Gigabyte GA-Z77N-WIFI, Grymt- Bra/Dåligt?

Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-Z77N-WIFI, Grymt- Bra/Dåligt?

Tjena! Funderar på att bygga om min nuvarande rigg till en lite kompaktare Mini-ITX-historia och moderkortet är det som fortfarande är osäkert. Mest tittat på Asus P8Z77-I Deluxe och hade mer eller mindre bestämt mig för det, men nu såg jag Gigabyte GA-Z77N-WIFI och tycker det ser ganska intressant (billigare - 2 nätdelar!) ut. Orkar ändå inte mig på någon seriös överklockning nu så den aspekten är inget problem, men när ja läser recensioner på den så har ja problem att bilda mig en uppfattning, det känns som att antingen får de 5/5 eller 1/5.

Någon som har någon egen erfarenhet eller hört/sett något värt att veta?

Vänligen Samuel

Permalänk
Medlem

Ser nu att denna ska ligga i "övrigt" och inte i Intel, men hittar varken hur man tar bort ett inlägg eller bytar dess topic. Så tills detta ändras åt mig, får ni ursäkta mitt fel.

Permalänk

Köp H77 versionen då det inte går att göra någon överklockning I och med att det inte går att ändra vcore.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte tänkt pilla så mycket med strömmen ändå, för att utrymmet i mitt lilla chassi är så pass begränsat och värmeutvecklingskänsligt så ska jag nog bara höja multipliern till 42.

Permalänk
Medlem

Jag köpte detta tillsammans med ett node 304.
Hittils är jag nöjd!
Anledningen till att jag valde det moderkortet före konkurrenterna var på grund
Utav WIDI och prislappen:) dock har jag inte hunnit ställa in WIDI men kom ihåg att det bara funkar med den interna grafiken. Ska försöka klura ut hur jag ska gå till väga när jag kommer hem i helgen. Fanns något som nvidia har vid namn optimus som ska lösa det...

Hur som helst har jag inte klockan något och tänker väll inte göra det, mm valde z77 bara för att det är det senaste, onödigt? Vad vet jag
Datorn startar onormalt snabbt.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!