Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Superlight:

Har dota 2 gåva. Kan tänka mig Left 4 Dead 2 pga rea nu.

Själv har man fyra stycken, men detta är inte rätt tråd för nyckelutdelning. Det finns en tiggeritråd redan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bara jag som aldrig får igång ett spel? Alltid nån jäv** som leavar eller har 25kb/s internet så att alla blir kickade.... irriterande som fan, har försökt få igång ett spel i snart en halvtimme.

Allt från 1 sekund till 10min för att hitta ett spel, dock det jag stör mig på mest då jag väl tar mig tid för att spela dota2 så accepterar 9/10 medan den 10e spelaren nekar och allt börjar om från början.

Borde vara så att nekar man fler än två gånger på kort tid, låt oss säga 20min så blir man temporärt bannad i en timma. På så sätt borde antalet personer som gör detta med flit hållas undan i perioder och kanske de som försöker få in ett game när de egentligen har ont om tid istället tänker sig för innan de startar en spelomgång.

Ett max antal nekade matcher, låt oss säga per vecka, borde även öka straffet för varje avstängning. Första gången 30min, andra 1 timma och dubblas för varje straffperiod. Tycker detta är rättvist med tanke på oss som verkligen står i kö upp till 10min och ibland längre. Vi vill inte bli nekade en match när vi har väntat ett längre tag. Så för att sammanfatta denna lösning.

Spelare som nekar X antal matcher under X antal summa tid blir straffade genom temporär avstängning från spelet, detta innebär att de inte kan hitta matcher där andra spelare är involverade. Straffet ökas det dubbla med varje straffomgång. Detta innebär att vi som vill spela och har tiden till det inte möter lika många spelare som nekar matcher(av olika skäl) och därmed slösar våran tid.

Så ca 9/10 spelare blir glada i slutändan!

Permalänk
Medlem

Någon snäll själ som har en Dota 2 key att ge bort ?

Permalänk
Medlem

har 2 keys, skicka steam info i PM.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Avstängd

Söker efter personer som man kan köra lite casual DotaA2 med då nästan ingen spelar det i min omgivning IRL.
Snabb info om mig själv: Jonas Andersson 18 år, från Öland men just nu bosatt i Kalmar, som studerar Teknik på John Bauer, målet är att senare gå webbprogrammering alternativt Drifttekniker. Spelar väldigt casual nu pga skolan men kommer nog vara inne ett par timmar om dagen åtminstone.
Tar inte spelet på alltför stort allvar utan så länge det är kul så är jag nöjd!

Skicka mig ett PM så får du mitt skype-och steam-namn!

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M

Permalänk
Medlem

Har 2 keys att slänga iväg. pm:a mail bah

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som längtar efter death mode?
Roligt i glada vänners lag.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Är det bara jag som längtar efter death mode?
Roligt i glada vänners lag.

Nej ush fy va trist det är

Har lirat en del på senare tid och det känns helt okej, stör mig som fan på betan då spelet dör om man tabbar ut ibland, tar ca 7minuter i snitt att hitta game, folk som skiter i att klicka vidare när det är game on osv.

I övrigt tycker jag spelupplevelsen är lite kantig jämfört med föregående Dota och HoN (LoL har jag inte testat). men det kanske dom fixar till när spelet väl kommer.
Kommer garanterat köpa spelet om dom kommer med en bra slutprodukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Nej ush fy va trist det är

Har lirat en del på senare tid och det känns helt okej, stör mig som fan på betan då spelet dör om man tabbar ut ibland, tar ca 7minuter i snitt att hitta game, folk som skiter i att klicka vidare när det är game on osv.

I övrigt tycker jag spelupplevelsen är lite kantig jämfört med föregående Dota och HoN (LoL har jag inte testat). men det kanske dom fixar till när spelet väl kommer.
Kommer garanterat köpa spelet om dom kommer med en bra slutprodukt.

Har du provat köra borderless window? Borde lösa alt+tab problemet.

Det kommer vara gratis så du behöver inte köpa det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Älskar halloween eventet Det regnar items över en, och game-moden är hyffsat kul när ens teamm8s väl förstått att man inte ska stå på lane och farma utan raida motståndarens godisförråd.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Älskar halloween eventet Det regnar items över en, och game-moden är hyffsat kul när ens teamm8s väl förstått att man inte ska stå på lane och farma utan raida motståndarens godisförråd.

Det är så kul att folk inte riktigt verkar förstå att man springer runt med 1 HP när man bär på 20 godisar.
Samt, Phantom Lancer är helt sjuk mot Roshan i slutet av matchen, speciellt med diffusal blade, inga fler AoE freezes osv.

Permalänk
Medlem

Gah att man sitter på jobbet.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av sgtspiff:

Gah att man sitter på jobbet.

