Microsoft inviger Windows Phone 8

Permalänk
Medlem

Hmm... jag vill gilla Windows Phone 8 men förstår fortfarande inte tänket med Live Tiles i telefonen. Det känns väldigt rörigt upplagt.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spazzme:

Har haft en WP7 sen den kom ut, och jag älskar den.
Jag ska nu byta den 2 NOV, och valet står mellan en WP8 eller Iphone 5...
Problemet och det ända problemet med WP8 är avsaknaden av apparna...Skulle vilja höra mer än "vi har blabla antal appar"..
För just nu är telefonen och operativsystemet det bästa, men det finns inga appar..

Titta på eventet så ser du.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

shit vad man blev sugen på en wp 8 telefon

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Senast jag kollade så hette det WP.

Jag tänkte fel bara ju

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Minst lika tråkigt och låst som iOS fast med undantaget att det finns nästan inga appar till Windows Phone.

"minst lika tråkigt"

Vilken konstig kommentar, tycker faktiskt att det är Din låsta kommentar som är lite tråkig. Skulle nästan gissa på att du har nästintill noll i personlig erfarenhet av Windows phone operativet och att du favoriserar android och därmed måste komma med dessa inlägg.
120 000 applikationer pojk, antar att du har 120 001 applikationer installerade i din android lur eftersom detta inte duger?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Problemet med saker som telefoner och pekplattor är inte att man inte orkar lyfta dessa, det är att de känns klumpiga när vikten kommer över en viss nivå. För plattor tillkommer att det är jobbigt att hålla även en riktigt lätt vikt under lång tid och så lite som +- 100g är definitivt märkbart efter ett par minuter.

För att ta exemplet med hantel.
Anta att du fixar att lyfta ett par 30kg hantlar utan större problem (om du går på gym någorlunda regelbundet borde du fixa det). Testa då och håll en 10kg hantel i 5 min ut från kroppen, är det inte rätt ordentligt tungt efter bara någon minut? D.v.s. det handlar inte om huruvida man orkar lyfta vikten, det handlar om hur bekvämt det är att hantera vikten under statisk last under en potentiellt mycket lång tid.

Fast den jämförelsen är bara dum och ojämförbar med en telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Är inte Samsung Ativ S ett trevligt alternativ till Nokia 920?
http://www.samsung.com/global/ativ/ativ_s.html

4.8" skärm, men trots det lättare med sina 135 gram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Problemet med saker som telefoner och pekplattor är inte att man inte orkar lyfta dessa, det är att de känns klumpiga när vikten kommer över en viss nivå. För plattor tillkommer att det är jobbigt att hålla även en riktigt lätt vikt under lång tid och så lite som +- 100g är definitivt märkbart efter ett par minuter.

För att ta exemplet med hantel.
Anta att du fixar att lyfta ett par 30kg hantlar utan större problem (om du går på gym någorlunda regelbundet borde du fixa det). Testa då och håll en 10kg hantel i 5 min ut från kroppen, är det inte rätt ordentligt tungt efter bara någon minut? D.v.s. det handlar inte om huruvida man orkar lyfta vikten, det handlar om hur bekvämt det är att hantera vikten under statisk last under en potentiellt mycket lång tid.

Då borde alla som har iphone4 med skal tyckte det är jobbigt då?

Verkar som du glömde äta spenaten.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ser tyvärr tungt ut för Nokia

Lumia 920 verkar vara en 4.8" tegelsten, WP8 telefoner som t.ex. HTC 8X verkar vara betydligt mycket trevligare: samma fina upplösning på 1280x720, fast med en 4.3" skärm och en vikt på 130gram.

Man undrar också varför det ska vara så svårt att använda moderna SoC:er till Windows Phone. Snapdragon S4 är definitivt ett kompetent SoC, men utveckling går så pass snabbt här så det är inte alls ovanligt att nyare SoC:er både är snabbare och strömsnålare. Så varför använder inte WP8-telefonerna nya S4 Pro (som framförallt har en betydligt mycket bättre GPU) när man lyckats få in detta SoC i Nexus 4 använda S4 Pro i samma veva som man lanserar Android 4.2?

Snapdragon S4 började ju dyka upp i Android telefoner redan i våras.

