Spel som kan spelas offline?

Permalänk

Spel som kan spelas offline?

Hej

Mitt fiberuttag har gått sönder och tjejen jobbar till helgen så kommer klättra på väggarna om jag inte kommer på något att spela bort någon timme på iaf.

Så finns det några bra spel som kan spelas offline? Hur är det med bf3 kan kampanjen där spelas i offline läge?

Mvh
Martin

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Skulle säga Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3, Fallout: New Vegas. ^^ Allt från Bethesda är grymt enligt mig.

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Skrivet av blodbert:

Skulle säga Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3, Fallout: New Vegas. ^^ Allt från Bethesda är grymt enligt mig.

Morrowind har jag kört igenom 1 gång i tiden ganska bra spel faktiskt sen har jag provat fallout 3 fastnade inte så mycket för det men new vegas kanske är bättre?

skyrim har jag dock hört mycket bra om!

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Du bränner lätt en helg på Hearts of Iron II.

Men krävs verkligen ett datorspel för att du ska må bra? Liten varning där kanske?

Permalänk

Black Mesa är ett gratis och ganska roligt offline spel, värt att pröva

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Du bränner lätt en helg på Hearts of Iron II.

Men krävs verkligen ett datorspel för att du ska må bra? Liten varning där kanske?

Nej det gör det verkligen inte men sen när man gjort allt som skall göra så blir det långtråkigt tillslut

Börjar ju helg dagarna med 2 timmar träning minst, och sen lång promenad med hunden på det sen städa diska ja allt det där om det behövs. utöver det så blir det tråkigt är sådan så kan inte sitta still så länge det inte har med en bra film eller spel att göra

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Något strategispel kanske? Älskar Total War och gamla Age of Empires 1+2

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Något strategispel kanske? Älskar Total War och gamla Age of Empires 1+2

ja alla spel är välkommna spelade en del shogun eller vad det hette är det liknande total war? age of empires är ju riktigt roliga spel iallafall 2an

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Lego Master

Warhammer 40K - Dawn of War och Supreme Commander brukar jag rekommendera. Sen finns ju de gamla fina Earth 2150 osv. Lira igenom Half-Life 2? Minecraft kan man sysselsätta sig med många timmar om man kommer på nåt kul.

Men som de andra sa, Morrowind, Oblivion och Skyrim FTW! Många timmar att plöja ner där.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Just Cause 2, grymt roligt sandlåde spel http://www.youtube.com/watch?v=yTzXITREkGU
har inte tröttnat än när du spelat ut storryn så har du hur mycket kvar som helst att göra

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

ja alla spel är välkommna spelade en del shogun eller vad det hette är det liknande total war? age of empires är ju riktigt roliga spel iallafall 2an

Shogun är ju Total War, har själv Rome, Medieval 2 och Empire, Total War.
Age of Empires 2 The Conquerors FTW!

Permalänk
Medlem

Sleeping Dogs är ett riktigt bra spel, men det är väldigt kort story-mode.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

Är lite nysåld på nya XCOM-spelet, det kanske skulle passa?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

sleeping dog är det gta liknande? kan ju kanske vara lovande!

aha totalwar är det samma serie lol där ser man haha xD

just cause såg ju lite häftigt ut faktiskt!

dawn of war har man spelat en del mycket roligt strategi spel med alla uppgraderingar och byggnader

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Sleeping Dogs är som GTA fast i Hong Kong. Man är en undercover polis som ska ta ner triaderna. Sleeping Dogs är ett riktigt bra spel IMO.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av RMDZ:

Sleeping Dogs är som GTA fast i Hong Kong. Man är en undercover polis som ska ta ner triaderna. Sleeping Dogs är ett riktigt bra spel IMO.

Sleeping dogs var klart över förväntan och det vart inte det klassiska gangster in the hood som man ser i gta (och som jag personligen avskyr). Liknar mer Mafia 1&2, vilka du för övrigt bör kolla in om du inte redan gjort det.

Sleeping dogs ger dig ca 8timmars nöje och mafia likaså (Tog runt 6½ för mig på båda då jag ignorerade vissa sidequests)

Permalänk
Medlem

Hard Reset E.E. redig action FPS.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarMint-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Skrivet av Fusy:

Sleeping dogs var klart över förväntan och det vart inte det klassiska gangster in the hood som man ser i gta (och som jag personligen avskyr). Liknar mer Mafia 1&2, vilka du för övrigt bör kolla in om du inte redan gjort det.

