackar alltså 2600kr för något som knäcker det mesta på marknaden.

Även om man inte kan jämföra pris rakt av med annorlunda moms etc..

Synd att Sverige inte har Play store.. Kollade lite priser, ser ut som de svenska återförsäljarna kommer gå med bra vinst på dem :-/

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
SpelClockers

Blir ett givet köp på Nexus 4, kanske även Nexus 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Jag ifrågasätter det här med "trådlös" laddning. Telefonen är väl lik förbaskat bunden till laddningsstationen och såtillvida att nu inte den går på batteriet lär det väl fortfarande vara en kabel inblandat?

Laddar min telefon på samma ställe jämnt och har således en kabel framdragen dit, känns ju minst lika "trådlöst" i min värld.

Håller med, och induktionsladdning borde rimligtvis vara mindre effektivt, pga energiförluster i överföringen.

Samtidigt så vore det ändå härligt att ladda både telefon och platta genom att bara slänga dem på en platta och inte behöva böka med sladdar, men då behövs förstås en mycket större platta än den där fåniga lilla lutande pucken.

För övrigt gillar jag både Nexus 4 och priset. Men min SGS2 tuffar på fint, så ingen anledning att byta för min del.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Jag ifrågasätter det här med "trådlös" laddning. Telefonen är väl lik förbaskat bunden till laddningsstationen och såtillvida att nu inte den går på batteriet lär det väl fortfarande vara en kabel inblandat?

Laddar min telefon på samma ställe jämnt och har således en kabel framdragen dit, känns ju minst lika "trådlöst" i min värld.

Förstår dig, men det finns vissa fördelar. Jag får för tillfället ha en förlängningssladd till min laddare för att kunna ladda mobilen vid sängen. (Använder den som alarm, så att kunna stänga av alarmet inom 5 sekunder är ett måste. ) Hade varit otroligt skönt att bara kunna ställa/lägga den på en platta och låta det vara!