Blir svårt att välja nu, var helt inne på en WP8 lur men priset och HW på Nexus 4 är svårt att inte frestas av. Dagens i-lands problem

4,5" skärm på Nokian, sen att det ser tungt ut är ju enbart din personliga färgade åsikt som inte har något med verkligheten att göra eftersom lurarna inte ens är släppta ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Problemet med saker som telefoner och pekplattor är inte att man inte orkar lyfta dessa, det är att de känns klumpiga när vikten kommer över en viss nivå. För plattor tillkommer att det är jobbigt att hålla även en riktigt lätt vikt under lång tid och så lite som +- 100g är definitivt märkbart efter ett par minuter.

För att ta exemplet med hantel.
Anta att du fixar att lyfta ett par 30kg hantlar utan större problem (om du går på gym någorlunda regelbundet borde du fixa det). Testa då och håll en 10kg hantel i 5 min ut från kroppen, är det inte rätt ordentligt tungt efter bara någon minut? D.v.s. det handlar inte om huruvida man orkar lyfta vikten, det handlar om hur bekvämt det är att hantera vikten under statisk last under en potentiellt mycket lång tid.

Vilket övertänkande, allt för att din negativa åsikt ska acceteras va?

Kan ge dig ett annat perspektiv på det hela. När du går på gymmet så väljer du förstås dom tyngsta vikterna du kan släpa på eftersom du vill stå där framför spegeln och leka macho och visa alla hur mycket du orkar lyfta. Efter gymmet så går du hem och sätter dig framför datorn och gnäller om telefoner på gram-nivå. Tungt.

Permalänk
Medlem

Känns som en evighet tills dessa telefoner ska släppas. Har tyckt mig märka att många företag ger ett preliminärt datum nånstans runt 13-16:de november. *snabbspolar fram 2 veckor*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Minst lika tråkigt och låst som iOS fast med undantaget att det finns nästan inga appar till Windows Phone.

Jag gick från Android till en Wp och det ångrar jag aldrig att jag gjorde. Ett "os" ska väl inte vara kul? Utan det ska vara smidigt och användarvänligt.

Skulle vara kul om du kunde svara på vilka mobila os du har i hemmet? Själv har jag IOS, Android och wp.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Väldigt rolig reklamvideo
http://www.youtube.com/watch?v=SQZEkXCE_fY

Gå ca 2:08 minuter in, "My wife... i could easily see what she are up to on facebook and twitter", "My workbook...soo i could see what my coworkers are up to"...

Låter rätt läskit samtidigt.. fast de tänkte de aldrig på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag gick från Android till en Wp och det ångrar jag aldrig att jag gjorde. Ett "os" ska väl inte vara kul? Utan det ska vara smidigt och användarvänligt.

Skulle vara kul om du kunde svara på vilka mobila os du har i hemmet? Själv har jag IOS, Android och wp.

Mer av dessa svar som grundas på Erfarenhet!

Permalänk
Medlem

Windows G8stapo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Windows G8stapo

Och google/apple är trevliga hippies som sprider kärlek i världen genom att låta folk tweeta

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindberg96:

Ser mycket bättre ut än android kraffset till interface!

https://play.google.com/store/apps/details?id=info.tikuwarez....
http://www.youtube.com/watch?v=dM36zWW7IHM

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Skrivet av Spazzme:

Har haft en WP7 sen den kom ut, och jag älskar den.
Jag ska nu byta den 2 NOV, och valet står mellan en WP8 eller Iphone 5...
Problemet och det ända problemet med WP8 är avsaknaden av apparna...Skulle vilja höra mer än "vi har blabla antal appar"..
För just nu är telefonen och operativsystemet det bästa, men det finns inga appar..

Det vore faktiskt väldigt märkligt ifall det redan skulle svämma över av appar till WP8.
Det kommer.

Sen så läste jag nånstans att typ 2/3 av alla appar till iOS och Android har inte blivit nerladdade en enda gång, så majoriteten av alla appar till iOS och Android är skräp.