Sleeping dogs ger dig ca 8timmars nöje och mafia likaså (Tog runt 6½ för mig på båda då jag ignorerade vissa sidequests)

det låter ju ganska bra är några timmar på kvällen man sitter efter allt man ska göra på dagen då kanske man hinner köra igenom det på 2-3 dagar

mafia verkar också som ett bra spel inget jag har testat faktiskt utan var mer åt gta 3 hållet när det släpptes och mafia 2 har jag inte hunnit testa.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Bastion och Amnesia: The Dark Descent.

Jag älskade skiten ur de spelen. Grymmt bra spel som alla borde spela igenom. Kostar la ~150kr styck på Steam. (nu kanske du inte kan använda Steam dock :s)

Permalänk

gillar du fps så kommer du troligtvis älska medal of honor, om du inte redan spelat det http://www.youtube.com/watch?v=l1njQT9kJaM samma skapare som battlefield (dice) en grymt bra story och sjukt roliga banor. tyvärr så är storyn ganska kort och spelas ut ganska fort men om du bara ska spela några timmar om dan så ee de nog okey

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Civilization 5 med expansionen Gods and kings
Just one more turn....

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Spel som "tidsfördriv" är utmärkt.

Ja det var förr när man gick i skolan som det blev mycket spelande men nu har man ett hushåll att ta hand om och sedan jobb mm

Så just nu är det mest som tidsfördrift

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av jackeek_the_bull:

gillar du fps så kommer du troligtvis älska medal of honor, om du inte redan spelat det http://www.youtube.com/watch?v=l1njQT9kJaM samma skapare som battlefield (dice) en grymt bra story och sjukt roliga banor. tyvärr så är storyn ganska kort och spelas ut ganska fort men om du bara ska spela några timmar om dan så ee de nog okey

Aha har för mig jag spelade 1an en gång i tiden det gillade jag skarpt, Dom nya lär ju inte vara sämre med bättre grafik mm

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av Sears:

Bastion och Amnesia: The Dark Descent.

Jag älskade skiten ur de spelen. Grymmt bra spel som alla borde spela igenom. Kostar la ~150kr styck på Steam. (nu kanske du inte kan använda Steam dock :s)

Nej tyvärr har ingen steam har lånat ut mitt mobila bredband med -_- så sitter helt internet lös xD

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

sleeping dog är det gta liknande? kan ju kanske vara lovande!

aha totalwar är det samma serie lol där ser man haha xD

just cause såg ju lite häftigt ut faktiskt!

dawn of war har man spelat en del mycket roligt strategi spel med alla uppgraderingar och byggnader

kan inte annat än rekommendera just caouse 2,
är hur kul som helst.
när man spelat klart alla missions/ struntat i dom, kan man göra precis som man vill.
finn inte mycket till gränser, själv brukar jag försöka få flyg och kracha :SS
eller få polisen efter mig (bieffekt) ch ha ihjäl dom
det var på rea på steam för ett tag sen

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

age of empires

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

gillar du fps så kommer du troligtvis älska medal of honor, om du inte redan spelat det http://www.youtube.com/watch?v=l1njQT9kJaM samma skapare som battlefield (dice) en grymt bra story och sjukt roliga banor. tyvärr så är storyn ganska kort och spelas ut ganska fort men om du bara ska spela några timmar om dan så ee de nog okey

Inte dice som utvecklat singleplayerdelen, är jag rätt säker på. Tror inte ens singleplayer delen använder sig av frostbite motorn?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Skrivet av abbebandy:

kan inte annat än rekommendera just caouse 2,
är hur kul som helst.
när man spelat klart alla missions/ struntat i dom, kan man göra precis som man vill.
finn inte mycket till gränser, själv brukar jag försöka få flyg och kracha :SS
eller få polisen efter mig (bieffekt) ch ha ihjäl dom
det var på rea på steam för ett tag sen

Låter riktigt kul faktiskt lite i stil som gta fast ändå annolunda

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fusy:

Sleeping dogs var klart över förväntan och det vart inte det klassiska gangster in the hood som man ser i gta (och som jag personligen avskyr). Liknar mer Mafia 1&2, vilka du för övrigt bör kolla in om du inte redan gjort det.

Sleeping dogs ger dig ca 8timmars nöje och mafia likaså (Tog runt 6½ för mig på båda då jag ignorerade vissa sidequests)

Sleeping dogs gav mig ca 18h nöje och Mafia 2 har gett mig 42h

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

gammalt men jäkligt bra

Kan rekommendera baldurs gate 2 shadows of amn och throne of baal, jäkligt bra spel enligt mej
Minns då jag var 12 och spelade det som fan brände väl ca 400h + på det.
Laddade ner det för 2veckor sedan då jag ville testa det igen för att återuppleva minnen
Fortfarande ett av mina favoriter !