Drivers till moderkort

Permalänk

Drivers till moderkort

Hejsan installerade nyss windows 8 och medan jag gjorde det så blev det en formatering och nu när jag skulle installera drivrutinerna till mitt gigabyte z77x-ud3h så vill den inte öppna skivan automatiskt så den installerar allt automatiskt så jag måste gå in på skivan och installera, har varit inne på deras hemsida och laddat ner olika saker men dels så vet jag inte vad ska jag ladda ner och sen så går det inte att installera drivrutinerna till ljudet, det funkar ändå men den hittar inte enheten säger den.

om någon skulle kunna säga till vad för saker jag ska installera så skulle det vara as schysst http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4153&d...

Edit: vill iaf få bort att jag kan göra säker borttagning av min ssd och hdd

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Avstängd

32 elr 64bit windows 8, bara ladda ned rätt version.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Gällande drivrutinerna så kör i denna ordning och om du ödmjukast blir tillfrågad om att starta om så gör det var gång för säkerhets skull.
Utgår från att du kör 64bit.

Intel Management Engine Interface 8.1.0.1263
Intel INF installation 9.3.0.1021
http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-306.97-...
Intel VGA Driver 15.28.4.2843
Marvell SATA Controller Driver 1.2.0.1020
VIA audio driver 6.0.01.10800
Atheros LAN driver 2.1.0.7

Om du vill ha Virtu MVP så se till att du i bios/peripherals har igång den inbyggda grafikdelen rätt.
Init Display First = Auto
Internal Graphics = Enabled (inte auto!)
Dra sen hem Lucidlogix VIRTU MVP 2.1.118 från kategorin Utility och installera.

Lycka till

Permalänk
Skrivet av smajjL:

Gällande drivrutinerna så kör i denna ordning och om du ödmjukast blir tillfrågad om att starta om så gör det var gång för säkerhets skull.
Utgår från att du kör 64bit.

Intel Management Engine Interface 8.1.0.1263
Intel INF installation 9.3.0.1021
http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-306.97-...
Intel VGA Driver 15.28.4.2843
Marvell SATA Controller Driver 1.2.0.1020
VIA audio driver 6.0.01.10800
Atheros LAN driver 2.1.0.7

Om du vill ha Virtu MVP så se till att du i bios/peripherals har igång den inbyggda grafikdelen rätt.
Init Display First = Auto
Internal Graphics = Enabled (inte auto!)
Dra sen hem Lucidlogix VIRTU MVP 2.1.118 från kategorin Utility och installera.

Lycka till

Har installerat de sakerna du sa men intel vga drivers gick inte att installera och var samma med via audio driver :/

just nu så funkar allt bra men är rätt irriterande med säkerborttagning av ssd och hdd

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Du fick ordning på drivrutinerna tillslut då?
Ta en titt i din bios: system/sata port information/hot plug

Permalänk
Skrivet av smajjL:

Du fick ordning på drivrutinerna tillslut då?
Ta en titt i din bios: system/sata port information/hot plug

vissa saker gick att installera men vissa gick inte tror inte direkt att det spelar någon roll men iaf ja har tänkt på att det kan vara det som gör att de syns som säkerborttagning
Tack för hjälpen iaf

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Var så god.

Permalänk

När jag inst w8 clean install på min ssd så behövde jag inte installera några drivisar alls. Även till grafikkortet w8 fixade allt själv har inga gula trianglar i enhetshanteraren. Eller måste man det ändå den funkar i alla fall prima nu.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

När jag inst w8 clean install på min ssd så behövde jag inte installera några drivisar alls. Även till grafikkortet w8 fixade allt själv har inga gula trianglar i enhetshanteraren. Eller måste man det ändå den funkar i alla fall prima nu.:)

Samma erfarenhet här. Behövde aldrig installera några drivrutiner. I Windows 7 behövde jag installera drivrutiner till det inbyggda nätverkskortet på moderkortet från den medföljande skivan för att överhuvudtaget kunna komma ut på Internet. I Windows 8 fungerar allt från början.

Permalänk
Skrivet av Viceroy:

Samma erfarenhet här. Behövde aldrig installera några drivrutiner. I Windows 7 behövde jag installera drivrutiner till det inbyggda nätverkskortet på moderkortet från den medföljande skivan för att överhuvudtaget kunna komma ut på Internet. I Windows 8 fungerar allt från början.

Vad skönt att veta.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Måste bara tillägga att..
Det är bara grundläggande drivrutiner utan extra möjligheter till funktioner som hårdvaran kanske har stöd för annars eller som är tänkt att andvändaren ska kunna komma åt vid behov och för att det hela ska bli en trevligare upplevelse på alla sätt och vis.
Fick bli den korta versionen men snälla, ge er hårdvara det bästa ni hittar, inte det första.