Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

Vänta... Menar du att du köper dubletter på dlc bilar genom att betala mspoints? ...

Svar: Nej.

En gång till, är de bilarna med en markering ovanför sig som är de man redan äger? Börjar bli jobbigt att skriva upp med penna och papper alla bilar man äger. Börjar bli en tjock bok.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Svar: Nej.

En gång till, är de bilarna med en markering ovanför sig som är de man redan äger? Börjar bli jobbigt att skriva upp med penna och papper alla bilar man äger. Börjar bli en tjock bok.

Ja, markeringen i bilporträttet föreställer ett litet hus eller garage för övrigt.

Förövrigt är det ganska få bilar i Horzion har för mig att det endast var drygt 200, jämfört med F4 som hade över 600 olika bilar..

Permalänk
Medlem

Det kommer mer bilar ska du se! Förmodligen i början av november.

Permalänk
Medlem

Finns det nån swec klubb i horizon än?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Försäljning av varor sker inte i forumet utan i marknaden.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

En Sweclockers klubb startad, samma namn som till Forza 4
SwKl bara ansök så accepterar vi så fort det går. Jag är på intet sätt drivande i detta men vill ha en klubb med vettigt folk kul folk!

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem

Så då fick man äntligen spelet idag(eller ja tekniskt sett igår ). Det är verkligen så bra som man hoppades. Dock en sak som jag tycker är väderlös och det är att man inte kan ranka upp i MP i online free roam de enda online jag är intresserad av.

Tog inte direkt lång tid att nå popularitetsnivå 1 å ändå försökte jag inte speciellt hårt jag hade bara kul i SP free roam med min HEMI Cuda

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fint att man har GPS:en i smartglass i Win 8. Mycket lättare att peka ut destinationer

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Jag är så avis. Jag har haft spelet sen i fredags, men eftersom det blev fest lite impulsivt så blev det inget spelande den kvällen. Och sedan dess har jag legat bakis, börjar bli för gammal för alkoholen haha.
Hoppas på att kunna spela lite ikväll iaf! Det verkar riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har kört spelet i ett antal timmar nu och kan bara säga att jag är grymt nöjd bättre open world spel finns inte! Helt fantastiskt bra jobbat av Playground Games!

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Fint att man har GPS:en i smartglass i Win 8. Mycket lättare att peka ut destinationer

Får inte det att fungera Fastnar på "start driving to activate gps". Något mer man måste göra i spelet när man installerat appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre567:

Får inte det att fungera Fastnar på "start driving to activate gps". Något mer man måste göra i spelet när man installerat appen?

Jag gjorde ingenting, fick upp en fråga (notifikation) i windows om jag ville starta smartglass. Sen bara fungerade det.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kan ha sin andriodofån som gps?
har installerat smartglasses på den och kan styra boxen.. men sen?? om det nu går dvs.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

någon som vet om man kan ha sin andriodofån som gps?
har installerat smartglasses på den och kan styra boxen.. men sen?? om det nu går dvs.

Testade det också men det verkar inte funka på android :(. Fick igång det tillslut på en virtuell windows 8 tillslut.

Permalänk
Medlem

Är så sjukt sugen på Forza spelen. Men har ej Xbox tyvärr

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

För en Sandboxfan som mig är spelet otroligt kul. Lyckas där jag tycker att Fuel, Burn Out, Hot purshut mm misslyckades. Till och med bättre än Driver SF på PC. Köpt alla godisbilar inklusive DLC men tuffar omkring i en trimmad gammal Folka Bubbla och har en så skön stund framför ratten.

Apropå Folkan. Tycker det är konstig att jag inte blir sist i onlinen med den. Till och med tvåa ibland. Blir alltid sist i alla andra bilar. Kanske beror det på kärlek till bilen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Någon annan som haft denna lilla "buggen"? Blev lite lätt överraskad när det hände.
Har sen hänt en gång till om jag minns rätt, tror det bara hänt en gång till i alla fall.

Visa signatur
Permalänk

Så där är det ju hela tiden på live, fast 100 ggr värre. Har kört mot flygande lambos och ferraris som kör "underground"....

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorryquai:

Så där är det ju hela tiden på live, fast 100 ggr värre. Har kört mot flygande lambos och ferraris som kör "underground"....

Online kan man i alla fall skylla på linan å dålig synk mellan spelare, detta är ju inte direkt det enda spelet som är "konstigt" online. Men vad ska man skylla på i SP?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Kör alltid från förarplats så ser inget sådant här.
Novemberpack nästa torsdag? Lång väntan.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Vill gärna ha lite fler polare på xb live, jag lirar mkt Horizon. Adda gärna Jixel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kör alltid från förarplats så ser inget sådant här.
Novemberpack nästa torsdag? Lång väntan.