Jo samma här känns riktigt drygt, ska träna efter jobbet också

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Någon som lirar nu? adda mig på steam ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvudd:

Har du provat köra borderless window? Borde lösa alt+tab problemet.

Det kommer vara gratis så du behöver inte köpa det

Skickades från m.sweclockers.com

Ska testa!

Visste inte att det skulle vara gratis hur kommer det sig när det står 24.99€ i Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Ska testa!

Visste inte att det skulle vara gratis hur kommer det sig när det står 24.99€ i Steam?

Det har nog att göra med att man kan köpa sig in i spelet så man inte behöver vänta på en invite.. Köpte en key på DH för 100 spänn, fick sedan 3 månader senare det satans spelet på mitt primära konto och det var över 1 år sedan jag hade signat för betan.. Så ja, en del kommer nog tycka att det är värt att hoppa in i spelet utan att vänta om det är sugna..

Dels har det nog med att göra att man kan får det som ett item och kan byta en dota 2 mot exempelvis en TF2 hatt

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

Dota-2 key bytes!

Har en dota-2 nyckel som jag vill byta mot Natural Selection 2. Om du ändå tänkt att köpa spelet så sparar du 5€ på det här viset. PMa mig om intresse finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseiio:

Det har nog att göra med att man kan köpa sig in i spelet så man inte behöver vänta på en invite.. Köpte en key på DH för 100 spänn, fick sedan 3 månader senare det satans spelet på mitt primära konto och det var över 1 år sedan jag hade signat för betan.. Så ja, en del kommer nog tycka att det är värt att hoppa in i spelet utan att vänta om det är sugna..

Dels har det nog med att göra att man kan får det som ett item och kan byta en dota 2 mot exempelvis en TF2 hatt

Har fixat vanliga Dota nu var en hel del fler spelare online där kan man säga och spelkänslan är mycket bättre samt grafiken jämfört med Betan.

Permalänk
Medlem

Ofta dota pre purchase kostar 27.99 på steam :S

Aja, Vill byta:
Dota2 invite (ink 2 ytterligare invites om jag minns rätt)
Mot: Dead Island

Pm vid intresse.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av soolan:

Någon snäll själ som har en Dota 2 key att ge bort ?

Skrivet av AddixD:

har 2 keys, skicka steam info i PM.

Skrivet av U-S-S-R:

Har 2 keys att slänga iväg. pm:a mail bah

Skrivet av Poltan:

Har en dota-2 nyckel som jag vill byta mot Natural Selection 2. Om du ändå tänkt att köpa spelet så sparar du 5€ på det här viset. PMa mig om intresse finns

Skrivet av Wranz:

Ofta dota pre purchase kostar 27.99 på steam :S

Aja, Vill byta:
Dota2 invite (ink 2 ytterligare invites om jag minns rätt)
Mot: Dead Island

Pm vid intresse.

Håll er till tiggeri-tråden, istället för att skräpa ner denna tråd.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hur svårt är det egentligen att få Beta-access numera? Jag signade upp och två månader senare (precis när jag uppgraderat datorn) fick jag access till Betan, men jag har inte ens behagat starta upp spelet då jag för närvarande inte är ett dugg sugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zafen:

Kan nog börja lira lite med några sweclockers om det är någon som skulle vilja det. För uppfattnings skull så har jag 160/85 i w/l men har inget emot om ni är mindre duktiga, kan då hjälpa er att bli bättre om det skulle viljas.

Är 20 år, bor i Uppsala, nickar zafen på steam, bara att adda om ni känner för det.

Addade dig på steam.
Mitt nick är Fries på steam.

Permalänk
Medlem

Hej, upptäckte att jag hade två keys att bli av med.
De två försat som PMar får varsin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Någon som lirar nu? adda mig på steam ?

Lirar ganska ofta. Addade dig på skype iaf , kunde inte hitta ditt steam namn.

Permalänk

Någon som har två blå elementals till övers? PM:a i så fall så kan vi komma överens om ett byte.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Någon som har två blå elementals till övers? PM:a i så fall så kan vi komma överens om ett byte.

Jag har

steam nick: dvudd

edit: läste nu att du vela ta det i pm

Permalänk
Medlem

Vill nån lira så adda mig bara på skype!

mans.martinson

Permalänk
Konsolgrävare

Weekly Patch Update Diretide:Happy Halloween

Har uppdaterat tråden med Weekly Patch Update #40
Patch notes:

Diretide Fixes:

- The Sugar Rush defeat-Roshan timer now begins when 20 minutes have elapsed, even if the game is currently tied.

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

DotA2 Tiggtråd gjord av Nikkop är inte längre en tiggtråd nu är det en tråd där man skänker bort nycklar!

Uppdaterade det i tråden!

Dota 2 invites bortskänkes

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

har 2 keys, skicka steam info i PM.