Permalänk
Medlem

Jag vet, jag ska köpa en telefon med wp8 och sen ska jag hoppas på att dom skapar appar som gör att jag kan få min telefon att se ut som en med iOS eller android..... why oh why?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteaDy:

Jag vet, jag ska köpa en telefon med wp8 och sen ska jag hoppas på att dom skapar appar som gör att jag kan få min telefon att se ut som en med iOS eller android..... why oh why?

En trevlig idé! Fast det går inte :'(

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

En trevlig idé! Fast det går inte :'(

Ungefär lika trevligt som att köpa en tygsoffa och sedan klä om den till en skinnsoffa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteaDy:

Ungefär lika trevligt som att köpa en tygsoffa och sedan klä om den till en skinnsoffa.

Poängen är att Android är som ett par byxor: Om du inte gillar hur dem ser ut kan du byta.
Windows Phone (och iOS) är som ditt fejs; gillar du inte utseendet är du körd.

(edit: jag menar inte ditt specifika fejs. alltså, det är inte avsett att vara ett personligt påhopp)

edit2: Jag klädde om min tygstol med skinn då tyget slets sönder. Den är riktigt nice nu

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag inte kollat, men hur fungerar MS Word på WP8? Skulle vara hur smidigt som helst att använda Word i telefonen. Börjar även bli trött på iOS känner jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Poängen är att Android är som ett par byxor: Om du inte gillar dem byter du.
Windows Phone (och iOS) är som ditt fejs; gillar du inte utseendet är du körd.

(edit: jag menar inte ditt specifika fejs. alltså, det är inte avsett att vara ett personligt påhopp)

Jo fast det är ju lite så också att hur mycket du än försöker skönmåla android som möjligheternas OS så är det så att dessa försök att få det att t ex likna windows phone i slutändan inte är något annat än demonstrationsappar för att visa att det går att göra så med android. Det kommer aldrig att vara lika funktionsdugligt som originalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteaDy:

Jo fast det är ju lite så också att hur mycket du än försöker skönmåla android som möjligheternas OS så är det så att dessa försök att få det att t ex likna windows phone i slutändan inte är något annat än demonstrationsappar för att visa att det går att göra så med android. Det kommer aldrig att vara lika funktionsdugligt som originalet.

Du har rätt i att en launcher aldrig kommer kunna uppnå samma funktionalitet som the real deal och är det Windows Phone man vill ha så ska man givetvis köra det.

Min poäng är att det GÅR att göra något åt utseendet på Android – så i jämförelse med iOS och WP är det Möjligheternas OS som du så poetiskt benämner konceptet

Anledningen till att jag valde just den launchern (som dök upp direkt vid en snabb Googling) var för att inlägget jag citerade tog upp just launchergränssnittet: Att anmärka på att Android är fult är som att gnälla över att man har fula byxor på sig.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Gillar Tiles (Ikoner med bakgrundsbild är ju mycket död yta) men Windows Phone verkar lite efter Android när man jämför med Nexus 4.

Klart jag behöver inte alla appar (mest spotify, shazam och de stora) men kommer Reseplaneraren, försäkringskassan, smhi etc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teknocide:

En trevlig idé! Fast det går inte :'(

Och du förstod inte ironin han drog där?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teknocide:

Poängen är att Android är som ett par byxor: Om du inte gillar hur dem ser ut kan du byta.
Windows Phone (och iOS) är som ditt fejs; gillar du inte utseendet är du körd.

(edit: jag menar inte ditt specifika fejs. alltså, det är inte avsett att vara ett personligt påhopp)

edit2: Jag klädde om min tygstol med skinn då tyget slets sönder. Den är riktigt nice nu

1. Gillar jag inte ett par byxor så köper jag dem inte.

2. Gillar jag inte det jag ser i spegeln...plastikkirurgi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Och du förstod inte ironin han drog där?!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, men du fattade uppenbarligen inte min.

Skrivet av Justbecause:

1. Gillar jag inte ett par byxor så köper jag dem inte.

2. Gillar jag inte det jag ser i spegeln...plastikkirurgi

Skickades från m.sweclockers.com

Kör på det!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Avstängd

För att trolla en aning:

Vad ska Android-fanboysen säga nu när WP-lurar också har topphårdvara/tillräckligt bra hårdvara och den vanliga användaren inte bryr sig ett skvatt om öppenhet?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air