Permalänk
Medlem

Vattenkylning och läckage

Tjenare.

I min vattentank kan jag se att kylvattnet minskar någon mm från dag till dag. Längst upp i tanken samlas små vattendroppar så någon sorts kondens blir de ju. Jag kan inte se något tecken på att det är läckage någonstans. Så minskar vattennivån på ett normalt sätt eller har jag ett regelrätt läckage någon stans? Med en uppskattning så skulle jag säga att kylningen skulle klara sig själv under säkert tre månader utan att jag ska behöva fylla på men det stör mig att nivån sjunker.

Permalänk

ja alla flytande saker avdunstar ju efter ett tag dock kan det vara olika saker som gör det.
vad har du för temp på sakerna och vad är tempen i chassit

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Tempen på processorn är cirka 18-34 grader beroende på belastning. Tempen i chassit är rumstemperatur förutom då jag lirar grafikkrävande spel. Grafikkortet är inte med i vattensystemet ännu. Har fortfarande fläktar som tar in ny luft och skickar ut gammal så tempen i chassit borde vara normal chassitemp (om man kan säga så).

Permalänk
Medlem

Jag tror att det ar luft som forsvinner I ditt system och far det att se ut som att vatten "forsvinner". Om systemet inte ar 100% avluftat sa kommer detta att ske med tiden. Jag hade t.ex ratt sa mycket luft kvar I min topradiator och fick inte ut den overhuvudtaget - trottnade helt enkelt och borjade kora systemet. Efter 3-5 dagar sa var den mesta luften borta och det var bara att fylla pa med mer vatten.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic