Jag kan inte installera NET 3.5?

Permalänk

Jag kan inte installera NET 3.5?

Hej!

När jag försöker installera NET 3.5 så står det "Du måste använda Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner på Kontrollpanelen för att installera eller konfigurera Microsoft .NET Framework 3.5 SP1."

När jag går in på "Aktivera eller inaktivera windows-funktioner" så finns det en tab som heter "Microsoft .NET Framework 3.5.1" där med möjligheten att ha den iklickad eller urklickad. Har provat båda två.. samma resultat, första felmeddelandet kommer igen.

Vad ska jag ta mig till?!

Permalänk
Hedersmedlem

Då borde det redan vara installerat, är det något som kräver .NET 3.5 som inte fungerar?

Permalänk
Medlem

Gissar på att du har W7 och då ligger .Net Framework 3.5 SP1 med och du aktiverar det enbart, du ska alltså inte installera något separat.

Visa signatur

mb = millibit!

Permalänk
Skrivet av Skrotis:

Gissar på att du har W7 och då ligger .Net Framework 3.5 SP1 med och du aktiverar det enbart, du ska alltså inte installera något separat.

Jag har ingen .Net Framework på min Windows7.
Har kollat i kontrollpaneln samt regedit och det finns ingen .Net Framework.
Pratade med en bekant och tyckte att jag skulle dra ner 3.5:an

Visa signatur

Jag är ett GENI!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pULSELESS:

Jag har ingen .Net Framework på min Windows7.
Har kollat i kontrollpaneln samt regedit och det finns ingen .Net Framework.
Pratade med en bekant och tyckte att jag skulle dra ner 3.5:an

Kolla under "program and features" och sedan turn windows components on and off i kontrollpanelen. (sorry för blandingen mellan svenskan och engelskan.. sitter på eng os och orkar inte ta reda på översättningen)