Jag kör alltid cockpit cam så tro mig man missar inte detta. Förutom att det smäller som attan så hoppar bilen rakt upp så du lär märka det.......
Sen går det inte missa att man får en fet lancer över huven heller
Det är inspelat från reprisen så för att se det bättre satte jag den till "chase cam"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kör alltid från förarplats så ser inget sådant här.
Novemberpack nästa torsdag? Lång väntan.

Nästa tisdag!

Följande bilar kommer. Funderar på att slå till på season pass med en gång, 4000 Microsoft Points. Det innehåller racing expansionen plus 36 st bilar via DLC

2012 Lamborghini Gallardo LP570-4 Spyder Performante

2012 Shelby 1000

2010 BMW M3 GTS

1965 Shelby Cobra 427 S/C

1994 Nissan 240SX SE

Wrangler

Permalänk
Medlem

Hur många bilar finns det i spelet, DLC inkluderat och exkluderat?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

182 bilar(även trafik) inklusive det DLC som släpptes i samband med spelet. Sedan kommer det 6 bilar per månad i ett år. Utöver det så kommer det en rally expansion i december, kanske flera expansioner därefter?!

Det rör sig om 250 bilar allt som allt.

Permalänk
Avstängd

Försöker sammanställa en enkel lista med de DLC pack man köper som jag kan kolla på min platta medan jag spelar. Är detta rätt?
http://www.slurp.se/fh.html

Oktober

1957 Chevrolet
Alfa Romeo 8C Spider
Ford Mustang Boss 302
2012 Lamborghini Lamborghini Aventador
Gumpert Apollo Enraged
2012 Ferrari 599XX Evoluzione

November

2012 Lamborghini Gallardo LP570-4 Spyder Performante
2012 Ford Shelby 1000
2010 BMW M3 GTS
1965 Ford Shelby Cobra 427 S/C
1994 Nissan 240SX SE
JEEP Wrangler

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Ja då slog jag till och beställde Collector's Edition iallafall, lite kul att man fick med pre order bilarna, det trodde jag inte.

Permalänk

Jag funderar på att köpa detta imorgon men jag velar fram och tillbaka hela tiden.
Jag har både Forza 3 och 4 och gillar dem skarpt, problemet är väl att jag tröttnar snabbt och inte har kommit så långt, detta gäller de flesta spel egentligen.
Hur ska jag göra? Vad hade ni gjort om ni inte kunde använda online-funktionerna? Jag har nämligen inte guld och tror inte jag vill betala för det heller.

Jag gillar att ta kort i de tidigare Forza spelen men jag kan ju inte göra nåt med bilderna då jag inte har guld.
Dock inte så dyrt så man skulle kunna köpa nån månad antar jag.

Ena stunden är jag riktigt sugen på att köpa det och nästa stund så vill jag inte alls.

Berätta gärna vad som är bra med det och varför jag borde köpa det tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Jag funderar på att köpa detta imorgon men jag velar fram och tillbaka hela tiden.
Jag har både Forza 3 och 4 och gillar dem skarpt, problemet är väl att jag tröttnar snabbt och inte har kommit så långt, detta gäller de flesta spel egentligen.
Hur ska jag göra? Vad hade ni gjort om ni inte kunde använda online-funktionerna? Jag har nämligen inte guld och tror inte jag vill betala för det heller.

Jag gillar att ta kort i de tidigare Forza spelen men jag kan ju inte göra nåt med bilderna då jag inte har guld.
Dock inte så dyrt så man skulle kunna köpa nån månad antar jag.

Ena stunden är jag riktigt sugen på att köpa det och nästa stund så vill jag inte alls.

Berätta gärna vad som är bra med det och varför jag borde köpa det tack!

Om du känner dig tveksam så kan du ju alltid vänta tills det gått ned i pris

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Jag funderar på att köpa detta imorgon men jag velar fram och tillbaka hela tiden.
Jag har både Forza 3 och 4 och gillar dem skarpt, problemet är väl att jag tröttnar snabbt och inte har kommit så långt, detta gäller de flesta spel egentligen.
Hur ska jag göra? Vad hade ni gjort om ni inte kunde använda online-funktionerna? Jag har nämligen inte guld och tror inte jag vill betala för det heller.

Jag gillar att ta kort i de tidigare Forza spelen men jag kan ju inte göra nåt med bilderna då jag inte har guld.
Dock inte så dyrt så man skulle kunna köpa nån månad antar jag.

Ena stunden är jag riktigt sugen på att köpa det och nästa stund så vill jag inte alls.

Berätta gärna vad som är bra med det och varför jag borde köpa det tack!

Du missar väldigt mycket om du inte har guld. Jag hade tröttnat snabbt, för spelet går ut på att spela online. Du har speed cams, rivals mode, leaderboards och multiplayer givetvis. Det skalas av en del i singelplayer om man inte har live.

Får jag fråga varför du inte vill betala? Tycker själv att det är bra att man betalar så Microsoft underhåller på ett bra sätt jämtemot konkurrenterna som har gratis. Finns givetvis för och nackdelar såklart!